Voldsom kløe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.231 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Saram

Hej piger.. 

Jeg er i uge 15+0 og  her på det sidste er jeg  begyndt at opleve at det kløer rigtig meget på mine ben og nogle gange andre steder på kroppen, men dog mest på benene. 

Er der nogen af jer der kan nikke genkendende til det ? 

Synes det er meget træls og mærkeligt da jeg ikke har prøvet det før jeg blev gravid. 

Håber nogen kan hjælpe. 

- Sara(:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

MariaMus

Jeg er i uge 22, og har voldsom kløe på især benene. Det er faktisk så slemt at jeg fra benene og op ad indelårerne har jeg fået store røde tørre plamager. Har været til lægen med det, og fik af vide at jeg bare skulle smørre med fed creme. Har også fået røde knopper på maven. Meget mærkeligt... Har ikke oplevet noget lignede under første graviditet.

Jeg tænker at det måske er noget hormonelt, som bare er mens man er gravid?!

Anmeld

2. december 2010

Saram

MariaMus skriver:

Jeg er i uge 22, og har voldsom kløe på især benene. Det er faktisk så slemt at jeg fra benene og op ad indelårerne har jeg fået store røde tørre plamager. Har været til lægen med det, og fik af vide at jeg bare skulle smørre med fed creme. Har også fået røde knopper på maven. Meget mærkeligt... Har ikke oplevet noget lignede under første graviditet.

Jeg tænker at det måske er noget hormonelt, som bare er mens man er gravid?!

Hm det lyder faktisk præcis som det jeg har, bortset fra at det ikke giver helt så store  røde plamager, men får sådan nogle små irreterende knupper på benene når jeg begynder at klø på dem.. Og så begynder mine ben bare at svie helt vildt når jeg kløer på dem.  Jeg har dog ikke været til lægen endnu, tænkte jeg lige ville høre herinde om der var nogen der vidste lidt om hvad det kunne være.. 

Godt spørgsmål om det kan være noget hormonelt.. Har faktisk ingen idé om hvad det kan være.. 

Anmeld

2. december 2010

SussieThyssen

Saram skriver:

Hej piger.. 

Jeg er i uge 15+0 og  her på det sidste er jeg  begyndt at opleve at det kløer rigtig meget på mine ben og nogle gange andre steder på kroppen, men dog mest på benene. 

Synes det er meget træls og mærkeligt da jeg ikke har prøvet det før jeg blev gravid. 

Håber nogen kan hjælpe. 

- Sara(:

Jeg ville nok se at komme til lægen ret hurtigt, for kløe og graviditet kan desværre være et symptom på svangerskabsforgiftning.
Ikke at det behøver at være det, men det skal ikke overses.
Hellere få taget en blodprøve engang for meget end for lidt.
Så se at komme afsted med jer piger.
Lige pt, er det jo meget koldt, og der er også meget gang i jeres hormoner, og begge dele kan forårsage kløe.
Man kan også få forskellige udslet og eksemer, fordi stofstiftet og emunforsvaret reagerer på ting man normalt ikke reagerer på, blive allergisk over for ting man normalt ikke er allergisk over for osv.
Så få hurtigst muligt et grundigt tjek, og så ønsker jeg alt det bedste for jer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. december 2010

Mother-love

Saram skriver:

Hej piger.. 

Håber nogen kan hjælpe. 

- Sara(:

NU kan i selvfølgelig godt søge læge.. men jeg tror nu mere det er hormonknopper.. det døjede jeg rigtig meget med i starten.. er 13+0 nu og har nogen aftner hvor det er så slemt at jeg kræser mig til blods...

men det er meget normalt at man får det sådan, nogen får det mere end andre...

Anmeld

3. december 2010

SussieThyssen

Mirakelix skriver:

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/komplikationer/leverbetinget-graviditetskloe.htm

Læs lige dette, piger

Netop..det var en af de typer fosterforgiftning jeg tænkte på.

Anmeld

3. december 2010

iris-mor

Jeg havde også kløen under graviditet.

Efter jordmor besøg købte jeg en creme på apoteket, den var i orange/hvid tubeting, og hed noget med 5 eller 10%, kløstillende. Den var rigtig god.

ida

Anmeld

3. december 2010

Diana...

Det er graviditets kløende og er meget normalt. 

Jeg har døjet rigtig meget med det under begge mine graviditeterne og det er også på benene især anklerne. Det er RØV irriterende. 

Knus Diana

Anmeld

3. december 2010

Saram

Jeg snakkede med min læge idag og fik a vide at det ikke var noget alvorligt at det bare var det der alm. graviditets kløe.. Og det var vist pga. ændringer i leveren og generelt i kroppen.. 

Men håber godt nok det snart har tænkt sig at gå over, er virkelig ved at blive sindsyg over det. Laver ikke andet end at klø mig selv over hele kroppen og kan mærke at det kun bliver værre.. Øvøv.. 

Knus Sara. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.