Skæld ud på arbejdet...(laaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

mortilflere

Hvis et hus blev udsat for det du bliver ville du så bo  i det ??

Nej man bor ikke i misligholdte  og et hus der er faldefærdigt .

OG du er dit barns hus pt , så gør hvad der er bedst for jer

Snak med din læge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Anonym trådstarter

Mille83 skriver:

Hmm træls situation og stå i også endda når du er gravid...

jeg ville nok som en anden skriver også snakke med lægen, normalt ville jeg skrive lig din opsigelse, MEN det kommer til og vedrøre dine barselsdagpenge samt du vil blive sendt i aktivering inden du føder., alt efter hvornår du skal føde og hvor langt du er henne´?

Start med og ring til lægen og tag den derfra

Jamen det med opsigelse er jeg kommet frem til vil være for dumt.. Har det sådan at hun fandeme ska få lov til at betale sådan som hn behandler sine ansatte ..

Men er ikke ret langt 14+1 så syntes ogs det er tidligt gå af.. Da jeg ikke er typen der kan finde mig i at gå hjemme .. Men det andet her holder jeg bare iikke til mere ..

Anmeld

2. december 2010

Kildebakken

Så vidt jeg kan læse gør din chef ikke noget direkte ulovligt - hun kan ifølge ferieloven frit fastlægge din ferie og ansætte som hun lyster. Hendes egen eller andres ferie kan hun også bestemme over. Hvad hun sætter dig til i forhold til praktikanten har du heller ikke aktier i - bare surt at det skaber et så dårligt forhold jer medarbejdere imellem.

Men hun er en dårlig chef, for du synes jo ikke det er rart at arbejde på cafeen og derfor skal du self. ikke være der mere i længden. Vi gravide er jo ekstra sårbare, så en ubetænksom chef bliver bare forstørret gange 50. Jeg ville slå lidt koldt vand i blodet - lade være med at tage hendes opkald efter arbejde og hvis hun ringer stille og roligt gøre hende opmærksom på, at du ikke er på arbejde nu, så hun må lige køle ned og henvende sig til dig på en ordenlig måde, når I mødes igen på arbejde - det er der nemlig ingen som forbyder dig at sige til din chef. På arbejdet ville jeg også sige stille og roligt - "jeg bryder mig ikke om den tone, vil du vælge en anden kommunikationsform"Hvis hun fyrer dig for det, ja, så er intet tabt og så har du noget til fagforeningen.

Ved ikke om det er den rigtige måde at håndtere det på, men det ville nok være sådan jeg ville gribe det an.

KH

Anmeld

2. december 2010

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Hvis et hus blev udsat for det du bliver ville du så bo  i det ??

Nej man bor ikke i misligholdte  og et hus der er faldefærdigt .

OG du er dit barns hus pt , så gør hvad der er bedst for jer

Snak med din læge..

Guud sådan har jeg faktisk slet ikke set på det... Det giver faktisk god mening .. Tak for det gode råd..

MEn ja skal have fat i min læge ... Nuu ... KAn jo godt se det ikke går

Anmeld

2. december 2010

mortilflere

Anonym skriver:

Guud sådan har jeg faktisk slet ikke set på det... Det giver faktisk god mening .. Tak for det gode råd..

MEn ja skal have fat i min læge ... Nuu ... KAn jo godt se det ikke går

Anmeld

2. december 2010

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Så vidt jeg kan læse gør din chef ikke noget direkte ulovligt - hun kan ifølge ferieloven frit fastlægge din ferie og ansætte som hun lyster. Hendes egen eller andres ferie kan hun også bestemme over. Hvad hun sætter dig til i forhold til praktikanten har du heller ikke aktier i - bare surt at det skaber et så dårligt forhold jer medarbejdere imellem.

Men hun er en dårlig chef, for du synes jo ikke det er rart at arbejde på cafeen og derfor skal du self. ikke være der mere i længden. Vi gravide er jo ekstra sårbare, så en ubetænksom chef bliver bare forstørret gange 50. Jeg ville slå lidt koldt vand i blodet - lade være med at tage hendes opkald efter arbejde og hvis hun ringer stille og roligt gøre hende opmærksom på, at du ikke er på arbejde nu, så hun må lige køle ned og henvende sig til dig på en ordenlig måde, når I mødes igen på arbejde - det er der nemlig ingen som forbyder dig at sige til din chef. På arbejdet ville jeg også sige stille og roligt - "jeg bryder mig ikke om den tone, vil du vælge en anden kommunikationsform"Hvis hun fyrer dig for det, ja, så er intet tabt og så har du noget til fagforeningen.

Ved ikke om det er den rigtige måde at håndtere det på, men det ville nok være sådan jeg ville gribe det an.

KH

Siger som sådan heller ikke hun gøre noget ulovligt, siger jeg syntes hun er uretfærdig og ikke behandler hendes ansatte særlig godt.. F.eks fyrede hun en sidste uge med begrundelsen nedskæring , selvom vi faktisk står mangler og er ved ansætte en ny. Syntes hun kryber meget udenom selv og lader vi andre stå med alt lortet.

Men med hensyn til ikke have de pauser vi har krav på og bærer faktisk ting helt op til 25 kg .. det er vidst ikke helt lovligt.. Og sådan er der mange ting jeg bare ikk har nævnt...

Ønsker sådan set heller ikke blive uvenner med hende , men gider bare ikke gå på arbejdet og føle mig nedværdigende og at jeg skal arbjede for os begge to...

Det hjæper desværre ikke snakke pænt til hende den metode har jeg prøvet og hun er ligeglad hun snakker til folk som det passer hende hun er jo chefen... og vi skal bare gøre som der bliver sagt...

Bare synd hun ikke vil lytte for ved at mange af os ansatte går pusler med finde noget andet arbejde ...

Anmeld

2. december 2010

Moar2011

Anonym skriver:

Overvejer også meget at sige op men som sagt går jeg på barsel senest til maj og vil så gerne lige holde ud så længe .. Men kan mærke efter det idag at det nok bare ikke kan lade sig gøre... Ved dog ikke om jeg vil sige op da jeg jo egentlig syntes hun skal have lov betale det hun skal til min barsel...

Overvejer gå til læge og hører om han/hun ik´ke kan gøre noget for mig... Men ja det er virkelig ikk fedt ... Sidder bare er bange for en opringning fra chefen...

Måske du sq se om han vil sygemelde dig .

Anmeld

2. december 2010

Kildebakken

Siger som sådan heller ikke hun gøre noget ulovligt, siger jeg syntes hun er uretfærdig og ikke behandler hendes ansatte særlig godt.. F.eks fyrede hun en sidste uge med begrundelsen nedskæring , selvom vi faktisk står mangler og er ved ansætte en ny. Syntes hun kryber meget udenom selv og lader vi andre stå med alt lortet.

Men med hensyn til ikke have de pauser vi har krav på og bærer faktisk ting helt op til 25 kg .. det er vidst ikke helt lovligt.. Og sådan er der mange ting jeg bare ikk har nævnt...

Ønsker sådan set heller ikke blive uvenner med hende , men gider bare ikke gå på arbejdet og føle mig nedværdigende og at jeg skal arbjede for os begge to...

Det hjæper desværre ikke snakke pænt til hende den metode har jeg prøvet og hun er ligeglad hun snakker til folk som det passer hende hun er jo chefen... og vi skal bare gøre som der bliver sagt...

Bare synd hun ikke vil lytte for ved at mange af os ansatte går pusler med finde noget andet arbejde ...

Hov, når jeg læser mit indlæg igen, kan jeg da godt høre det lyder lidt som om jeg prøver at tilbagevise et eller andet - ikke meningen. Ville bare komme med gode råd til, hvordan du kunne takle situationen - synes nemlig aldrig at man skal stå model til skæld ud, aldrig! 

Verden er dårligt indrettet, når det kommer at skifte job og være gravid - så måske sygemelding er den eneste løsning

(synes bare sygemelding skal være sidste udvej)

Anmeld

4. december 2010

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Hov, når jeg læser mit indlæg igen, kan jeg da godt høre det lyder lidt som om jeg prøver at tilbagevise et eller andet - ikke meningen. Ville bare komme med gode råd til, hvordan du kunne takle situationen - synes nemlig aldrig at man skal stå model til skæld ud, aldrig! 

Verden er dårligt indrettet, når det kommer at skifte job og være gravid - så måske sygemelding er den eneste løsning

(synes bare sygemelding skal være sidste udvej)

Det bare helt iorden men kan ogs godt følge dig og syntes da heller ik det vil være fedt bare gå herhjemme er jeg ikke så god til i længere tid.. Men har bare andet end mig selv og tænke på lige nu... (:

Ville også helst hvis der var en anden løsning .. Kaan desværre bare ikke lige finde den lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.