Hvor mange grader SKAL man min. have i hjemmet ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

JulieE

Hejsa!

15 grader er bestemt for koldt! Jeg synes du skal prøve at tage fat i udlejer igen og hvis han stadig ikke vil hjælpe, må du have fat i LLO (lejerne sLandsorganisation) så kan de måske hjælpe dig med at trænge igennem til udlejer.

Jeg ville så også undersøge hvor varmen fiser hen... Altså er det ved vinduerne det ryger ud eller er der andre steder... Så kan I måske midlertidig afhjælpe det ved at lægge noget for det steder?

Mange hilsner

Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

JulieE

Varme og hygge ja men pisse usundt med en lille baby

Gå i LO eller LLO (kan aldrig huske hvem der er hvem) og så få dem til at skrue bissen på! 16gr i soveværelser og 31-24gr i stuerne.

Synes det lyder helt grotesk.

PS. det med radiatorerne - hvis rørerne er ligeså varme som radiatoren så skal fyret skrues op, ellers skal radiatorerne luftes ud og ventilerne bankes.

LO  er Lands Organisationen (fagforeninger) og LLO er Lejernes Lands Organisation

Anmeld

2. december 2010

Moaaar <3

Kirle skriver:

Gå i LO eller LLO (kan aldrig huske hvem der er hvem) og så få dem til at skrue bissen på! 16gr i soveværelser og 31-24gr i stuerne.

PS. det med radiatorerne - hvis rørerne er ligeså varme som radiatoren så skal fyret skrues op, ellers skal radiatorerne luftes ud og ventilerne bankes.

Vi er medlem, er efterhånden træt af udlejer men glad for at bo her.
Men bliver også nødt til at give ham en chance før jeg kontakter LO , så håber han gør noget nu. Ellers må jeg hive fat i LO.

Anmeld

2. december 2010

Trine89

Prutten 30+ skriver:

Der blev skiftet vinduer her for 4 år siden , til de plastik vinduer og det trækker ikke ind har jeg mærket. Men jeg tror også lidt det er pga isoleringe ikke er så fandens god i hele huset at det har svært ved at holde på varmen men han mente det var pga deres fyr kun var på 60 og det normalt plejer at ligge på 80.
Tænker bare at jo kolder det bliver jo svære bliver det at holde huset varmt .

nej så er det jo ikke vindurene.. 

jah så er der jo ikke ret mange "muigheder" andet end det du nævner. :s 

i min gamle lejlighed hvor jeg også døjet med at få varmet op, anskaffet jeg mig en varmebælser.. men de er også bare surt at være nød til det, når man netop betaler for at varme alt det man vil.. eller må han stille en gasovn (eller en varmeblæser) til rådig for jer...

for ja i takt med det bliver koldere udenfor vil det blive svært for jer at holde den smugle varme inde som i har.. 

Anmeld

2. december 2010

Moaaar <3

Trine89 skriver:

nej så er det jo ikke vindurene.. 

jah så er der jo ikke ret mange "muigheder" andet end det du nævner. :s 

i min gamle lejlighed hvor jeg også døjet med at få varmet op, anskaffet jeg mig en varmebælser.. men de er også bare surt at være nød til det, når man netop betaler for at varme alt det man vil.. eller må han stille en gasovn (eller en varmeblæser) til rådig for jer...

for ja i takt med det bliver koldere udenfor vil det blive svært for jer at holde den smugle varme inde som i har.. 

Det er med fuld forbrug af varme. Så jeg nægter at skulle betale el for at blive varmet op, det kan bare ikke være rigtig. Han SKAL bare gøre noget så vi kan få mere varme op her ellers må han til at tjekke det isolering.

Kan huske da vi gik ind i efterår og vi fyret op kunne vi ikke holde ud at være her hvis radiotern stop på 5 , så det tyder hvertfald på at huset ikke er for godt isoleret også lige det med det fyr der ikke varmer nok op

Anmeld

2. december 2010

Trine89

Prutten 30+ skriver:

Det er med fuld forbrug af varme. Så jeg nægter at skulle betale el for at blive varmet op, det kan bare ikke være rigtig. Han SKAL bare gøre noget så vi kan få mere varme op her ellers må han til at tjekke det isolering.

Kan huske da vi gik ind i efterår og vi fyret op kunne vi ikke holde ud at være her hvis radiotern stop på 5 , så det tyder hvertfald på at huset ikke er for godt isoleret også lige det med det fyr der ikke varmer nok op

Også derfor jeg mener HAN skal stille en gas varmer til rådighed for jer.. så i ikke hænger på den regning, for nej kan bare ikke passe at i ikke kan få varmet ordenligt op.. 

der må sku værer en eller anden løsning på det.. ellers er jeres udlejer sku en skovl...

Anmeld

2. december 2010

Maja_4000

Vi har det også koldt .. Faktisk har jeg først tændt for varmen idag  Ved ikke , om det er fordi jeg er højgravid .. Men jeg sveder ! .. igår havde vi så gæster , og de frøs allesammen .. Så vi blev enige om , at vi nok hellere måtte tænde :p 
Når den lille kommer , er vi i hvert fald nødt til det .. Vi har kun et stegetermometer  men det stod på 16 grader i går aftes .. Så jeg forstår skam godt at de frøs  

Anmeld

2. december 2010

morethanperfect

Kirle skriver:

Ja men der er så mange ting man ´ikke må´med en baby

Vores fyr er skruet helt op , her kan ikke blive varmere ..

Thats it

Anmeld

2. december 2010

morethanperfect

Prutten 30+ skriver:

Ja det er super hyggeligt med starinlys . Men når man betaler for Varmen i ens husleje skal det kunne varme op !

Heeeelt enig !

Anmeld

2. december 2010

Moaaar <3

Trine89 skriver:

Også derfor jeg mener HAN skal stille en gas varmer til rådighed for jer.. så i ikke hænger på den regning, for nej kan bare ikke passe at i ikke kan få varmet ordenligt op.. 

der må sku værer en eller anden løsning på det.. ellers er jeres udlejer sku en skovl...

han er en monster skolv Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.