hvor meget giver i jeres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Mullebergen

DK skriver:

Altså, Kirstine får store gaver af os synes jeg, men hun "forventer" det ikke. Sidste år var hendes bedste gave den cykel vi gav hende men liiiige på en snæver 2. plads kom en lommelygte der kunne lyse i farver til 100 kr.

Så for hende er det altså ikke pengene/størrelsen der betyder noget, men mere om hun synes det er sejt! Jeg har aldrig set eller hørt hende nævne noget om at "jeg er glad for denne da den var dyr", men i stedet "jeg er glad for denne, fordi den er sej, sjov, fin..."

Jeg tror det kommer meget an på hvordan man også som forældre agerer når gaverne bliver åbnet. Siger man "hoooold da op en flot gave, den var nok dyr!" eller siger man "ejjjj hvor ser det der sjovt ud, den bliver du glad for".

Der er jeg bare ikke enig. 

Eller jo, nu hvor de er små er de fuldstændig ligeglade men når de bliver ældre er det en hel anden snak.

Jeg vil ikke vende mine børn til at få store dyre gaver for lige pludselig er de teenagere og så har de nogle vilde krav hvis det ikke bliver stoppet i tide.

Det samme gælder mærketøj, nintendoer, fladskærme og hvad de ellers vil have. Når de er gamle nok til at tjene penge må de SELV spare sammen til at få de dyre luksusting, jeg er ikke en pengemaskine blot fordi jeg er deres mor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Laulund87

DK skriver:

Altså, Kirstine får store gaver af os synes jeg, men hun "forventer" det ikke. Sidste år var hendes bedste gave den cykel vi gav hende men liiiige på en snæver 2. plads kom en lommelygte der kunne lyse i farver til 100 kr.

Så for hende er det altså ikke pengene/størrelsen der betyder noget, men mere om hun synes det er sejt! Jeg har aldrig set eller hørt hende nævne noget om at "jeg er glad for denne da den var dyr", men i stedet "jeg er glad for denne, fordi den er sej, sjov, fin..."

Jeg tror det kommer meget an på hvordan man også som forældre agerer når gaverne bliver åbnet. Siger man "hoooold da op en flot gave, den var nok dyr!" eller siger man "ejjjj hvor ser det der sjovt ud, den bliver du glad for".

Helt enig! De skal da vist også have en hvis alder for at kunne tænke at det er en vildt dyr gave! Tror ikke børn har ønsker efter hvad tingene koster, ellers er der da noget galt..Eller også er de teenagere

Det er da opdragelsen det kommer an på!

Anmeld

2. december 2010

Nemesis

I år er en dyr omgang. Normalt plejer det at ligge på ca 500 kr, men i år for de små drenge et fladskæmstv (led)hver. Det er noget de mangler på deres værelser og legetøj både har og får de så rigeligt af.

Den store skal ikke snydes og får derfor en ps3.

Sara får en wheelybug og holder sig derfor indenfor budgettet. Hun har egentlig fødselsdag d. 25 men det har vi valgt at "flytte" til navnedag d. 16 maj. Hun får dog nok en lille fødselsdagsgave. Hun bliver 1 år så er sikker på hun har rigeligt i julegaverne.

Derudover har en af drengene fødselsdag 10 dec..Sara har jo den 25 dec og den store dreng 17 jan.

:-) Sisse

Anmeld

2. december 2010

Lillefe

nvm skriver:

hmm altså jeg gir ikke min yngste datter noget som er 3 uger gammel, hun mangler intet, og gider ikke købe for at købe, plus i den alder får hun intet ud af julen.

men min store på 4 år kan jeg let komme op på de 1000 kr.. hun fik heller ikke noget da til hendes første jul...

synes ikke det gør så meget da de begge vælter sig i gaver af familien

den hopper jeg med på vi plejer dog ikke nå op på så meget men nu ønskede de to store sig bare noget som var deromkring

giver heller ikke noget til ham den lille og har sagt til andre de ikke behøver, men tror nu alligevel der er nogen som ikke kan lade være ud over det så har min mor købt et legetæppe men det var kun fordi hun ville give det, ellers havde vi selv købt det, det var et på tilbud

Anmeld

2. december 2010

sarahb

Perl skriver:

den hopper jeg med på vi plejer dog ikke nå op på så meget men nu ønskede de to store sig bare noget som var deromkring

giver heller ikke noget til ham den lille og har sagt til andre de ikke behøver, men tror nu alligevel der er nogen som ikke kan lade være ud over det så har min mor købt et legetæppe men det var kun fordi hun ville give det, ellers havde vi selv købt det, det var et på tilbud

her får den store det jeg falder over,og indtil viderer har vi lige rundet de 1000 kr, og der kommer nok lidt mere. Kan ikke lade vær.

Men den lille der lige knap er en måned til jul, har ALT. Så jeg har købt lidt søde/sjove ting til ham.
Fx. en sut i sølv og en i grøn med swarowski sten på (han skal blinges lidt hihi) Og en suttekæde. Derud over får han melanmin tallerkner og kop til når han skal til at spise og et sæt kaj og andrea dukker. Det er ca 400 kr i alt..

Anmeld

2. december 2010

Carina1977

Min søn får for max 300 kr.....mere er der altså bare ikke råd til.

Anmeld

2. december 2010

LIZO

jeg køber hva jeg synes de skal ha. sidste år var kun 1 måned. så der fik hun for 70 kr. iår har jeg købt for 300. og storebror har købt en gave.. vi har aldrig gået op i et fast beløb. vi køber hva vi lige synes de skal ha.. men synes alt over 500 er for meget.

Anmeld

2. december 2010

DK

MatildeS skriver:

Der er jeg bare ikke enig. 

Eller jo, nu hvor de er små er de fuldstændig ligeglade men når de bliver ældre er det en hel anden snak.

Jeg vil ikke vende mine børn til at få store dyre gaver for lige pludselig er de teenagere og så har de nogle vilde krav hvis det ikke bliver stoppet i tide.

Det samme gælder mærketøj, nintendoer, fladskærme og hvad de ellers vil have. Når de er gamle nok til at tjene penge må de SELV spare sammen til at få de dyre luksusting, jeg er ikke en pengemaskine blot fordi jeg er deres mor 

Tja... Altså, Kirstine er 7 år nu, og ved godt forskel på prisen på en cykel og lommelygte. Men hun bliver jo ikke af den grund mindre glad for lommelygten!

Jeg var i BR i dag. Uden for stod en pige på... 5 år og SKREG igen og igen: jeg vil have legesager!! Alt imens en far desperat forsøgte at tysse hende ned og stoppe med at hyle. Jeg kan sagtens tage min datter med i BR uden at hun hyler op fordi hun ikke får noget, ligesom jeg har lært hende at gaver er dejlige fordi de er en gave. Altså... nu er hun jo kun 7 år, men jeg kan ikke forstille mig at hun vil skabe sig som 14 årig fordi hun "kun" for får 450 kr. i julegave! Hvis hun ville skabe sig, så ville jeg da sætte hende på plads, så vi ikke havde det problem næste jul!

Anmeld

2. december 2010

lion

Vi har ikke et bestemt beøb.

Vi køber 3 gaver til hver af ungerne.

En fra far, en fra mor og en fra os begge.

søskende giver så også hinanden en gave hver.

Anmeld

2. december 2010

LittleStarsMadeByUs <3

Har stemt blank

Har købt for XXXX antal kr.

Vores datter er forkælet, og det ved vi godt, men der er kun jul og fødselsdag en gang om året, og ja, hun er ikke en der plager eller vil have, hun sætter virkelig pris på det

Så vi køber det vi synes hun skal have, uanset pris og antallet på pakkerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.