Argh, øv altså!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

AnneBJ

kitty skriver:

Hov, det var ikke min mening I skulle tro der var noget galt. Det tror jeg ikke der er... Maven vokser og jeg har det fint. Så vi håber alt er som det skal være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

otlitrom

MoriSverige skriver:

Nemmerlig...

Jeg er specielt glad for det, da jeg er en skovl til at passe på sådan nogle papirer

er ikke meget bedre selv...

Anmeld

30. november 2010

AnneBJ

MoriSverige skriver:

Derfor er jeg glad for at det hele kører digitalt her i Sverige

Jeg skal ikke selv holde styr på noget papir, alt hvad jeg skal sørge for at medbringe når vi skal på fødegang er ID og papirer med min blodtype.
Alt andet står i et smart system, som alle involverede kan logge ind og kigge på.

Gud hvor smart!

Anmeld

30. november 2010

DK

kitty skriver:

5 uger? kan man få lavet NF til man er 15+5?? Jeg troede det var 13+?

Jeg har tænkt det samme med vejret, men vi - og naboerne- har fået post så sent som igår.. Vi har ikke selv fået idag, men det tror jeg naboerne har. Det så ud som om deres postkasser bugner.. Jeg bor inde midt i byen, så her er til at komme til. Men jeg giver dig ret, det kan da være vejret...

Vil vil bare gerne have den dato.. Noget at forholde os til... Man er vel tålmodig

Undskyld!! Jeg er for hurtig, jeg synes du skrev du var i uge 9

Nej, NF er vist kun til 13+5 (mener jeg... ejjj jeg har allerede glemt det) RIng og ryk

Anmeld

30. november 2010

otlitrom

DK skriver:

Undskyld!! Jeg er for hurtig, jeg synes du skrev du var i uge 9

Nej, NF er vist kun til 13+5 (mener jeg... ejjj jeg har allerede glemt det) RIng og ryk

Jeg ringer i morgen, det har jeg allerede bestemt. Jeg havde første lægebesøg da jeg var 9+0, nu er jeg 10+5.. Så der er 14 dage at løbe på... Jeg ringer i morgen. Jeg tager skeen i den anden hånd

Jeg mener du har ret. 13+5 eller 13+6... Deromkring.

Anmeld

30. november 2010

AnneBJ

kitty skriver:

Jeg ringer i morgen, det har jeg allerede bestemt. Jeg havde første lægebesøg da jeg var 9+0, nu er jeg 10+5.. Så der er 14 dage at løbe på... Jeg ringer i morgen. Jeg tager skeen i den anden hånd

Jeg mener du har ret. 13+5 eller 13+6... Deromkring.

13+6

Anmeld

30. november 2010

otlitrom

AnneBJ skriver:

13+6

Super! Og så kan jeg se jeg skrev til DK at 13+6 er om 14 dage.. det er først om tre uger... Men skidt... Vi ved vel, hvad hinanden mener. Tak for hjælpen. Har prøvet at google det, men har ikke fundet noget konkret! Så der løste du mit mysterie!

Anmeld

30. november 2010

lisbethita

kitty skriver:

Jeg var til 1. lægetjek da jeg var 9+0. Jeg fik udfyldt vandrejournal men fik den ikke med, da lægen ville sende den efter hun havde påført data fra min blodprøve. Og har jeg set skyggen af den?? NEJ!

Jeg ringede i lægehuset i torsdags og sagde, at nu var det altså en uge siden, om jeg snart ville modtage den. "ja ja, den har vi sendt med posten igår".. Men jeg har altså stadig ikke fået den. Sekretæren var dog ganske sød og forstående, og havde haft 3 andre gravide i telefonen med helt samme spørgsmål, så hun ville lige have fat i lægen...  Derudover skulle lægen sende en kopi til jordemodercentret, så vi kan komme til NF. Har jeg fået brev fra dem? Nej, heller ikke! Så nu må jeg ringe endnu engang i morgen, og spørge, hvad der sker.

Det ville tage mig 5 minutter at cykle ned i lægeuset, og alligevel har det taget knapt 14 dage for lægehus+postvæsen... ARGH, det er træls! Begynder jo at blive nervøs for vi ikke når NF i tide.. Men jeg prøver at slå koldt vand i blodet..

Måtte lige lufte ud

Hvad er det da for en klaphat til læge??? Lidt mærkeligt du ikke er den eneste, der har ringet og spurgt om det samme. Tsk tsk... en vandrejournal er altså bare vigtig for én, når man er gravid (altså sådan mentalt i starten af graviditeten, fordi den jo er et bevis på, at man virkeligt ER gravid....) og så udover, at den skal bruges til at få bestilt NF scanningen osv. Husker, at det betød meget for mig at få den ;-) 

Håber snart du får den, ven!!!

KRAMMER

Anmeld

1. december 2010

otlitrom

lisbethita skriver:

Hvad er det da for en klaphat til læge??? Lidt mærkeligt du ikke er den eneste, der har ringet og spurgt om det samme. Tsk tsk... en vandrejournal er altså bare vigtig for én, når man er gravid (altså sådan mentalt i starten af graviditeten, fordi den jo er et bevis på, at man virkeligt ER gravid....) og så udover, at den skal bruges til at få bestilt NF scanningen osv. Husker, at det betød meget for mig at få den ;-) 

Håber snart du får den, ven!!!

KRAMMER

Jeg har ikke fået den endnu, men da jeg snakkede med sekretæren sagde hun, at hun ville sende en kopi med det samme. De har åbenbart en kopi liggende i lægehuset, og nu får jeg tilsendt en kopi af deres kopi. Så har jeg i det mindste den! For ja, den betyder ret meget...!

Men har fået tid til NF idag, så jordemodercentret har åbenbart fået brev fra lægen. Jeg skal til NF 10/12. Er allerede ved at sprænges, så spændt er jeg!! 

Anmeld

1. december 2010

lisbethita

kitty skriver:

Jeg har ikke fået den endnu, men da jeg snakkede med sekretæren sagde hun, at hun ville sende en kopi med det samme. De har åbenbart en kopi liggende i lægehuset, og nu får jeg tilsendt en kopi af deres kopi. Så har jeg i det mindste den! For ja, den betyder ret meget...!

Men har fået tid til NF idag, så jordemodercentret har åbenbart fået brev fra lægen. Jeg skal til NF 10/12. Er allerede ved at sprænges, så spændt er jeg!! 

Øjjjjjjjjjj det kan jeg godt forstå!!!! Det er også bare super spændende!! Ih... så er man sådan rigtigt igang. Med din unge alder får du sikkert et vildt tal. Suk...ikke ligesom den gamle her, he he he!! 

Glæder mig til at høre mere den 10/12 ;-) 

KRAMMER

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.