Kildebakken skriver:
Så vidt jeg kan læse gør din chef ikke noget direkte ulovligt - hun kan ifølge ferieloven frit fastlægge din ferie og ansætte som hun lyster. Hendes egen eller andres ferie kan hun også bestemme over. Hvad hun sætter dig til i forhold til praktikanten har du heller ikke aktier i - bare surt at det skaber et så dårligt forhold jer medarbejdere imellem.
Men hun er en dårlig chef, for du synes jo ikke det er rart at arbejde på cafeen og derfor skal du self. ikke være der mere i længden. Vi gravide er jo ekstra sårbare, så en ubetænksom chef bliver bare forstørret gange 50. Jeg ville slå lidt koldt vand i blodet - lade være med at tage hendes opkald efter arbejde og hvis hun ringer stille og roligt gøre hende opmærksom på, at du ikke er på arbejde nu, så hun må lige køle ned og henvende sig til dig på en ordenlig måde, når I mødes igen på arbejde - det er der nemlig ingen som forbyder dig at sige til din chef. På arbejdet ville jeg også sige stille og roligt - "jeg bryder mig ikke om den tone, vil du vælge en anden kommunikationsform"Hvis hun fyrer dig for det, ja, så er intet tabt og så har du noget til fagforeningen.
Ved ikke om det er den rigtige måde at håndtere det på, men det ville nok være sådan jeg ville gribe det an.
KH
Siger som sådan heller ikke hun gøre noget ulovligt, siger jeg syntes hun er uretfærdig og ikke behandler hendes ansatte særlig godt.. F.eks fyrede hun en sidste uge med begrundelsen nedskæring , selvom vi faktisk står mangler og er ved ansætte en ny. Syntes hun kryber meget udenom selv og lader vi andre stå med alt lortet.
Men med hensyn til ikke have de pauser vi har krav på og bærer faktisk ting helt op til 25 kg .. det er vidst ikke helt lovligt.. Og sådan er der mange ting jeg bare ikk har nævnt...
Ønsker sådan set heller ikke blive uvenner med hende , men gider bare ikke gå på arbejdet og føle mig nedværdigende og at jeg skal arbjede for os begge to...
Det hjæper desværre ikke snakke pænt til hende den metode har jeg prøvet og hun er ligeglad hun snakker til folk som det passer hende hun er jo chefen... og vi skal bare gøre som der bliver sagt...
Bare synd hun ikke vil lytte for ved at mange af os ansatte går pusler med finde noget andet arbejde ...
Anmeld