Gravid og brug af næsespray!?... Mangler gode råd!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

MetteMe

*Sofie* skriver:

Saltvands-næsespray må I bruge lissor tosset I vil
Det hjælper fint.

Har prøvet saltvand. Men synes desværre kun det giver luft i ca. 1-2 minutter inden jeg stopper til igen. Men tak for råddet ellers

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

MetteMe

milopilo skriver:

Du kan dryppe pebermynte dråber på et papir og indånde..
Smøre "Mentolatum" under næsen..
De der victs halspastiller som hedder "active".. Ikke nogle af de andre, der skal stå active på pakken er også sindsyg gode til at give luft.. Min kæreste og jeg købte igår og vi sad decideret og fik vand i øjnene.. de er virkelig gode til det..

Okay tak for tippet! Det lyder som noget jeg må prøve Hvor køber man pebermynte dråber henne?

Anmeld

1. december 2010

MetteMe

Babyklar skriver:

Heei -

For en 14dags tid siden var jeg hammer forkølet og dårlig. jeg fik af vide på apoteket at jeg måtte bruge salt vands næse spary, og den må man bruge alt det man ville. og det hjalp i sidste ende.

go bedring

TAK!  Men synes bare desværre ikke saltvand hjælper særlig længe på på mig....

Anmeld

1. december 2010

Den lykkelige

MetteMe skriver:

Okay tak for tippet! Det lyder som noget jeg må prøve Hvor køber man pebermynte dråber henne?

Føtex, matas, kvickly og apoteket.. Man kan også dryppe et par stykker i te'en (jeg bryder mig ikke om det) men min mor gør det og det giver virkelig luft!!!
Men ma kan også dryppe nogle på hovedpuden når man skal sove hvis det er der problemet er værst.. :-)

Anmeld

1. december 2010

MetteMe

K&S skriver:

Du kan sagtens bruge saltvands-næsespray

Jeg var også meget snottet under min graviditet, så jeg købte et "næsehorn" på apoteket til at skylle næse med - det er super effektivt...!

Tak for råddet

Problemet med saltvand er, at min snot er så "sej" at det ikke rigtig har den store effekt desværre... Men måske det er mere effektivt med et horn som hjælpemiddel...?

Anmeld

1. december 2010

MetteMe

milopilo skriver:

Føtex, matas, kvickly og apoteket.. Man kan også dryppe et par stykker i te'en (jeg bryder mig ikke om det) men min mor gør det og det giver virkelig luft!!!
Men ma kan også dryppe nogle på hovedpuden når man skal sove hvis det er der problemet er værst.. :-)

Tusind tak! Jeg må vist begive mig ud i sneen og en tur på apoteket så Lige nu er jeg villige til (næsten) hvad som helst, også selvom det smager forfærdeligt

Anmeld

1. december 2010

MetteMe

ulleby skriver:

Hej,

Jeg var syg for en uge siden og fik ok for næsespray - brugte den kun til natten. Men det er jo op til den enkelte læge (plus jeg er længere henne end dig)

MEN man kan købe saltvands næsespray og så brugte jeg mynthe dråber på en lommelet op så "sniffede" jeg det for at få luft.

Rigtig god bedring her fra

Ja mon ikke det er fordi du er længere henne!?... Vagtlægen var bestemt ikke tilhænger af næsespray under graviditet i hvertfald... 

Må vist afsted efter mentol/mynthe-dråber

Tak for råddet!

Anmeld

1. december 2010

MetteMe

Tak for alle de gode (og hurtige) svar søde piger

Jeg vil forsøge mig med flere af jeres gode råd og tips!

-Så snart går turen vist afsted mod apoteket efter mentol/mynthe-dråber, vicks(active) og en hulens masse kleenex BALSAM. Savner desuden mine panodiler mod hovedpine, men sådan er det jo... Man kan ikke få det hele og må jo passe på min lille spire

Stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.