bondepigen skriver:
Altså min datter på 2 år og 2 mdr. har konstant væske i mellemøret og skal have dræn i ørerne d. 6. dec. Nu har hun så lige været syg, og er det måske stadig lidt, dog uden feber. I søndags havde hun 40,8. Vi var ved vagtlægen, men hun sagde, at det ikke var ørerne, halsen, lungerne eller noget, så det har nok højst sandsynligt været influenza.
Men sagen er, at hun i perioder kan blive rasende over ingenting. F.eks. i morges, hvor jeg gjorde noget jeg bare IKKE skulle have gjort med hendes morgenmad. Eller her for ½ time siden, hvor jeg flyttede hendes stol, da hun så blev gal, satte jeg den på plads igen, men det var for sent... Og så kan hun stå der og skrige rasende i ½-1 hel time.
Vi prøver alt... trøster, men bliver skubbet væk (og hun bliver mere rasende) , skælder ud (dog ikke så ofte, da vi nærmest godt ved, det har modsat effekt..og så er det jo heller ikke rart at skælde ud), vi har prøvet at ignorere hende, og prøvet at sige "når du har lyst, så kommer du bare op til mor/far, og lader hende så være sig selv...
Men intet hjælper, før hun er blevet helt udmattet, så tager hun først imod sutten og sin bamse...
Af og til bliver hun pludselig sur på mig og så skal jeg gå, når så jeg vil flytte mig for hende (fordi jeg ikke gider skubbes mere), så skriger hun og vil have jeg skal blive... Og inden da har jeg selvfølgelig sagt til hende, at jeg ikke vil have hun skubber, slår osv... men intet hjælper...
Hvad pokker gør vi, og er det trodsalderen eller tror I det har noget med hendes ører at gøre? Hun bliver så rasende, at hun gør skade på sig selv, ved at slå sit hoved ned i gulvet og lign.... 
I dag har hun haft en 5-6 raseri anfald, og endnu flere i går....
Tror jeg måske skal spørge SP, men ville lige høre jer herinde først...
For nu at tage eksemplet med stolen. Har I prøvet at sige til hende. Du ville gerne have stolen stående dér (peger derhen). Du blev ked af det fordi mor flyttede stolen væk. -og så afvente hendes reaktion. Hvis du rammer plet, så skal hun nok give udtryk for det, og ellers så må man bare prøve igen, intil man har gættet sig frem til hvad der bringer dem sådan ud af fatning.
Jeg mener ihvertfald ikke man hjælper barnet til at komme igennem det stormvejr af følelser der raser i dem, ved blot at ignorer eller skælde ud. De kan også være så meget ude af sig selv at de er umodtagelig for trøst (og trøst er iøvrigt også tit bare noget med: så, så, det skal nok gå alt sammen. Det er ikke så slemt. Og det ER jo slemt for det lille barn. Vi voksne synes ikke det er noget at hidse sig op over at stolen er blevet flyttet, men for et lille barn kan det betyde at hele deres verdensbillede er faldet sammen, og det er en grumsom oplevelse, som vi som forældre på tage alvorlig, uanset hvor ligegyldig den ser ud i vores øjne.)