Hvad laver I med jeres børn på 7-8 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.120 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. december 2010

MariaJ

Som nogen var inde på i går i sovetråden kunne vi måske godt leve et lidt mere aktivt liv herhjemme. Johanna kravler ret godt efterhånden, er så småt begyndt at forsøge at rejse sig op af ting og er supernysgerrig og motiveret for at undersøge alting. Jeg derimod er sådan en lidt træt klud af en mor, der skiftevis strør spændende legetøj rundt på gulvet og rydder det op igen, triller lidt med en bold, synger en sang og "læser" en billedbog og ellers bare forsøger at undgå, at der sker alt for mange ulykker. Vi er ikke så forfærdelig meget udenfor, for der er det mørkt, ti minusgrader og strid blæst, men mangler nok lidt input til hvad vi kan lave inde.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

MariaJ

slet ingen?

Hvad laver I derhjemme med de små i løbet af dagen?

Anmeld

2. december 2010

Malthes mor

En tur i svømmehallen har altid gjort mine drenge dejlig trætte.  Så det kan anbefales. Og hvis vejret ikke havde været som det nu engang er, så ville jeg helt klart anbefale en tur i skoven eller ud på den lokale legeplads.

Anmeld

2. december 2010

Tulle28

Jeg synes vi bruger riiiigtig meget tid på at spise! Min datter kan godt være 30 minutter om at spise et måltid, uanset om det er grød eller rugbrødshapsere.

Ellers ligger vi meget på gulvet (hun leger og jeg veksler mellem at lege med og se TV;-)), vi synger, står foran spejlet og danser og skærer ansigter, bruger lang tid på at skifte ble, tumler, dvs. slår kolbøtter, triller, hænger med hovedet nedad, kaster hende op i luften, hun ligger på en stor fitness bold og "fanger" legetøj på gulvet og danser rundt til skør musik...

Hun kan max. holde sig vågen 2-2½ time ad gangen og sover stadigvæk 3 lure om dagen.

Dagene kan godt være meget lange, hvis vi bare er derhjemme os to synes jeg, men det er som om det bliver lidt sjovere i takt med at hun bliver ældre - man får en anden kontakt.

Hun er forresten 8 mdr:-)

Anmeld

2. december 2010

merle2010

vi ligger meget på gulvet og leger med forskelligt legetøj, går ture med barnevognen, kigger sammen i spejlet, sidder ude i køkkenet og spiser sammen, sidder i sofaen og ser tv sammen, tumler vildt og leger bøh tit tit.. og så går vi tit på cafe hvor vi sidder og hygger... men dagene kan godt være lange i de her dage hvor der er så meget sne, og det er så besværligt at komme ud med barnevognen..

Anmeld

2. december 2010

Lise

Om morgenen går der ca halvanden-to timer med at komme op, spise morgenmad, få børn i tøj, og komme ud af døren. Så følger baby og jeg storebror i børnehave, og på vejen hjem falder han i søvn og sover tre timer...

Når han kommer op, bruger vi en halv times tid på at spise frokost. Han spiser langsomt og gylper meget, så han skal sidde længe i stolen, for at al maden ikke ender i klatter rundt om i huset og på tøjet  Så bagefter leger vi på gulvet - han kravler rundt og bider i ledninger, trykker på alle knapper på fars nye Blu-Ray afspiller, smadrer PH standerlampen, hænger i persiennerne, splitter højtalerne fra hinanden, gokker hovedet op i hængende reoler, kravler ud på toilettet for at lege med toiletbørste, skraldespand mv., og jeg løber efter og siger Nej! og løfter ham tilbage på legetæppet og giver ham noget legetøj... Når der er gået en times tid med det, så går vi op og handler, og på vejen hjem falder han i søvn og sover 1½-2 timer.  Når han kommer op er storebror kommet hjem fra børnehaven, og tiden går med at lave aftensmad, bespise baby mv. Efter maden er der fri leg, mens vi rydder op, og så skal han i seng... Så faktisk synes jeg ikke vi når så meget, da han sover det meste af tiden mens jeg er alene med ham.

Igår startede han i vuggestue, så nu går der lidt vågentid med at besøge dem...

Jeg tager ham aldrig med i f.eks. svømmehallen, for jeg kan slet ikke se hvornår jeg skulle gøre det. Han sover så meget i løbet af dagen. Og så bliver han så træt af bare at tage et almindeligt bad herhjemme, så tør slet ikke tage ham med i en svømmehal...

Anmeld

2. december 2010

MariaJ

Lise skriver:

Om morgenen går der ca halvanden-to timer med at komme op, spise morgenmad, få børn i tøj, og komme ud af døren. Så følger baby og jeg storebror i børnehave, og på vejen hjem falder han i søvn og sover tre timer...

Når han kommer op, bruger vi en halv times tid på at spise frokost. Han spiser langsomt og gylper meget, så han skal sidde længe i stolen, for at al maden ikke ender i klatter rundt om i huset og på tøjet  Så bagefter leger vi på gulvet - han kravler rundt og bider i ledninger, trykker på alle knapper på fars nye Blu-Ray afspiller, smadrer PH standerlampen, hænger i persiennerne, splitter højtalerne fra hinanden, gokker hovedet op i hængende reoler, kravler ud på toilettet for at lege med toiletbørste, skraldespand mv., og jeg løber efter og siger Nej! og løfter ham tilbage på legetæppet og giver ham noget legetøj... Når der er gået en times tid med det, så går vi op og handler, og på vejen hjem falder han i søvn og sover 1½-2 timer.  Når han kommer op er storebror kommet hjem fra børnehaven, og tiden går med at lave aftensmad, bespise baby mv. Efter maden er der fri leg, mens vi rydder op, og så skal han i seng... Så faktisk synes jeg ikke vi når så meget, da han sover det meste af tiden mens jeg er alene med ham.

Igår startede han i vuggestue, så nu går der lidt vågentid med at besøge dem...

Jeg tager ham aldrig med i f.eks. svømmehallen, for jeg kan slet ikke se hvornår jeg skulle gøre det. Han sover så meget i løbet af dagen. Og så bliver han så træt af bare at tage et almindeligt bad herhjemme, så tør slet ikke tage ham med i en svømmehal...

Bortset fra al søvnen lyder jeres program egentlig en del som vores. Johanna tømmer også skufferne, bider i kosten, jagter ledninger, forsøger at rejse sig op og falder og slår sig i en uendelighed. Jeg savner nok lidt nogle ideer til et eller andet vi kan lave hvor hun får brugt al den energi og nysgerrighed uden at jeg skal være efter hende med nej, nej, nej hele tiden.

Anmeld

2. december 2010

MariaJ

Malthes mor skriver:

En tur i svømmehallen har altid gjort mine drenge dejlig trætte.  Så det kan anbefales. Og hvis vejret ikke havde været som det nu engang er, så ville jeg helt klart anbefale en tur i skoven eller ud på den lokale legeplads.

Ja, svømmehallen er også en god ide. Vi går til babysvømning en gang om ugen, og det er hun vild med.

Legepladsen synes jeg nok hun er for lille til endnu. Jeg kan i hvert fald ikke rigtig forestille mig at hun kan finde ud af at lege med noget der, men måske tager jeg fejl. Jeg synes også vintervejret her er lidt for barskt til rigtigt at lade hende være ude i det udover på tur i klapvognen, men måske vi bare skal give det et forsøg (vi bor ikke i Danmark og har mange minusgrader og mørketid - en kombination der gør det lidt utiltalende at være ude alt for længe)

Anmeld

2. december 2010

MariaJ

merle2010 skriver:

vi ligger meget på gulvet og leger med forskelligt legetøj, går ture med barnevognen, kigger sammen i spejlet, sidder ude i køkkenet og spiser sammen, sidder i sofaen og ser tv sammen, tumler vildt og leger bøh tit tit.. og så går vi tit på cafe hvor vi sidder og hygger... men dagene kan godt være lange i de her dage hvor der er så meget sne, og det er så besværligt at komme ud med barnevognen..

Ja, det er også stort set sådan vores dage foregår, bortset fra at legetid efterhånden er blevet afløst af at Johanna udforsker skabe, skuffer, gulvlister, stikkontakter og jeg ved ikke hvad og jeg jagter efter hende, for at undgå de værste farer på hendes færd . Ellers kigger vi i billedbøger, siger dyrelyde, synger og tumler, men du godeste det er svært at blive ved med at være opfindsom.

Anmeld

2. december 2010

MariaJ

Tulle28 skriver:

Jeg synes vi bruger riiiigtig meget tid på at spise! Min datter kan godt være 30 minutter om at spise et måltid, uanset om det er grød eller rugbrødshapsere.

Ellers ligger vi meget på gulvet (hun leger og jeg veksler mellem at lege med og se TV;-)), vi synger, står foran spejlet og danser og skærer ansigter, bruger lang tid på at skifte ble, tumler, dvs. slår kolbøtter, triller, hænger med hovedet nedad, kaster hende op i luften, hun ligger på en stor fitness bold og "fanger" legetøj på gulvet og danser rundt til skør musik...

Hun kan max. holde sig vågen 2-2½ time ad gangen og sover stadigvæk 3 lure om dagen.

Dagene kan godt være meget lange, hvis vi bare er derhjemme os to synes jeg, men det er som om det bliver lidt sjovere i takt med at hun bliver ældre - man får en anden kontakt.

Hun er forresten 8 mdr:-)

Der blev jeg godt nok lidt misundelig på de mange lure. Vores dage er bare så lange føles det indimellem som om og så er hun på en gang for lille til mange ting (som legeplads og i det hele taget at lege rigtigt med andre børn), men er også for mobil og aktiv til bare at ligge på et tæppe og vende og dreje sine ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.