lillepuller skriver:
engang havde mine forældre brug for penge, jeg ville hjælpe så jeg valgte at tage su lån ...
der gik mere end 2 år og pludselig gik det op for mig at nu sku jeg stoppe det. Nu har jeg gæld på 49000kr ,.
dengang sagde jeg til dem, de ikk sku betale tilbage .. men har fortrudt nu , da jeg er gift og vi skal selv ha lån til bil og alt muligt .
min mand er self skuffet over gælden som vi står med i sidste ende, forstår ham godt. men det mine forældre ,, hvordan siger man det til dem ..
Jeg tog for mange, mange år siden et SU lån for at hjælpe mine forældre, og selv om jeg dengang sagde at de ikke skulle betale mig tilbage, så har de ikke villet høre tale om det. Det blev tilbagebetalt inden for et år, tror jeg det var, måske 2.
Som familie er det godt at kunne hjælpe hinanden, men det manglede da bare, at man betaler sin gæld tilbage, og det gælder også dine forældre, hvis de da ellers har nogen ære i livet.
Jeg har aldrig lånt af mine børn, og det var det sidste jeg ville drømme om at gøre, for det da ikke forældrene, der skal låne af deres børn, snarre tvært imod, men sker det, så skal de naturligvis tilbagebetales uden nogen diskussion.
Jeg vil mene, at du med fuld ret kan melde ud til dine forældre, at nu er det din tur til hjælp, og at du gerne vil "låne" af dem, som et lille afdrag på deres gæld til dig. Du hjalp dem, nu må de hjælpe dig.

Kærligst
Sussie
Anmeld