Er i flaskehelvede!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

LauraLW

SussieThyssen skriver:

Hmmm..jeg har da aldrig kunnet se det var et problem, men det er så måske bare mig.
Skrubbe flaskerne godt, og have rigeligt af dem.
En vandkoger og så skylle dem grundigt og line dem op nede i køkkenvasken og hælde kogende vand ned i dem og over dem.
Gnide sutterne godt med salt, vaske dem i baljen sammen med flaskerne og så ned i en skål ved siden af flaskerne og hælde dem over med kogende vand fra vandkogeren.
Lade det hele stå i vasken en 5 min og derefter tømme ud og op på et rent viskestykke med bunden i vejret.
Voilá rene flasker og sutter til et døgns tid eller 2. 

Kærligst
Sussie

Indtil nu har det heller ikke været et problem, men i takt med at der skal bruges flere flasker på et døgn samt at Vilma kræver mere af min tid, så er det ved at være et problem. - Det kombineret med at meget lille køkken (ca 1 m. bordplads) gør at jeg tænker om der kunne være nemmere og bedre (for mig) løsninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Ryberg

Jeg har kun haft 4 250 ml flasker og 4 150 ml flasker til lasse, og han er 100% flaskebarn, har aldrig haft flere flasker..

Men det har FINT kunne lade sig gøre, fordi jeg anskaffede mig en mikroovns sterilisator... Avents Sterilisator kan anbefales..

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=1971

1. Skyl sutteflaskerne i koldt vand
2. vask dem i varmt vand og sæbe
3. skyl dem af
4. Sæt dem i sterilisatoren med 200 ml. vand og 2 minutter i mikrovn..
5. sæt dig ned og se lidt fjernsyn
DING.... klar til brug

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

LauraLW skriver:

Indtil nu har det heller ikke været et problem, men i takt med at der skal bruges flere flasker på et døgn samt at Vilma kræver mere af min tid, så er det ved at være et problem. - Det kombineret med at meget lille køkken (ca 1 m. bordplads) gør at jeg tænker om der kunne være nemmere og bedre (for mig) løsninger.

Ja, det kan jeg da godt forstå, når du ikke har bedre plads.
Meen tidsmæssigt, så skulle det da blive lettere efterhånden som de bliver større...hænger hun da på dig hele tiden?

Anmeld

30. november 2010

Rockertand

Vores ældste datter var 100% flaskebarn, og da hun var omkring 2-3 mdr. gik vi fra kogt vand til postevand (ingen reaktion), og vi gik i samme ombæring fra at koge alt til at vaske det op helt almindeligt (ingen reaktion), vores yngste datter er både brystbarn og flaskebarn, og hun har fået samme tur, og der var heller ingen reaktion.

Min klare overbevisning er, at det er helt hysterisk at bruge oceaner af tid på at koge de forskellige ting hele tiden - jeg vil dog lige sige, at alle vores flaskedele kommer i opvaskemaskinen, som jo unægteligt kører med noget højere temperatur, end hvis man vasker op i hånden (nyere kvalitetsmaskiner har faktisk et "flaske-program", se f.eks. Siemens).

Og ja, jeg ved godt, hvad der anbefales, men jeg hviler nok i mig selv til at tage anbefalingerne som vejledende, fy-fy (og så er jeg kvinde nok til at indrømme, hvad jeg gør "forkert").

Hvis du bruger MAM-flasker (det gør vi også), er der dette link til hjælp:

http://www.mambaby.com/mam/data/.cs/mam/volumes/51/files/5170/thumbs/master.jpg

Anmeld

30. november 2010

Vial

Det et MUST HAVE med en micro-sterilisator. Det er bare et stort arbejde med vask, sterilisering, koge vand og blande mælk.

Jeg har tvillinger, som er flaskebørn...pyh, et arbejde. Hver dag ser køkkenbordet sådan her ud:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. november 2010

Faith

KaMa skriver:

Det et MUST HAVE med en micro-sterilisator. Det er bare et stort arbejde med vask, sterilisering, koge vand og blande mælk.

Jeg har tvillinger, som er flaskebørn...pyh, et arbejde. Hver dag ser køkkenbordet sådan her ud:

Det ligner til forveksling vores køkkenbord

Anmeld

30. november 2010

Vial

smillaluna skriver:

Det ligner til forveksling vores køkkenbord

Ja, det er strengt. Hvem der bare kunne hive patværket frem. Det skal hverken lunes, steriliseres eller vaskes (et dagligt bad er måske påkrævet)..

Anmeld

30. november 2010

LauraLW

SussieThyssen skriver:

Ja, det kan jeg da godt forstå, når du ikke har bedre plads.
Meen tidsmæssigt, så skulle det da blive lettere efterhånden som de bliver større...hænger hun da på dig hele tiden?

Nej, hun er egentlig ret god til at lege selv, men kræver på samme tid mere aktivering, så jeg kan ikke altid stå i køkkenet i længere tid ad gangen. Ved godt at flaskerne ikke tager hele dagen, men det er det hele der fylder lige pludselig - både bogstavlig, men også tidsmæssigt.

Anmeld

30. november 2010

sbs78

Jeg ville heller aldrig kunne undvære min mickro dims. Den spare bare så meget tid. Da jeg fik mit første bare kogte, vi også alle flaskerne i gryde, og sikke et bøvl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.