Anonym skriver:
Motiverer jeg min mand til at spise mindre, motionerer osv.
sagen er den at han siden vi mødtes for 13 år siden er blevet tykkere og tykkere. Han vejer ca 10-15 kg for meget og har fået en del følgesygdomme. Jeg har gjort alt for ham. Praktisk talt serveret vægttabet på et sølvfad for ham SÅ MANGE gange!!!
Men der sker bare ikke noget. Jeg er begyndt at tænke tanker om at jeg ikke ønsker at blive gammel med ham og ikke ønsker flere børn med en far, som ikke kan bukke sig ned for ondt i ryggen, ikke kan tumle, jævnligt er sengeliggende da en af følgesygdommene tvinger ham til at blive i senge i flere dage....
Nu er jeg gået i den anden boldgade og er begyndt at være led ved ham, kommenterer hans madsvineri, snakker grimt til ham, provokerer ham og det hjælper jo heller ikke.
I periode væmmes ved han, ikke hans fysiske tilstand, men hans laden stå til. Fuck jeg kan bare ikke have det.
Hans energiniveau er så lavt. Han har intet drive.
Det skal siges at han er i et job hvor han ikke trives, men jeg er bare ved at have fået nok.
Kender i den følelse, jeg hader mi selv for det, men kan alligevel ikke lade være.
Hvad gør jeg for at motiverer ham?
det er svært at få ham til at tabe sig hvis han føler det bliver presset ned over hovedet på ham, han er nød til også at have motivationen selv, det bedste du måske kan gøre i det små er nok at lave sund mad, og undgå søde/usunde sager i huset, evt spørge om han har lyst til at gå en tur en tur med dig, men det vigtigste er nok at han ikke får følelsen af at få det hele presset ned over hovedet, og specielt hvis han ikke trivedes i jobbet, det kan være svært at lave om på mange ting på en gang, og måske både overskue et job han har det skidt med, og samtidig et vægttab, som den man elsker ønsker, og man kan let få følelsen af, man ikke er god nok, og få meget dårlig selvtillid, hvis ens kæreste svinger over hovedet på en, at man synes, vægttab er en god ide, fordi man ikke så attraktiv mere.
Jeg kan se tingene både fra din side, men også fra din kærestes side, da jeg selv ved hvordan det er at blive overvægtig, og det, det medfølger
jeg håber i sammen kan finde en løsning, snak med ham om problemet, og måske undlade at fortælle din mening om det at han har taget på, men giv eks udtryk for bekymring omkring helbredet. Jeg tror igen det vigtisgte er at han skal ville det, og selv finde motivationen, for ellers er det utrolig svært, og dte kan jo også være i bare kan sætte små mål, som feks 5kg eller mindre 
Håber i finder ud af det