sara4 skriver:
jeg har brug for lidt hjælp til, at finde ud af hvor meget mme jeg skal tilbyde min datter på 5 mdr. hun er amme barn men er blevet rigtig glad for, at få flaske osse. efterhånden er det kun om natten og om morgenen jeg ammer og så er det flaske resten af dagen. Jeg er så lidt i tvivl om hvor meget jeg skal give hende pr gang. er der ikke noget med et regnestykke man kan gå lidt ud fra? hun vejer 6kg og er som sagt 5mdr(på tirsdag). jeg plejer, at hælde ca120ml i flasken og det spiser hun op. ku jo bare prøve,at hælde mere i og se hvornår hun selv siger fra, men jeg er osse træt af, at proppe hende for meget så hun får ondt i maven. Det er jo bare nyt for mig det med flaske og har været vant til, at hun bare spiste hos mig- indtil jeg ikke længere følte hun blev ordentlig mæt. mvh sara
Hvis jeg var dig ville jeg droppe alle tommelfinger regler og hvad pakken siger og lave en flaske med fx 210 vand + pulver = ca. 240 ml og lade din datter spise til hun ikke selv gider mere...
Det er jo også det du gør når hun bliver ammet
Du sidder ikke og tager hende fra brystet, fordi en eller anden bog siger at hun skal ammes i 4½ minut vel? 
En klog, tidligere sundhedsplejerske i mit lægehus fortalte mig at hvis min datter tømte flasken, havde jeg ikke lavet nok! Hun spiser ikke så hun får ondt i maven - hun kan sagtens selv regulere det, og hvis hun får forspist sig, gylper hun lidt og så er der ikke mere i det.
Prøv det 
Jeg kan fortælle dig at min datter på 4 måneder i øjeblikket tømmer 270 ml pr. flaske... Hun får 5-6 flasker om dagen og 1 eller 2 af dem tømmer hun som regel helt, resten levner hun lidt i. Hun har så også rigtigt meget hun skal indhente, men hun har endnu ikke haft ondt i maven fordi hun har forspist sig.
Anmeld