Sig hvad du tænker...fortæl dem at det gør dig ondt, at det ryster dig...at du simpelthen ikke aner hvad du skal sig.
Så skal hun nok snakke selv også..mere eller mindre.
Vi har for noget tid siden oplevet at en min x-mand spillede håndbold med faldt død om til en kamp. Det var et chok for alle.
Hans kone har jeg kun hilst på...men mødte hende så i aldi et par uger efter....jeg kunne have hilst og gået videre, men for pokker...det fyldte jo mig det de havde oplevet og gjorde mig så ondt. Jeg valgte at sige til hende at det gjorde mig usigeligt ondt og at jeg slet ikke vidste hvad jeg skulle sige. Og så snakkede hun ellers...hendes sorg blev jo ikke større af jeg nævnte det, hun går jo ikke og glemmer og så minder jeg hende om det. jeg tror på man skal være åben, selvom det gør ondt at være det og se tingene i øjnene..
Det var skrækkeligt at mærke den voldsomme sorg som hun gik med....hun var helt ødelagt...jeg græd da jeg kom hjem, men jeg er sikker på jeg gjorde det rigtige ved at tale til hende og ikke bare lade som ingenting.
Intet er forkert eller rigtigt at sige...men at være tavs, det må være hårdt og meget ensomt for dem der går med den store sorg.
Knus Eva
Anmeld