Øjenbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.755 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. november 2010

TbCp

Liva har fået øjenbetændelse

Vi var på apoteket og hente øjendråber her til aften men er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg bedst drypper hendes øjne, når der kun er mig til det.... jeg forsøgte her til aften men føler jeg mangler nogle hænder
Carsten tager tidligt afsted om morgenen så jeg er nødt til at kunne klare det alene....

Stakkels pige

Her da hun kom i seng til aften klør hun sig i øjnene.... Jeg spørger om det gør ondt i hendes øjne og hun svarer "Ja... jeg vil gerne have noget appelsin i øjnene" (appelsin = Medicin )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

AnneBJ

Argh lille pus da! Jeg plejer at lægge barnet på ryggen på gulvet/seng eller lignende, og sætte mig overskrævs ved hoften ca., så kan de ikek sparke.. Med mine overarme, holder jeg deres arme mod gulvet og med den ene hånd åbner jeg øjenlåget, og drypper med den anden hånd.
Hvis du forstod hvad jeg forklarede - det blev lidt rodet - kan det måske godt lyde voldsomt.. Men altså, barnet bliver overhovedet ikke klemt, men naturligvis fastholdt... Det virker, og så snart man er god til det, tager det 2 sek. pr. øje...

Anmeld

30. november 2010

Barbamama

Eller gør som når jeg børster tænder på Carla. Læg hende med hovedet imellem dine ben, armene ud til siden og et ben oven på hver arm. Så har du begge arme fri til at dryppe hendes øjne med.

Anmeld

30. november 2010

AnneBJ

michella80 skriver:

Eller gør som når jeg børster tænder på Carla. Læg hende med hovedet imellem dine ben, armene ud til siden og et ben oven på hver arm. Så har du begge arme fri til at dryppe hendes øjne med.

Afhængig af barnets højde, risikerer man dog et spark i hovedet.... Jeg forsøgte engang med en 3-årig, damn en fuldtræffer jeg fik lige i panden...

Anmeld

30. november 2010

TbCp

AnneBJ skriver:

Afhængig af barnets højde, risikerer man dog et spark i hovedet.... Jeg forsøgte engang med en 3-årig, damn en fuldtræffer jeg fik lige i panden...

Anmeld

30. november 2010

Barbamama

AnneBJ skriver:

Godt så!

Anmeld

30. november 2010

AnneBJ

Han slap dog ikke for sine øjendråber!!

Anmeld

30. november 2010

TbCp

AnneBJ skriver:

Han slap dog ikke for sine øjendråber!!

Haha

Jeg må måle længden på hendes ben imogen inden jeg bestemmer mig for hvordan øjendrypningen skal foregå

Anmeld

30. november 2010

Skouboe

Jeg tænker på om du ikke skulle starte med at forklare hende at du godt ved det er ubehageligt, men at det hjælper på hendes øjne, så hun SKAL have det i øjenene og så bede hende om at ligge stille mens du gør det forsigtigt?

Anmeld

30. november 2010

TbCp

Skouboe skriver:

Jeg tænker på om du ikke skulle starte med at forklare hende at du godt ved det er ubehageligt, men at det hjælper på hendes øjne, så hun SKAL have det i øjenene og så bede hende om at ligge stille mens du gør det forsigtigt?

Hun havde faktisk ikke så meget imod at få dem dryppet her til aften... det var mere mit fumleri med pipette og et øje der skal holdes åbent....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.