hvor meget mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Nalle

DAs mor skriver:

Må jeg spørge hvor mange gange i døgnet han spiser/ hvor langt der er imellem hvert måltid..

3 flasker 1 gang grød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Skouboe

sara4 skriver:

jeg har brug for lidt hjælp til, at finde ud af hvor meget mme jeg skal tilbyde min datter på 5 mdr. hun er amme barn men er blevet rigtig glad for, at få flaske osse. efterhånden er det kun om natten og om morgenen jeg ammer og så er det flaske resten af dagen. Jeg er så lidt i tvivl om hvor meget jeg skal give hende pr gang. er der ikke noget med et regnestykke man kan gå lidt ud fra? hun vejer 6kg og er som sagt 5mdr(på tirsdag). jeg plejer, at hælde ca120ml i flasken og det spiser hun op. ku jo bare prøve,at hælde mere i og se hvornår hun selv siger fra, men jeg er osse træt af, at proppe hende for meget så hun får ondt i maven.  Det er jo bare nyt for mig det med flaske og har været vant til, at hun bare spiste hos mig- indtil jeg ikke længere følte hun blev ordentlig mæt. mvh sara

Hvis jeg var dig ville jeg droppe alle tommelfinger regler og hvad pakken siger og lave en flaske med fx 210 vand + pulver = ca. 240 ml og lade din datter spise til hun ikke selv gider mere...

Det er jo også det du gør når hun bliver ammet Du sidder ikke og tager hende fra brystet, fordi en eller anden bog siger at hun skal ammes i 4½ minut vel?

En klog, tidligere sundhedsplejerske i mit lægehus fortalte mig at hvis min datter tømte flasken, havde jeg ikke lavet nok! Hun spiser ikke så hun får ondt i maven - hun kan sagtens selv regulere det, og hvis hun får forspist sig, gylper hun lidt og så er der ikke mere i det.

Prøv det

Jeg kan fortælle dig at min datter på 4 måneder i øjeblikket tømmer 270 ml pr. flaske... Hun får 5-6 flasker om dagen og 1 eller 2 af dem tømmer hun som regel helt, resten levner hun lidt i. Hun har så også rigtigt meget hun skal indhente, men hun har endnu ikke haft ondt i maven fordi hun har forspist sig.

Anmeld

6. december 2010

LinLin

Nalle skriver:

3 flasker 1 gang grød

Spiser han så ikke mere?

3x 200 ml og så 1 x grød... Det lyder ikke af meget.

Anmeld

6. december 2010

Nalle

DAs mor skriver:

Spiser han så ikke mere?

3x 200 ml og så 1 x grød... Det lyder ikke af meget.

Det har han spist de sidste mange måneder, og som sp siger jeg skal på ingen måde tvinge ham til at spise mere.

Han sover fra 20-09 vejer 9,8 kilo og er 72 cm.

Anmeld

6. december 2010

LinLin

Nalle skriver:

Det har han spist de sidste mange måneder, og som sp siger jeg skal på ingen måde tvinge ham til at spise mere.

Han sover fra 20-09 vejer 9,8 kilo og er 72 cm.

Jamen det skal du da heller Det lyder bare af lidt, når min egen på 3 mdr spiser 7 el. 8 gange 120 ml...

Men han ser jo glad og tilfreds ud, din dreng!

Anmeld

6. december 2010

Alberts/

min dreng er 3 mdr og vejer ca 6 kg, og spiser 165 pr gang nu(;

men et meget  forskelligt fra barn til barn(:

Anmeld

6. december 2010

merle2010

merle er 6 mdr og spiser 200 ml pr måltid... men får jo osse meget andet ved siden af...

Anmeld

6. december 2010

Nalle

DAs mor skriver:

Jamen det skal du da heller Det lyder bare af lidt, når min egen på 3 mdr spiser 7 el. 8 gange 120 ml...

Men han ser jo glad og tilfreds ud, din dreng!

Det er han også evigt og altid

Anmeld

7. december 2010

sara4

Skouboe skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg droppe alle tommelfinger regler og hvad pakken siger og lave en flaske med fx 210 vand + pulver = ca. 240 ml og lade din datter spise til hun ikke selv gider mere...

Det er jo også det du gør når hun bliver ammet Du sidder ikke og tager hende fra brystet, fordi en eller anden bog siger at hun skal ammes i 4½ minut vel?

En klog, tidligere sundhedsplejerske i mit lægehus fortalte mig at hvis min datter tømte flasken, havde jeg ikke lavet nok! Hun spiser ikke så hun får ondt i maven - hun kan sagtens selv regulere det, og hvis hun får forspist sig, gylper hun lidt og så er der ikke mere i det.

Prøv det

Jeg kan fortælle dig at min datter på 4 måneder i øjeblikket tømmer 270 ml pr. flaske... Hun får 5-6 flasker om dagen og 1 eller 2 af dem tømmer hun som regel helt, resten levner hun lidt i. Hun har så også rigtigt meget hun skal indhente, men hun har endnu ikke haft ondt i maven fordi hun har forspist sig.

jeg besluttede osse, at droppe alle tommelfingre reglerne og hankede op i mig selv og og med det resultat, at jeg bare prøver mig frem, ligesom jeg jo altid gør synes bare lige i starten, at det der flaske halløj virkede så regel bestemt. men det er det jo slet ikke. nu får hun mos, grød og flaske uden problemer og spiser til hun selv melder fra og hun stor trivedes 

Anmeld

7. december 2010

sara4

Skouboe skriver:

Prøv det

jeg besluttede osse, at droppe alle tommelfingre reglerne og hankede op i mig selv og og med det resultat, at jeg bare prøver mig frem, ligesom jeg jo altid gør synes bare lige i starten, at det der flaske halløj virkede så regel bestemt. men det er det jo slet ikke. nu får hun mos, grød og flaske uden problemer og spiser til hun selv melder fra og hun stor trivedes 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.