min søn havde også feberkrampe da han var omkring 1 år og ja han blev helt blå og trak ikke vejret... yderst ubehagelig oplevelse, heldigvis var vi på besøg hos mine forældre, (min mor havde passet ham mens jeg var på job) vi boede selv ret langt ude på landet, men ved at vi var hos mine forældre i byen gik der kun 5 min fra vi ringede til ambulancen til den var der... hvis vi havde været hjemme havde der i hvertfald gået 20 min...
vi havde lige været ved vagt lægen med ham, og han kunne ikke klare temperatursvingningen ud til bilen, ind til vagtlægen, ud til bilen og ind til mine forældre igen. Så ja man skal virkelig passe på med temperatursvingningerne.
Vi fik også stesolid med hjem fra sygehuset, som vi skulle give ham hvis det skete igen, han er nu 5 år og har ikke haft andet end den ene gang heldigvis. Jeg var sikker på han var ved at dø fordi han var helt blå og ikke trak vejret, jeg tudede i flere dage og kan stadig blive ked bare ved tanken om at se ham sådanne...
Det er det væreste at se sine børn på den måde.
Det bedste råd vi fik var at tage så meget tøj af dem som muligt når de får feber så de ikke bliver alt for varme... og giver man dem panodil en gang skal man gøre det præcis hver 6 time i et helt døgn for at undgå temperatursvingningerne...
Anmeld