jeg har brug for lidt hjælp til, at finde ud af hvor meget mme jeg skal tilbyde min datter på 5 mdr. hun er amme barn men er blevet rigtig glad for, at få flaske osse. efterhånden er det kun om natten og om morgenen jeg ammer og så er det flaske resten af dagen. Jeg er så lidt i tvivl om hvor meget jeg skal give hende pr gang. er der ikke noget med et regnestykke man kan gå lidt ud fra? hun vejer 6kg og er som sagt 5mdr(på tirsdag). jeg plejer, at hælde ca120ml i flasken og det spiser hun op. ku jo bare prøve,at hælde mere i og se hvornår hun selv siger fra, men jeg er osse træt af, at proppe hende for meget så hun får ondt i maven. Det er jo bare nyt for mig det med flaske og har været vant til, at hun bare spiste hos mig- indtil jeg ikke længere følte hun blev ordentlig mæt. mvh sara
Hej med dig
der er en vejledning på pakken, som fortæller hvor meget MME dit barn skal have. Men den har vi aldrig fuldt, fordi lillepigen her ikke spiste ret meget - langt under det som står på pakken. Hun er fin fin, tager på (langsomt) og er glad og tilfreds. Er knap 7 mrd nu.
Du ammer også, så derfor er det svært at gisne om, hvor meget hun får iløbet af dagen sammen med MME. Du vil altid ku se på hende, når hun er mæt. Hun vender hovedet eller skubber flasken ud med tungen. Måske skal hun lige have en pause på 2 minutter, så kan du tilbyde hende lidt igen. Men skubber hun den ud igen, så er hun mæt.
Du kan også give hende en flaske inden sengetid, det mætter mere til natten. Så du langsomt kan komme væk fra din natte amning.
Normalt spiser de 120 ml pr gang, nogen gange op til 200 ml. vi lavede altid en flaske på 200 ml om morgenen, fordi hun sov fra 20.00-07.00, og dermed var hun nok meget sulten om morgenen. Frokosttid var på 120 ml, eftermiddag 100 ml og aften på 80-100 ml. Hun gik hurtigt over på grød, og havde udskiftet næsten alle sine flasker lige før de 6 mrd. Hun får hun slet ikke flaske mere.
Knus
Anmeld