hvor meget mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.235 visninger
19 svar
0 synes godt om
2. december 2010

sara4

jeg har brug for lidt hjælp til, at finde ud af hvor meget mme jeg skal tilbyde min datter på 5 mdr. hun er amme barn men er blevet rigtig glad for, at få flaske osse. efterhånden er det kun om natten og om morgenen jeg ammer og så er det flaske resten af dagen. Jeg er så lidt i tvivl om hvor meget jeg skal give hende pr gang. er der ikke noget med et regnestykke man kan gå lidt ud fra? hun vejer 6kg og er som sagt 5mdr(på tirsdag). jeg plejer, at hælde ca120ml i flasken og det spiser hun op. ku jo bare prøve,at hælde mere i og se hvornår hun selv siger fra, men jeg er osse træt af, at proppe hende for meget så hun får ondt i maven.  Det er jo bare nyt for mig det med flaske og har været vant til, at hun bare spiste hos mig- indtil jeg ikke længere følte hun blev ordentlig mæt. mvh sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Eliza/lykke

jeg har brug for lidt hjælp til, at finde ud af hvor meget mme jeg skal tilbyde min datter på 5 mdr. hun er amme barn men er blevet rigtig glad for, at få flaske osse. efterhånden er det kun om natten og om morgenen jeg ammer og så er det flaske resten af dagen. Jeg er så lidt i tvivl om hvor meget jeg skal give hende pr gang. er der ikke noget med et regnestykke man kan gå lidt ud fra? hun vejer 6kg og er som sagt 5mdr(på tirsdag). jeg plejer, at hælde ca120ml i flasken og det spiser hun op. ku jo bare prøve,at hælde mere i og se hvornår hun selv siger fra, men jeg er osse træt af, at proppe hende for meget så hun får ondt i maven.  Det er jo bare nyt for mig det med flaske og har været vant til, at hun bare spiste hos mig- indtil jeg ikke længere følte hun blev ordentlig mæt. mvh sara

Hej med dig

der er en vejledning på pakken, som fortæller hvor meget MME dit barn skal have. Men den har vi aldrig fuldt, fordi lillepigen her ikke spiste ret meget - langt under det som står på pakken. Hun er fin fin, tager på (langsomt) og er glad og tilfreds. Er knap 7 mrd nu.

Du ammer også, så derfor er det svært at gisne om, hvor meget hun får iløbet af dagen sammen med MME. Du vil altid ku se på hende, når hun er mæt. Hun vender hovedet eller skubber flasken ud med tungen. Måske skal hun lige have en pause på 2 minutter, så kan du tilbyde hende lidt igen. Men skubber hun den ud igen, så er hun mæt.

Du kan også give hende en flaske inden sengetid, det mætter mere til natten. Så du langsomt kan komme væk fra din natte amning.

Normalt spiser de 120 ml pr gang, nogen gange op til 200 ml. vi lavede altid en flaske på 200 ml om morgenen, fordi hun sov fra 20.00-07.00, og dermed var hun nok meget sulten om morgenen. Frokosttid var på 120 ml, eftermiddag 100 ml og aften på 80-100 ml. Hun gik hurtigt over på grød, og havde udskiftet næsten alle sine flasker lige før de 6 mrd. Hun får hun slet ikke flaske mere.

Knus

Anmeld

2. december 2010

Nalle

Siden min søn var 3 måneder, har han spist 200 ml mme
Han er 6 måneder nu.

Anmeld

2. december 2010

Rie-mor

Liva er 6 måneder. sundhedsplejersken fortalte at hun skal have min 400 ml om dagen i form af MME, sødmælk eller ymer/a38 og det MME hun får blandet i grøden.. Ellers skal hun have jern.

Så det er lige med at regne sammen ind i mellem. Når hun får flaske er det 150 ml eller 180 ml.

Anmeld

3. december 2010

Kamilla-m

mathilde spiser 120 ml mme og hun er 5 mdr. (:.

Anmeld

5. december 2010

Moia

Sofia er lige knap 4 måneder og spiser 150 ml af gangen

Anmeld

5. december 2010

jannebjerre

sara4 skriver:

Et godt råd at rette sig efter i starten er at de skal have 1/6 af deres kropsvægt i ml, 6 gange om dagen :-)

Anmeld

5. december 2010

LinLin

Nalle skriver:

Siden min søn var 3 måneder, har han spist 200 ml mme
Han er 6 måneder nu.

Må jeg spørge hvor mange gange i døgnet han spiser/ hvor langt der er imellem hvert måltid..

Anmeld

5. december 2010

LinLin

Adam spiser 7-8 gange i døgnet: 120 ml pr gang. Er lige begyndt at give ham 150 ml om aftenen i håb om at han så snart vil sove igennem (indtil videre sover han stadig "kun" 4 timer...)

Han er lige knapt 3 mdr

Anmeld

5. december 2010

Mor til L&S

Når du også ammer kan du ikke gå efter hvad der står på pakken de skal have...

Da jeg ammede fik Liva også flaske.. mener jeg lavede 150 ml... MEN hun sagde selv fra hver gang når hun ikke ville have mere.. mon ikke også det vil være sådan hos Jer?? Prøv dig frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.