hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Anonym trådstarter

Rose <3 skriver:

Har du/I overvejet at skifte læge, måske det kunne være godt med en andens syn på sagen, og måske mere støtte vejledning?

Jo jeg tror godt man ha´en depri, der ikke ændre sig som så over flere år... Altså så man bare er leverpostej hele tiden. (Hverken glad eller ked af det, men i samme sindstemning dag ud og dag ind)

Det har været oppe at vende i forbindelse med at vi fik vores datter. Jeg foreslog vi fik den samme, men han var trodsig, trods han synes hans læge er lidt underlig

Han hader at gå til lægen, så det bliver noget af en udfordring, hvis vi når dertil.

Hvordan mon en depression behandles?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Anonym trådstarter

B&J skriver:

hvis du har snakket med din mand om det jamen så syntes jeg han skal til lægen og tjekkes for en deperation for det lyder sådan.... men det kan hjælpe med motion osv... men ´ved ikke om i kan snakke om det af mindst engang om dagen går i en tur sammen eller hverandend ag for en der har deperation eller ikke har det godt er motion godt.... nu ved jeg jo ikke hvor stor eller hvor meget han vejer... men de søde sager væk med dem lav en fast dag det kun er den dag og ikke mere. altid sundt mad men også lækkert mad og han skal spise 6 gange om dagen

vores arbejdstider og pigens sengetider, umuliggør en gåtur. Vi er meget sent hjemme.Men måske jeg kunne indfører bare en dag til at begynde med, hvor vi så får rester eller rugbrød

Anmeld

2. december 2010

anna-jonas

Anonym skriver:

Tak for dit svar - vi spiser rigtig sundt og netop med fuldkorn, grøntsager etc. Mængden kunne der være noget om... Det vil jeg tænke over, så han bare ikke kan få mere. Kan man nogen steder læse hvor meget man skal have i gram af hver ting?

Det er motionen og mellemmåltider der går a h til for ham.

Han dyrker sport en gang om ugen og elsker det, men selvom jeg har opfordret ham til at tage afsted en gang om ugen mere, gør han det ikke.

Jeg føler simpelthen jeg ofrer så megetfor at han er flad og tilfreds, men lige lidt hjælper det.

Jeg føler mig taget for givet og slet ikke værdsat

Det med en depression vil jeg snakke med ham om, men synes det er så svært at forestille sig at ringe til lægen og sige, jeg vil gernen undersøges for en depression.....

prøv i første omgang selv at teste, det kan være en god grund, til at gå til lægen.

http://www.netdoktor.dk/interactive/interactivetests/goldberg.php

Anmeld

2. december 2010

Kløver

Anonym skriver:

Motiverer jeg min mand til at spise mindre, motionerer osv.

sagen er den at han siden vi mødtes for 13 år siden er blevet tykkere og tykkere. Han vejer ca 10-15 kg for meget og har fået en del følgesygdomme. Jeg har gjort alt for ham. Praktisk talt serveret vægttabet på et sølvfad for ham SÅ MANGE gange!!!

Men der sker bare ikke noget. Jeg er begyndt at tænke tanker om at jeg ikke ønsker at blive gammel med ham og ikke ønsker flere børn med en far, som ikke kan bukke sig ned for ondt i ryggen, ikke kan tumle, jævnligt er sengeliggende da en af følgesygdommene tvinger ham til at blive i senge i flere dage....

Nu er jeg gået i den anden boldgade og er begyndt at være led ved ham, kommenterer hans madsvineri, snakker grimt til ham, provokerer ham og det hjælper jo heller ikke.

I periode væmmes ved han, ikke hans fysiske tilstand, men hans laden stå til. Fuck jeg kan bare ikke have det.

Hans energiniveau er så lavt. Han har intet drive.

Det skal siges at han er i et job hvor han ikke trives, men jeg er bare ved at have fået nok.

Kender i den følelse, jeg hader mi selv for det, men kan alligevel ikke lade være.

Hvad gør jeg for at motiverer ham?

det er svært at få ham til at tabe sig hvis han føler det bliver presset ned over hovedet på ham, han er nød til også at have motivationen selv, det bedste du måske kan gøre i det små er nok at lave sund mad, og undgå søde/usunde sager i huset, evt spørge om han har lyst til at gå en tur en tur med dig, men det vigtigste er nok at han ikke får følelsen af at få det hele presset ned over hovedet, og specielt hvis han ikke trivedes i jobbet, det kan være svært at lave om på mange ting på en gang, og måske både overskue et job han har det skidt med, og samtidig et vægttab, som den man elsker ønsker, og man kan let få følelsen af, man ikke er god nok, og få meget dårlig selvtillid, hvis ens kæreste svinger over hovedet på en, at man synes, vægttab er en god ide, fordi man ikke så attraktiv mere.

Jeg kan se tingene både fra din side, men også fra din kærestes side, da jeg selv ved hvordan det er at blive overvægtig, og det, det medfølger

jeg håber i sammen kan finde en løsning, snak med ham om problemet, og måske undlade at fortælle din mening om det at han har taget på, men giv eks udtryk for bekymring omkring helbredet. Jeg tror igen det vigtisgte er at han skal ville det, og selv finde motivationen, for ellers er det utrolig svært, og dte kan jo også være i bare kan sætte små mål, som feks 5kg eller mindre

Håber i finder ud af det

Anmeld

2. december 2010

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

det er svært at få ham til at tabe sig hvis han føler det bliver presset ned over hovedet på ham, han er nød til også at have motivationen selv, det bedste du måske kan gøre i det små er nok at lave sund mad, og undgå søde/usunde sager i huset, evt spørge om han har lyst til at gå en tur en tur med dig, men det vigtigste er nok at han ikke får følelsen af at få det hele presset ned over hovedet, og specielt hvis han ikke trivedes i jobbet, det kan være svært at lave om på mange ting på en gang, og måske både overskue et job han har det skidt med, og samtidig et vægttab, som den man elsker ønsker, og man kan let få følelsen af, man ikke er god nok, og få meget dårlig selvtillid, hvis ens kæreste svinger over hovedet på en, at man synes, vægttab er en god ide, fordi man ikke så attraktiv mere.

Jeg kan se tingene både fra din side, men også fra din kærestes side, da jeg selv ved hvordan det er at blive overvægtig, og det, det medfølger

jeg håber i sammen kan finde en løsning, snak med ham om problemet, og måske undlade at fortælle din mening om det at han har taget på, men giv eks udtryk for bekymring omkring helbredet. Jeg tror igen det vigtisgte er at han skal ville det, og selv finde motivationen, for ellers er det utrolig svært, og dte kan jo også være i bare kan sætte små mål, som feks 5kg eller mindre

Håber i finder ud af det

Tak for dit svar - jeg vil prøve at være lidt sødere ved ham og tage snakken igen. Og så på et tidspunkt hvor vi ikke lige har skændtes

Anmeld

2. december 2010

Kløver

Anonym skriver:

Tak for dit svar - jeg vil prøve at være lidt sødere ved ham og tage snakken igen. Og så på et tidspunkt hvor vi ikke lige har skændtes

Jeg håber ihvertfald i får det til at fungere, skal lige nævnes jeg selv er syg, hvor min kæreste også må ta mere over, og det er vigtigt man accepterer hinandens følelser omkring det, både det ejg kan føle mig utilstrækkelig nogle gange, og også at han jo også står i en svær situation, han er jo magtesløs og ville da sikkert gerne hjælpe alt han kunne, men vi har jo alle grænser for hvor meget vi orker kan jo være andre alternativer kan være behjælpelige, familie måske, til pasning af den lille, hvir i kan få noget kæreste tid sammen, eller venner som engang imellem vil gi et nap med, jeg fik feks lidt hjælp af veninden i tirsdags, hvor hun lagde en masse tøj sammen for os, og var en kæmpe hjælp

Du er velkommen til at skrive en PB hvis du føler for det

god jul

Anmeld

2. december 2010

Kløver

Anonym skriver:

hov kom til at svare, i tro om en anden tråd så retter lige mit indlæg

Jeg håber ihvertfald i finder ud af det sammen

Anmeld

2. december 2010

B&J

Anonym skriver:

vores arbejdstider og pigens sengetider, umuliggør en gåtur. Vi er meget sent hjemme.Men måske jeg kunne indfører bare en dag til at begynde med, hvor vi så får rester eller rugbrød

rester er en god ide så har i tid til noget mere... men husk spis 6gange om dagen spis højest 2stk frugt om dagen ellers spis ikke til du er mæt men til du kan mærke en mave  fornemmelse af nu er der nok...

Anmeld

2. december 2010

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Det har været oppe at vende i forbindelse med at vi fik vores datter. Jeg foreslog vi fik den samme, men han var trodsig, trods han synes hans læge er lidt underlig

Han hader at gå til lægen, så det bliver noget af en udfordring, hvis vi når dertil.

Hvordan mon en depression behandles?

Det kommer an på hvor meget og hvor lidt man er depri (hvis man kan sige det sådan)

Men prøv at se det link annajonas har sat ind. -Og jeg er ret sikker på, at hun meget gerne vil svare dig yderligere, hun ved rigtig meget om det via sit fag. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.