Pladsproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Frøken J.

Den er sku lidt tricky den her.. Min kæreste og jeg planlægger jo en lille, og er først lige gået i gang. Smed p-pillerne mandag i sidste uge, og har lige nu min mens, men alt det er egentlig underordnet. Vi har mange gode omstændigheder for at skabe et nyt liv: En fin økonomi, et kærligt forhold, baglandet i orden med familie, der er klar til at støtte rigtig godt op om den lille, samt uddannelser, der tillader plads til en lille. Der er bare ÉN ting. Vi har jo ikke så meget plads. Vi bor på 55 kvadratmeter, fordelt på stue, gang, soveværelse, køkken og lille WC. Vi har rigtig mange ting og møbler, så der er jo egentlig fyldt op over det hele, og derfor er jeg begyndt at få lidt stress over plads til babyting!

Nogle af tingene kan flyttes. Fx har vi sådan en tøjstang i enden af soveværelset, der kan fjernes, så der kan stå en vugge. Vores klædeskab er meget stort, så der kan godt være noget babytøj. Men det er jo langt fra de eneste ting, man skal have! Hvad med puslebord? Jeg kan jo for så vidt godt bruge kommoden i stuen til puslebord. Det er ret bredt, og der står bare lidt pyntegenstande ovenpå, men ja. Der er bare så mange ting.

Vi er self. enig om, at når barnet bliver lidt ældre, så skal vi bo større, så det kan få sit eget værelse. Men hvad med nu? Jeg mener ikke, det skal være en hindring for at få børn, for min mor og far boede hos min mormor, den første tid de havde mig, og det har jeg sku ikke taget skade af. Jeg er bare i tvivl om, hvordan jeg bedst griber den manglende plads an. Hvad ville i gøre? Og ville i turde lade barnevognen stå nede i kælderen, når i ikke var ude? Vi har godt nok et kælderum, men det er ikke i vores opgang, men i en af de andre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Moar2011

Secrets skriver:

Den er sku lidt tricky den her.. Min kæreste og jeg planlægger jo en lille, og er først lige gået i gang. Smed p-pillerne mandag i sidste uge, og har lige nu min mens, men alt det er egentlig underordnet. Vi har mange gode omstændigheder for at skabe et nyt liv: En fin økonomi, et kærligt forhold, baglandet i orden med familie, der er klar til at støtte rigtig godt op om den lille, samt uddannelser, der tillader plads til en lille. Der er bare ÉN ting. Vi har jo ikke så meget plads. Vi bor på 55 kvadratmeter, fordelt på stue, gang, soveværelse, køkken og lille WC. Vi har rigtig mange ting og møbler, så der er jo egentlig fyldt op over det hele, og derfor er jeg begyndt at få lidt stress over plads til babyting!

Nogle af tingene kan flyttes. Fx har vi sådan en tøjstang i enden af soveværelset, der kan fjernes, så der kan stå en vugge. Vores klædeskab er meget stort, så der kan godt være noget babytøj. Men det er jo langt fra de eneste ting, man skal have! Hvad med puslebord? Jeg kan jo for så vidt godt bruge kommoden i stuen til puslebord. Det er ret bredt, og der står bare lidt pyntegenstande ovenpå, men ja. Der er bare så mange ting.

Vi er self. enig om, at når barnet bliver lidt ældre, så skal vi bo større, så det kan få sit eget værelse. Men hvad med nu? Jeg mener ikke, det skal være en hindring for at få børn, for min mor og far boede hos min mormor, den første tid de havde mig, og det har jeg sku ikke taget skade af. Jeg er bare i tvivl om, hvordan jeg bedst griber den manglende plads an. Hvad ville i gøre? Og ville i turde lade barnevognen stå nede i kælderen, når i ikke var ude? Vi har godt nok et kælderum, men det er ikke i vores opgang, men i en af de andre..

Vi bor selv i en 2værelses lejlighed, og vi tager det som det kommer. feks er vi nødt til at bruge noget at stuen til nogen baby ting. for vi ved at vi nok skal få noget større når bebs også blir ældre.

og herre gud, ser ikke noget problem i at man gør det så godt som muligt, vi kan jo ikke få det hele på en gang

Anmeld

1. december 2010

Frøken J.

Babyklar skriver:

Vi bor selv i en 2værelses lejlighed, og vi tager det som det kommer. feks er vi nødt til at bruge noget at stuen til nogen baby ting. for vi ved at vi nok skal få noget større når bebs også blir ældre.

og herre gud, ser ikke noget problem i at man gør det så godt som muligt, vi kan jo ikke få det hele på en gang

Det er også det jeg tænker. Det er jo vigtigst, at den lille har det godt, og der er jo ingen der siger, at man skal bo på 200 kvadratmeter for at den lille har det godt!

Anmeld

1. december 2010

SSL

Secrets skriver:

Min kæreste og jeg har en stor 2-værelses, altså - vi har plads til både puslebord, tremmeseng og kommode til bebse tøj, i soveværeset.. Der udover, kommer aktivitetstæppe, legekasser osv herind i stuen, da vi opholder os herinde altid.. Barnet leger jo ikke på værelse det første 1-1,5år..

Man skal jo nok finde en måde at få tingene sat på, og det skal nok flaske sig.. Så længe I er enige og I har muligheder for at komme videre fra dén lejlighed af og til en større..  

Men visse vasse, jeg er sikker på der er rigtig mange der bor i en 2'er det første år, jeg har set en del efterhånden..  

Anmeld

1. december 2010

Moar2011

Secrets skriver:

Det er også det jeg tænker. Det er jo vigtigst, at den lille har det godt, og der er jo ingen der siger, at man skal bo på 200 kvadratmeter for at den lille har det godt!

Nej lige præcis. og at man bor lidt tæt , skidt da med det. og så må man jo inden lige selv finde ud af hvad man vil beholde og hvad der skal ud så der er mere plads til bebs ting . hvis du kan følge mig.

og det er et ønske barn selvom man ikke har skaffet sig huset endnu , men det kommer. og den lille kommer jo ikk til at mangle en disse

så synes ikke man skal lave det til et problem - selvom det er i tankerne, det er det os ved mig. hvor mod farmand sir, det kun for en periode. ganske rigtig.

Anmeld

1. december 2010

mortilnoahogmelina

Secrets skriver:

Heej med dig

Vi står i sammen situation som jer . Dog er jeg allerede gravid,  og har termin her d 31/12 .

Vi bor på 50 kvm . i en ungdomsbolig hvor vi så ikk længere må bo bagefter , jo til barnet er 6 måneder .

Vi leder med lys og lygte efter noget andet , og gerne større . Men nok om det , det var ikk det det handlede om

Men vi har en stue med åbent køkken bad gang og værelse .

Vi har i stuen spissebord , sofabord(lille) sofa to gulvlamper tvbord og tv self . Her er der ikk som sådan plads til nogen baby ting .

I soveværelset , har vi gjort plads til vugge og puslebord på den ene væg , udover det har vi en komode til tøj til baby der .

Så tro mig det kan sagtens lade sig gi sig hvis man bare vil , du skal nok finde en løsning på det når først baby tingene er købt Det gjorder vi og jeg er sådan rimelig tilfreds med rresultatet , selvom jeg elsker plads og der er der desværre bare ikk nu , men det kan lade sig gøre og det er det vigtigste

Jeg ville personligt selv ikk sætte min barnevogn i en kælder tilhørende lejligheder , jeg synes tit der et sådan lidt fugtigt der nede , og jeg vile blive sååååå ked hvis der gik mug i vores barnevogn .

Vi har valgt at have den stående i gangen ,lidt problematisk med pladsen ja , men mest sikker og her kan der ikk ske noget med den .

Bare lige en lille mening fra mig

Knus

Anmeld

1. december 2010

Alberts/

jeg bor også i en 2 værelses, godt nok kun mig og min søn, og så er den godt nok på 80 kvm, men har ingen pladsproblemer(; har fundet ud af at få alt til at være her, men jeg har heller ike så mange møbler, i stuen er der et legehjørne med bassens legetøj, en kommode, tv  bord+ tv, to 2 pers sofaer og en lænestol, og et stort sofabord,

soveværelse er der min 1½ mands seng, bassens tremmeseng, og et pudslebord og klædeskab(;

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

Vi bor også ret småt, men kan sagtens være her (to voksne, baby og en stor hund). Vi har godt nok lidt mere plads end jer (mener vi har 67 eller 69m2), men rummene er ikke store og vi har også masser af ting og sager. Vi har ryddet et par hylder i et skab til babytøj (spørg mig ikke hvordan, for jeg syntes egentlig også der var bud efter hyldepladsen før, men det er altså gået), har puslebord ovenpå en kommode, der stod på badeværelset fra før og har sat et par hylder op over den til pusleting. Vores datter har en seng i vores soveværelse indtil videre og legetøj og kravlegård i stuen. Vi har et tredje værelse, der skal blive til børneværelse, men vi har slet ikke haft brug for det endnu, og tror sagtens vi kunne klare os uden et godt stykke tid endnu.

Anmeld

1. december 2010

Svei

Så længe de er små, under et år, så har de jo ikke brug for så meget plads...men når de bliver ældre så er det jo mere optimalt med plads til dem, til at kunne lege og bevæge sig på.

Anmeld

1. december 2010

Frøken J.

Tak for alle jeres svar. Så går det nok! Det har virkelig stresset mig de sidste dage, og har haft helt mavepine over det, men jeg tror godt, vi kan få plads til den lille. Nu skal jeg så bare blive gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.