åh ;( min lille basse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

LinLin

David har også haft feberkrampe - det var haldigvis da han var hjemme ved hans far, så jeg så det ikke! Fik at vide han så ud som om han var død!  Jeg var indlagt med ham natten over (det skete om aftenen) - der skete ikke mere... Han var meget træt den følgende dag, men dagen efter igen var der ikke noget at mærke på ham.

Vi har haft stesolid liggende så han skulle have hvis han fik det igen - han fik også en med i dagpleje. Har også haft en i bilen... Jeg syntes da var beroligende at få at vide at det IKKE er farligt for ham - men at det selvfølgelig ser rigtigt uhyggeligt ud

Han var 1½ år da det skete og han ikke haft det igen! (han er 4 år nu) Det behøver altså ikke ske igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

B&J

et super godt råd ha de panodil stik piller hjemme hos jer køb nogle i føtex og hvis han skulle få feber næste gang så giv ham sådan en så falder feberen og jeg håber aldrig det sker igen...

Anmeld

1. december 2010

<3

Feber krampe opstår ved at feberen stiger eller falder hurtigt, dvs. at panodil skal man normalt kun give hvid feberen kommer over 40gr. Og ikke bare ved feber idet at hvis feberen er faldende og du giver panodil så kan du risikere at fremprovokere et anfald.

Mere at det vil være ærgeligt hvis du utilsigtet skulle skabe et anfald. Tjalfe har haft to anfald og han er nu 3år. Den første voldsomt men den andet "almindeligt" hvor vi gav stesolid med det samme.

Anmeld

1. december 2010

B&J

Kirle skriver:

Feber krampe opstår ved at feberen stiger eller falder hurtigt, dvs. at panodil skal man normalt kun give hvid feberen kommer over 40gr. Og ikke bare ved feber idet at hvis feberen er faldende og du giver panodil så kan du risikere at fremprovokere et anfald.

Mere at det vil være ærgeligt hvis du utilsigtet skulle skabe et anfald. Tjalfe har haft to anfald og han er nu 3år. Den første voldsomt men den andet "almindeligt" hvor vi gav stesolid med det samme.

nu har min dreng dog ikke haft de kramper men jeg gav min dreng en panodil stikpille da han var på 39 i feber og det tog feber og næste dag var han frisk

Anmeld

1. december 2010

MorTilGustav

Puuuha, det er jeg ked af at høre!
Jeg tør slet ikke tænke på hvad jeg dog skal gøre og hvordan jeg vil reagere hvis det samme sker for Gus nu hvor jeg står helt alene med ham  Håber ikke jeg går i panik.
Dejligt med det gode råd om BørnePanodil! Har heldigvis lige købt en pakke for en sikkerheds skyld
God bedring!

Anmeld

1. december 2010

oerbaek

min søn havde også feberkrampe da han var omkring 1 år og ja han blev helt blå og trak ikke vejret... yderst ubehagelig oplevelse, heldigvis var vi på besøg hos mine forældre, (min mor havde passet ham mens jeg var på job) vi boede selv ret langt ude på landet, men ved at vi var hos mine forældre i byen gik der kun 5 min fra vi ringede til ambulancen til den var der... hvis vi havde været hjemme havde der i hvertfald gået 20 min...

vi havde lige været ved vagt lægen med ham, og han kunne ikke klare temperatursvingningen ud til bilen, ind til vagtlægen, ud til bilen og ind til mine forældre igen. Så ja man skal virkelig passe på med temperatursvingningerne.

Vi fik også stesolid med hjem fra sygehuset, som vi skulle give ham hvis det skete igen, han er nu 5 år og har ikke haft andet end den ene gang heldigvis. Jeg var sikker på han var ved at dø fordi han var helt blå og ikke trak vejret, jeg tudede i flere dage og kan stadig blive ked bare ved tanken om at se ham sådanne...

Det er det væreste at se sine børn på den måde.

Det bedste råd vi fik var at tage så meget tøj af dem som muligt når de får feber så de ikke bliver alt for varme... og giver man dem panodil en gang skal man gøre det præcis hver 6 time i et helt døgn for at undgå temperatursvingningerne...

Anmeld

1. december 2010

<3

nu har min dreng dog ikke haft de kramper men jeg gav min dreng en panodil stikpille da han var på 39 i feber og det tog feber og næste dag var han frisk

Ja men feberen er kroppens eget forsvar mod virale infektioner så feber er bestemt ikke skidt. Feber på over 40gr eller mere skal man gerne give lidt feberstillende mod, da en temperatur over 42 kan give slemme skader eller foresage dødsfald.

Hvis der er smerter eller ubehag involveret så ja giv endelig smertestillende.

Men hvis dit barn er disponibel overfor feberkramper så skal man virkelig passe på fordi det ikke er høj feber der giver feberkramper men hurtigt stigende eller faldende temperatur, så hvis du giver panodil mens temperaturen i forvejen er faldende så kan du utilsigtet fremprovokere en feberkrampe og det tror jeg ingen forælder er interesseret i.

Summa sumarum din dreng var nok blevet rask dagen efter uanset om han fik den panodil eller ej

Anmeld

1. december 2010

B&J

Kirle skriver:

Ja men feberen er kroppens eget forsvar mod virale infektioner så feber er bestemt ikke skidt. Feber på over 40gr eller mere skal man gerne give lidt feberstillende mod, da en temperatur over 42 kan give slemme skader eller foresage dødsfald.

Hvis der er smerter eller ubehag involveret så ja giv endelig smertestillende.

Men hvis dit barn er disponibel overfor feberkramper så skal man virkelig passe på fordi det ikke er høj feber der giver feberkramper men hurtigt stigende eller faldende temperatur, så hvis du giver panodil mens temperaturen i forvejen er faldende så kan du utilsigtet fremprovokere en feberkrampe og det tror jeg ingen forælder er interesseret i.

Summa sumarum din dreng var nok blevet rask dagen efter uanset om han fik den panodil eller ej

Jepper... men gjorde da sådan en ikke havde det skidt resten af aften og han ikke kogt og han fik sovet

Anmeld

1. december 2010

EliasMinDejligeSøn<3

nnu er den på 40.3 igen

Anmeld

1. december 2010

<3

B&J skriver:

Jepper... men gjorde da sådan en ikke havde det skidt resten af aften og han ikke kogt og han fik sovet

Ja man kan give noget at sove på, det gør jeg også ind imellem. Men ikke hvis temp. fiser op og ned.

Der tager jeg tøj af drengen og på den måde køler ham ned. Det virker lige så godt og er langt sundere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.