Oj, hvor splittet kan man være...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Ranarupta

I skrivende stund ligger Albert inde i sin egen seng på sit eget værelse... Han er ikke helt tilfreds.

Det er hans 2. nat derinde.

Det er sket efter SP'en har været her i sidste uge. Hun mente, at grunden til, at han vågner op til 6 gange i løbet af en nat, kan være, at han ligger sammen med os i vores seng. 

Jeg har været slidt op pga. det der natteroderi og har i et stykke tid syntes, at han var blevet en stor dreng.
Så jeg (og Nicolai) var helt klar.

Da første nat nærmede sig, blev jeg mindre og mindre klar. Blev egentlig lidt ked af det og usikker - men også lidt spændt.
Altså hér på den ene side har jeg min lillebitte Bønne på blot 6 mdr. og på den anden side har jeg store Albert på hele 6 mdr., der de sidste 14 dage har udviklet sig helt utroligt.

SP'en anbefalede, at jeg sov på sofaen de første par nætter, og at Nicolai så tog Albert om natten. Så måtte han så komme ind med ham, hvis der skulle ammes. Det kan Nicolai sjovt nok ikke klare... Mænd! *tsk*
1. nat sørgede jeg for, at han faldt i søvn - det skete først kl.2 og så kunne jeg ikke sove pga. ondt i maven. Faldt endelig selv i søvn kl.3. Vågnede kl.7 med ondt i maven. Kiggede til Albert, der lå vågen og suttede på sine fingre - og så slog over i et STORT smil, da han så mig. Da der var gået et kvarter, gik min mavepine over...
Nicolai fortalte, at han har været oppe kl.4 og 6 for at give sut.

Nu har vi så 2. nat og mens jeg har skrevet dette indlæg, har jeg været inde hos ham 3 gange. Jeg måtte få Nicolai til at tage over, for Albert græd så hjerteskærende, at jeg vidste at jeg ville ende med at tage ham med ind i stuen og putte.
Jeg synes, at det er rigtigt svært at høre på den type gråd og jeg føler lidt, at mit hjerte går i stykker, når jeg hører det

Men det skal lykkes. Jeg vil ikke prøve halvhjertet - for det er for synd for Albert.
Jeg håber, at det bliver lettere og lettere at lægge ham, for vil gerne have, at det bliver rart for ham at komme ind på sit værelse og sove. Lidt ligesom når han bliver lagt i barnevognen, hvor han stort set sover med det samme.

Puh, havde vist brug for at sætte ord på mine følelser - kan føle mig som dårlig mor, fordi jeg udsætter mit barn for det her. Men altså... jeg bliver nødt til at indse, at det bare ikke går længere, at han sover inde hos os.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

LIZO

tro mig det bliver nemmere. og det er meget nemmere at vænne ham til det nu end om nogle måneder.. så hold ved.. tro mig..

tog ca 1 uge med liam.. vi kæmper stadig med zoey på 13 måneder. hun sov jo sammen med os til hun var 10 måneder. vi kæmper..

Anmeld

2. december 2010

Ranarupta

LIZO skriver:

tro mig det bliver nemmere. og det er meget nemmere at vænne ham til det nu end om nogle måneder.. så hold ved.. tro mig..

tog ca 1 uge med liam.. vi kæmper stadig med zoey på 13 måneder. hun sov jo sammen med os til hun var 10 måneder. vi kæmper..

Uh, det lyder godt!

Har det ikke været hårdt at have Zoey i sengen så længe?

Anmeld

2. december 2010

LIZO

Ranarupta skriver:

Uh, det lyder godt!

Har det ikke været hårdt at have Zoey i sengen så længe?

hun sov i tremmesengen. men den stod lige op af vores seng.

vi er endt med at lade hende falde i søvn i vores seng og så kommer hun ind med det samme i hendes seng. og sover for det meste igemmen. fordi hun så længe har sovet hos os. er det bare alt for svært at få hende til at sove alene..  og det fungere for os.. hun er ligesom liam hun hader sin tremmeseng. liam var  18 måneder så kom han kom han over i sin junior seng. og lagde sig selv til at sove med det samme i den.. 

Anmeld

2. december 2010

Ranarupta

LIZO skriver:

hun sov i tremmesengen. men den stod lige op af vores seng.

vi er endt med at lade hende falde i søvn i vores seng og så kommer hun ind med det samme i hendes seng. og sover for det meste igemmen. fordi hun så længe har sovet hos os. er det bare alt for svært at få hende til at sove alene..  og det fungere for os.. hun er ligesom liam hun hader sin tremmeseng. liam var  18 måneder så kom han kom han over i sin junior seng. og lagde sig selv til at sove med det samme i den.. 

Ok, det må også være svært - altså det der med at ligepludselig er man alene og skal falde i søvn...
Albert er altid faldet i søvn i vores arme, i stuen og tror, at han nu savner den der varme og tryghed.

Men han klarer den godt indtil videre - nu skal vi bare have ham til at falde i søvn før kl.2...

Anmeld

2. december 2010

Barbamama

Det ER hårdt!!! Jeg havde sjovt nok kvalme hele den første nat Carla sov på sit værelse. Jeg tror seriøst det er angst-provokerende af helvede til for man er SÅÅÅ langt væk fra sit lille pus!!! Men de sover altså bedre når de først lige har vænnet sig til at man ikke ligger ved siden af. Carla sov meget hurtigt igennem efter hun kom på eget værelse. Men hold ud! For hvis du giver op har du "mishandlet" ham unødigt. Så har han grædt og I har kæmpet uden grund. Hvis man ikke vil kæmpe færdig skal man ikke tage kampen op for det er synd for begge parter. Det skal nok lykkes. Kram til dig!

Anmeld

2. december 2010

Ranarupta

michella80 skriver:

Det ER hårdt!!! Jeg havde sjovt nok kvalme hele den første nat Carla sov på sit værelse. Jeg tror seriøst det er angst-provokerende af helvede til for man er SÅÅÅ langt væk fra sit lille pus!!! Men de sover altså bedre når de først lige har vænnet sig til at man ikke ligger ved siden af. Carla sov meget hurtigt igennem efter hun kom på eget værelse. Men hold ud! For hvis du giver op har du "mishandlet" ham unødigt. Så har han grædt og I har kæmpet uden grund. Hvis man ikke vil kæmpe færdig skal man ikke tage kampen op for det er synd for begge parter. Det skal nok lykkes. Kram til dig!

Jamen, jeg er helt enig! Det skal bare køres igennem - netop for hans skyld. 

Tak

Anmeld

2. december 2010

Barbamama

Ranarupta skriver:

Jamen, jeg er helt enig! Det skal bare køres igennem - netop for hans skyld. 

Tak

Det var så lidt

Og lige pludselig synes man faktisk det er meget rart at man igen kan ligge og kigge på hinanden og snakke inden man lægger sig til at sove

Anmeld

2. december 2010

LIZO

liam havde lige så svært ved det.. men forsandt helt da han kom ud af tremmesengen. tror nogle børn er klaustrobisk. det  er mine børn.  jeg synes ikke det er kampen vær. zoey kan ikke sove om natten når vi har kørt med hun skal falde i søvn derinde.  hun skriger i 3 timer. og ender med at være vågen hele natten.. og er helt færdige i flere dage efter, det orker jeg bare ikke.. vi har prøvet 1 måned..

Anmeld

2. december 2010

Ranarupta

michella80 skriver:

Det var så lidt

Og lige pludselig synes man faktisk det er meget rart at man igen kan ligge og kigge på hinanden og snakke inden man lægger sig til at sove

Ja, jeg glæder mig såååå meget til at sengen igen er vores. Både til at sove ordentlig i og til at...   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.