julegave til dagplejemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

MoarTil4

serinasmor skriver:

hmmm... havde slet ikke overvejet den vinkel .. nu er jeg da for alvor forvirret

spørg evt til det på kommunen, om du må gøre det. Det kan jo være at der er en "bagatelgrænse".

jeg mener det kan være til fyringsgrundlag eller ihvertfald en tjenestelig samtale hvis det opdages at den ansatte har taget imod gaver...., men jeg ved ikke om der måske er andre "normer" inden for børnepasningsområdet.

tænk på hjemmehjælperen  - hvis den ældre borger er dybt taknemmelig for den dejlige indsats.....og måske føler at hun bør give noget igen.... det kan hurtigst løbe af sporet mht til "gaver" i det offentlige.

Men som sagt synes jeg tanken er sød ..... måske er det okay at give en hjemmelavet gave som barnet har lavet..... jeg ville nok lige undersøge det med lederen/ eller evt. kommunen. Også for ikke at sætte dagplejer/pædagog i en svær situation, når de står der med en gave i hånden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

JustAnotherName

Da vi i sin tid havde en dagplejemor til at passe, da gav vi julegave.

Nu er pigerne i vuggestue og børnehave. Og nej, jeg har ikke planer om at give pædagogerne julegave. De er jo mange - ligesom der er mange børn/forældre.

Man KUNNE jo købe en jule-buket til institutionen. Eller en stor æske chokolade som personale-stuen kunne deles om.

Men jeg har det lidt sådan, at vi jo også kommer med noget, når der er jubilærer (fx. da en pædagog havde været ansat i 25 år), OG når vores børn skal fejre deres fødselsdage. OG vi giver "farvel-gave", når der er nogle af de ansatte fra pigeres stuer der holder. OG vi giver personalet noget, når vores piger holder (fx. da vores ældste datter for nylig stoppede i vuggestue og skulle starte i børnehave) ....... Dét syntes jeg egentligt må være nok!

Så nej, vi giver ikke julegaver til vores pigers BH/VS-pædagog(er).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.