Jeg tror også nærmere det handler om en erkendelse af at man har et seriøst problem, så man kan arbejde med sig selv og vigtigst af alt, bearbejde sin barndom og ændre på ens sociale arv!! Der er dem der følger den sociale arv, fordi de ikke ved bedre på 'nuværende' tidspunkt, og så er der dem der bare bryder ud meget hurtigt.. Puha, nej - det er bestemt ikke en undskyldning "jeg blev selv slået", men jeg mener at hvis man fortæller omverden hvad man har gjort, så bør man da være klar til at gøre noget ved problemet, eller lade andre ordne problemet for én og desværre tage konsekvensen af at få fjernet barnet el. hvordan det gøres.. Det er meget sort på hvidt, dét jeg skriver nu - for jeg synes det er et langt og ømt emne, og jeg har svært ved at udtrykke hvad jeg tænker om det..
Men selvf. ligger der utrolig meget bag ved en voldelig forælder, hvad enten det er det ene eller det andet, og der kan og skal selvf. gøres noget - forælderen bliver bare nødt til at erkende probemet, ellers ender det jo med en rigtig kedelig konsekvens, både for forælder og barn..
Og barnet skal da også have hjælp i sådan en situation og der skal tales om det!!!
Anmeld