julegave til dagplejemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

serinasmor

Nadia&Daniel skriver:

Vist Laura skulle i dagpleje, ville jeg gør det bare en lille ting i den kolde tid

tak for indput

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Polkaprik

Det er en sød idé med hjemmelavede gaver til dagplejeren. MEN... nu kan det være jeg får hug

Jeg er selv dagplejer og jeg ville ikke ane hvor jeg skulle gøre af det, da jeg også selv har 4 børn der kommer hjem med mange ting! 

Jeg køber selv gave til min datters dagplejer. Jeg her købt en guardian angel fra Willow Tree. Fordi den symboliserede lige hvad hun betyder for os, men ellers har jeg holdt mig til det spiselige/drikkelige for at hun ikke skal drukne i alle mulige dimser, figurer, kopper osv.

Hendes gæstedagplejer har ligeledes fet en guardian angel da vi er lige så glade og trygge ved hende

Synes det er ærgerligt at man ikke føler samme lyst til at give pædagoger i vuggestuer lidt til julen. Det handler vel om at vise de mennesker der betyder noget for en og ens barn at man virkelig sætter pris på dem. Om så ikke andet med et lille kort?

Knuz Michelle - der giver gaver til jul, fødselsdag og ved længere ferier

Anmeld

1. december 2010

baby2010

Har selv været dagplejer, og jeg blev så dejlig glædelig overrasket, når jeg fik gaver. Det var motiverende, og jeg fik lyst til at gøre mere for familien... Det er jo reelt et medarbejder/arbejdsgiver-lignende forhold, så jeg tror det er en god investering.

Jeg kendte også dagplejere dengang, hvor forældrene var sure og behandlede dem dårligt, og guess what? - det gik ud over børnene! Så lige et lille tip til alle jer med dagplejere: behandl dem som du gerne vil have de behandler dit barn!

J.

Anmeld

1. december 2010

serinasmor

Polkaprik skriver:

Det er en sød idé med hjemmelavede gaver til dagplejeren. MEN... nu kan det være jeg får hug

Jeg er selv dagplejer og jeg ville ikke ane hvor jeg skulle gøre af det, da jeg også selv har 4 børn der kommer hjem med mange ting! 

Jeg køber selv gave til min datters dagplejer. Jeg her købt en guardian angel fra Willow Tree. Fordi den symboliserede lige hvad hun betyder for os, men ellers har jeg holdt mig til det spiselige/drikkelige for at hun ikke skal drukne i alle mulige dimser, figurer, kopper osv.

Hendes gæstedagplejer har ligeledes fet en guardian angel da vi er lige så glade og trygge ved hende

Synes det er ærgerligt at man ikke føler samme lyst til at give pædagoger i vuggestuer lidt til julen. Det handler vel om at vise de mennesker der betyder noget for en og ens barn at man virkelig sætter pris på dem. Om så ikke andet med et lille kort?

Knuz Michelle - der giver gaver til jul, fødselsdag og ved længere ferier

det kan jeg SAGTENS følge dig i ...

hver gang jeg ser min niece får jeg en FIN tegning .. men aner ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ad dem .. så de er alle sammen på den ene eller den anden måde blevet væk

og når vores søde dpmor har været dagplejer i 14 år og har 3 søde børn selv, kan man da undre sig over at man stadig kan komme ind ad hendes dør

men det er også netop derfor jeg spørger

men tænker nu stadig at en fin juledims til juletræet (hvis jeg da ellers kan ramme hendes smag) ville være en fin lille ting som måske bliver et hit...

men ellers skulle man måske forbi en specialbutik og købe julethe.. opdagede til mødet at hun ikke drikker kaffe

tak for indput

Anmeld

1. december 2010

serinasmor

Har selv været dagplejer, og jeg blev så dejlig glædelig overrasket, når jeg fik gaver. Det var motiverende, og jeg fik lyst til at gøre mere for familien... Det er jo reelt et medarbejder/arbejdsgiver-lignende forhold, så jeg tror det er en god investering.

Jeg kendte også dagplejere dengang, hvor forældrene var sure og behandlede dem dårligt, og guess what? - det gik ud over børnene! Så lige et lille tip til alle jer med dagplejere: behandl dem som du gerne vil have de behandler dit barn!

J.

det var da en rigtig god pointe

men det havde jeg nu så sandelig også tænkt mig ..det er jo en tillidserklæring at lade en "fremmed" dame passe ens guldklump

Anmeld

1. december 2010

MoarTil4

serinasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd opdagede jeg at jeg måske skal købe endnu en julegave..

Men giver man sin dagplejemor/vuggestuepædagog julegave??

er det helt normalt at gøre?? eller er det bare mig der slet ikke havde tænkt på det endnu

håber i vil svare mig på dette

hvis i giver dem julegave vil jeg da meget gerne vide hvad i giver

serinasmor

sød tanke, men de er jo som regel offentligt ansat - så tror jeg faktisk ikke at de må tage imod julegaver. Andre offentligt ansatte må så vidt jeg ved ikke tage imod gaver fra borgeren.

Dog tænker jeg at de godt må tage imod en hjemmelavet gave fra det barn de passer.......

Anmeld

1. december 2010

serinasmor

MusseMorTil3 skriver:

sød tanke, men de er jo som regel offentligt ansat - så tror jeg faktisk ikke at de må tage imod julegaver. Andre offentligt ansatte må så vidt jeg ved ikke tage imod gaver fra borgeren.

Dog tænker jeg at de godt må tage imod en hjemmelavet gave fra det barn de passer.......

hmmm... havde slet ikke overvejet den vinkel .. nu er jeg da for alvor forvirret

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

serinasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd opdagede jeg at jeg måske skal købe endnu en julegave..

Men giver man sin dagplejemor/vuggestuepædagog julegave??

er det helt normalt at gøre?? eller er det bare mig der slet ikke havde tænkt på det endnu

håber i vil svare mig på dette

hvis i giver dem julegave vil jeg da meget gerne vide hvad i giver

serinasmor

Det har vi da altid brugt at gøre i vores familie.
Det har gerne været en sammenplantning, en julekurv eller et pænt smykke af en art.
Det er jo trods alt ens lille barns andet hjem, så en god dagplejemor fortjener også en ordentlig gave.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. december 2010

Polkaprik

MusseMorTil3 skriver:

Det har jeg aldrig fået at vide at man ikke må og har da snakket med min pædagog om de ting jeg har fået af mine dagplejeforældre og hun har bare sagt at det var dejligt at blive påskønnet på den måde også

Anmeld

1. december 2010

serinasmor

SussieThyssen skriver:

Det har vi da altid brugt at gøre i vores familie.
Det har gerne været en sammenplantning, en julekurv eller et pænt smykke af en art.
Det er jo trods alt ens lille barns andet hjem, så en god dagplejemor fortjener også en ordentlig gave.

Kærligst
Sussie

tak for de gode ideer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.