Din datter er helt NORMAL. Bare tag den med ro!
Jeg oplevede det samme med min lille datter, og jeg blev som dig bekymret og tog kontakt til læge og SP. Jeg blev godt og grundigt beroliget: Der er børn, som har en mere følsom opkastrefleks (dvs. den sidder længere oppe i munden), og de bliver let provokerede til at kaste op af "fast" føde. Desuden er der en del børn, som er lidt umodne i deres mundmotorik, hvilket bevirker, at de begynder at lave tyggeøvelser senere, end andre. Men ud af de børn vil stort set alle spise 100% normalt, når de er 1 år gamle, - og det er, hvad man bør gå op i.- Altså at de kan spise nogenlunde normalt som 1-årige - eller at de i hvert fald har mod på at prøve
.
En anden milepæl, som man kan forsøge at ramme, er, at de helst bør være nede på en mælke/mme-ration på ca. to store flasker pr dag, når de er 10 mdr.
Jeg synes, du skal lade din datter nyde sin mos, og prøv så en eller to gange om ugen at servere nogle ryttere af bondebrød uden skorpe med fx. Philadelphia-smøreost på. Den dag hun tydeligt laver tyggebevægelser med kæberne vil hun være klar til for alvor at gå i gang med den type frokost. Sådan gjorde jeg med min datter. Og lige pludselig kørte det bare! 
I dag er hun 14 mdr, og hun kan spise alt (HVIS hun GIDER)
.
Så: Ro på. Din datter får alt, hvad hun behøver, er jeg sikker på!

Anmeld