overgangsalderen????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2008

MorCamilla

Katjaro skriver:

Hvordan er din vægt??? Stabil??

Min tanke går i retning af stofskifte problemer.
Det har nemlig de samme symptomer.

Prøv at gå på vores patientside: http://www.thyreoidea.dk

Hvis du vil vide mere så spørg endelig løs.

Har haft stofskifte problemer i lige så lang tid som du har levet :P

Hilsen Katja

Hej Katja..

Mange tak for dit svar. Min vægt er stabil, men dog en smule opafgående men det tror jeg er fordi jeg er begyndt at løbetræne, og har fået muskler.. (men det er kun 2-3 kilo over 2½ måned ca.)
Mange tak for linket, jeg vil lige kigge lidt på det for en sikkerheds skyld...;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2008

bette

MorCamilla skriver:

bettemouse skriver:

MorCamilla skriver:

bettemouse skriver:

MorCamilla skriver:

bettemouse skriver:

vil give piar ret.. sådan har jeg det også lige for tiden.. faktisk fuldstændig lige som det du beskriver.. og taber også mit hår i store totter hver dag..

tror jeg er stresset rent psykisk.. fordi jeg har så maaaange ting jeg går og tænker på lige i tiden..

måske du har noget du tænker meget over?

Ja det kan du nok have ret i. Jeg vidste bare ikke at det også kunne ramme på den måde...:$
Ja jeg har mange ting i hovedet lige pt, med hensyn til operation og kemoterapi osv, det kan jo godt være at det er derfor at jeg "pludselig" har fået alle de syntomer som før nævnt...
1000 tak for svar..:)
Jeg håber at du snart får det bedre igen:)

Knus fra Camilla.

det er jo klart du tænker meget lige i tiden.. men giv dig tid til at slappe af og vær dig selv lidt.. forkæl dig selv.. nyd livet og tænk positivt..
tag et lækkert varmt bad.. (evt hvis du har badekar.. så med skum over alt.. og leg nisse med skæg:D) kald mig bare underlig.. men hvem har ikke den indre barnlige sjæl gemt derinde et sted??:$ jeg ville have gjort det hvis jeg havde badekar:$:$:$

håber du snart bliver fri for alt det du er igennem.. er selv pårørende til en med kræft.. min mor..

må man spørge hva du fejler?

krammer fra mig til dig(H)(L)

Ja spørg du bare løs, det er helt okay.. Jeg har fået konstateret brystkræft:(

Jeg synes bare at jeg har husket at forkæle mig selv, med ture i badekar (hos mine bedsteforældre, da vi heller ikke er de heldige ejere af et badekar) Har haft dage kun for mig selv.. Men måske jeg bare ikke har slået tankerne helt fra, mens jeg har gjort de ting...:$

Jeg håber at din mor tager det i stiv arm og snart bliver rask igen...

nej det er måske også svært liige at sætte ens tanker ang det på standby.. er ked af at høre du har brystkræft... bestemt ik sjovt...
men det betyder bare at du skal have endnu mere opløftet pande. :)

og du skal nok klare den..
:D
er du blevet opereret?

Ja det skal jeg;) Har også besluttet mig for at det IKKE skal have lov til at slå mig ud... (en ret god indstilling, synes jeg:$)
Nej det er jeg ikke endnu, det er en lille måned siden jeg fik svar på mammografien og biopsien.. Ventelister længe leve.. Men lægen sagde at der er behandlingsgaranti på 4 uger.. Så nu får vi af se om jeg kommer til inden.. Min henvisning til operation blev først sendt afsted fra lægen i sidste uge...

okay håber dælme de tager sig sammen og får dig ind..
kan godt blive meget gal over de dumme ventelister..

men som sagt nytter der ik noget at blive sur og gal.. det er bare med at være positiv.

hvordan opdagede du det?

du skal endelig bare lade være med at svare på det hvis du ik har lyst..

Anmeld

25. august 2008

MorCamilla

bettemouse skriver:

MorCamilla skriver:

bettemouse skriver:

MorCamilla skriver:

bettemouse skriver:

MorCamilla skriver:

bettemouse skriver:

vil give piar ret.. sådan har jeg det også lige for tiden.. faktisk fuldstændig lige som det du beskriver.. og taber også mit hår i store totter hver dag..

tror jeg er stresset rent psykisk.. fordi jeg har så maaaange ting jeg går og tænker på lige i tiden..

måske du har noget du tænker meget over?

Ja det kan du nok have ret i. Jeg vidste bare ikke at det også kunne ramme på den måde...:$
Ja jeg har mange ting i hovedet lige pt, med hensyn til operation og kemoterapi osv, det kan jo godt være at det er derfor at jeg "pludselig" har fået alle de syntomer som før nævnt...
1000 tak for svar..:)
Jeg håber at du snart får det bedre igen:)

Knus fra Camilla.

det er jo klart du tænker meget lige i tiden.. men giv dig tid til at slappe af og vær dig selv lidt.. forkæl dig selv.. nyd livet og tænk positivt..
tag et lækkert varmt bad.. (evt hvis du har badekar.. så med skum over alt.. og leg nisse med skæg:D) kald mig bare underlig.. men hvem har ikke den indre barnlige sjæl gemt derinde et sted??:$ jeg ville have gjort det hvis jeg havde badekar:$:$:$

håber du snart bliver fri for alt det du er igennem.. er selv pårørende til en med kræft.. min mor..

må man spørge hva du fejler?

krammer fra mig til dig(H)(L)

Ja spørg du bare løs, det er helt okay.. Jeg har fået konstateret brystkræft:(

Jeg synes bare at jeg har husket at forkæle mig selv, med ture i badekar (hos mine bedsteforældre, da vi heller ikke er de heldige ejere af et badekar) Har haft dage kun for mig selv.. Men måske jeg bare ikke har slået tankerne helt fra, mens jeg har gjort de ting...:$

Jeg håber at din mor tager det i stiv arm og snart bliver rask igen...

nej det er måske også svært liige at sætte ens tanker ang det på standby.. er ked af at høre du har brystkræft... bestemt ik sjovt...
men det betyder bare at du skal have endnu mere opløftet pande. :)

og du skal nok klare den..
:D
er du blevet opereret?

Ja det skal jeg;) Har også besluttet mig for at det IKKE skal have lov til at slå mig ud... (en ret god indstilling, synes jeg:$)
Nej det er jeg ikke endnu, det er en lille måned siden jeg fik svar på mammografien og biopsien.. Ventelister længe leve.. Men lægen sagde at der er behandlingsgaranti på 4 uger.. Så nu får vi af se om jeg kommer til inden.. Min henvisning til operation blev først sendt afsted fra lægen i sidste uge...

okay håber dælme de tager sig sammen og får dig ind..
kan godt blive meget gal over de dumme ventelister..

men som sagt nytter der ik noget at blive sur og gal.. det er bare med at være positiv.

hvordan opdagede du det?

du skal endelig bare lade være med at svare på det hvis du ik har lyst..

Jeg vil gerne svare;) Det hjælper lidt på humøret at andre spørger til det.. Så spørg du bare løs...;)

Jeg fandt en knude i mit bryst og tog til lægen for at få den tjekket selv om lægen sagde i telefonen at det nok bare var en mælkekritel.... Pga min alder (23) Men da han undersøgede mig blev hans ansigt helt anderledes og han ville sende mig til en mammografi skanning, som så gav en biopsi samme dag også....:( (så lægerne havde "alle" prøverne, da de fandt knuden i mammografi skanningen...:(

Nej det har du helt ret i, det eneste der kan gøre mig lidt gal er de ventelister, ikke kun for mig, men for ALLE der lider af en farlig sygdom, det burde ikke være rigtigt at man skal vente længere tid på det end aller højest nødvendigt...

Anmeld

25. august 2008

bette

okay er det nemt at mærke knuden?

så må du have opdaget den tidligt.. godt din læge reagerede så hurtigt.. og ja de skide ventelister... har slet ik ord for belastende jeg også synes det er.. som du siger for aaaalle dem der har sygdommen og for deres pårørende.. det er jo lidt andres liv de leger med.

skal selv have skiftet læge.. for tror ik på min læge ville tage mig seriøs hvis jeg kom og sagde at jeg have en knude i brystet..
har været hos hende maaaange gange fordi jeg får ondt i maven når jeg spiser.. men først efter 2 laange år sender hun først en henvisning til sygehuset så jeg kan få en ultralyds scanning af min mave og lign. og en medicinsk vudering.. skal derop ¨på torsdag.. og har også ventet længe på det. da jeg første gang jeg fik brev fra dem fik af vide at de ik havde tid pga strejken.. (?)

men glæder mig til at få et svar på hvorfor jeg får så ondt i maven..
jeg har fået kikkertundersøgelser.. men de viste kun at jeg har spiserørsbrok.. men det kan man ik få så ondt i maven ved som jeg har..

håber snart de kalder sig ind. så du kan få opereationen overstået.. ved du om du beholder dit bryst eller om de bare fjerner knuden?

Anmeld

26. august 2008

MorCamilla

bettemouse skriver:

okay er det nemt at mærke knuden?

så må du have opdaget den tidligt.. godt din læge reagerede så hurtigt.. og ja de skide ventelister... har slet ik ord for belastende jeg også synes det er.. som du siger for aaaalle dem der har sygdommen og for deres pårørende.. det er jo lidt andres liv de leger med.

skal selv have skiftet læge.. for tror ik på min læge ville tage mig seriøs hvis jeg kom og sagde at jeg have en knude i brystet..
har været hos hende maaaange gange fordi jeg får ondt i maven når jeg spiser.. men først efter 2 laange år sender hun først en henvisning til sygehuset så jeg kan få en ultralyds scanning af min mave og lign. og en medicinsk vudering.. skal derop ¨på torsdag.. og har også ventet længe på det. da jeg første gang jeg fik brev fra dem fik af vide at de ik havde tid pga strejken.. (?)

men glæder mig til at få et svar på hvorfor jeg får så ondt i maven..
jeg har fået kikkertundersøgelser.. men de viste kun at jeg har spiserørsbrok.. men det kan man ik få så ondt i maven ved som jeg har..

håber snart de kalder sig ind. så du kan få opereationen overstået.. ved du om du beholder dit bryst eller om de bare fjerner knuden?

For mig var det nemt at mærke knuden, jeg ved ikke om det er sådan for alle.. Da den sidder "for uden" i brystet, eller hvordan man nu kan sige.
Jeg håber at de kun tager knuden, men det skulle jeg ikke regne med, desværre. Men på den anden side hvis de tager hele brystet, så skal jeg ikke gå og bekrymre mig om at få det der igen, så det ville måske være en god ting.? Jeg ved det ikke, synes stadig det er lidt svært at forholde sig til...

Sikke noget med din mave.Og hvor er det bare rigtig dårligt at du først kan komme til nu her engang, pga den trælse strejke, det er for dårligt synes jeg. Når man går og har ondt, skal man bare kunne komme til hurtigt, så man ikke risikere en psykisk nedtur sammen med af at gå og tænke over hvad der kan være galt..

Jeg er rigtig glad for at min læge ville se på den knude jeg havde, (hvilket han jo også skal gøre da han er læge og det er hans arbejde) men jeg kunne måske godt forestille mig at nogle læger rundt om i Danmark ville slå en knude hend med en mælkekirtel eller lignende, ved så unge piger (jeg er kun 23 år) For så at man kan tage til lægen nogle år efter og få konstateret at det var kræft og at nu har det udviklet sig eller sådan noget træls noget. Så jeg er rigtig glad for at min læge tager sine pasienter alvorligt, lige meget hvad de/vi kommer med...

Alt held og lykke på torsdag, hvor bliver det dejligt for dig, hvis du kan få en afklaring på hvad det er der gør så ondt i din mave, for nøjjj hvor må det være træls at gå med sådan noget, især når man ikke ved hvad det er...

Anmeld

26. august 2008

bette

okay jeg mærker altid efter knuder hver gang jeg er i bad.. er simpelthen panisk for der er mange i min familie der har haft kræft..

skønt med sådan en god læge.. ja min er jo lige til at hoppe op og falde ned på..
hun har givet min søn astma medicin for asmatisk bronkitis uden at vide om han egentlig har det.. og første gang jeg kom til hende med noget eksem min søn har.. så sagde hun at det ik var noget.. anden gang var det pludselig børneeksem..(?)
altså der er mange ting jeg er utilfreds med..og skal også have skiftet læge.. kan bare ik tage mig sammen.. arbejder jo også når kommunen holder åben.. så det er ik helt nemt..

ja håber også på at få noget af vide.. hvis de da finder en årsag.. man ved jo aldrig..

men nu må vi se..

held og lykke med det hele.. og håber sku du snart får den indkaldelse

Anmeld

26. august 2008

Muffinmus

En min mand og jeg kender var desværre allerede gået i overgangs alderen da hun var 25.....så de skulle pludselig have hjælp til at få et barn...
Så jo, det kan sagtens lade sig gøre.

Anmeld

26. august 2008

MorCamilla

bettemouse skriver:

okay jeg mærker altid efter knuder hver gang jeg er i bad.. er simpelthen panisk for der er mange i min familie der har haft kræft..

skønt med sådan en god læge.. ja min er jo lige til at hoppe op og falde ned på..
hun har givet min søn astma medicin for asmatisk bronkitis uden at vide om han egentlig har det.. og første gang jeg kom til hende med noget eksem min søn har.. så sagde hun at det ik var noget.. anden gang var det pludselig børneeksem..(?)
altså der er mange ting jeg er utilfreds med..og skal også have skiftet læge.. kan bare ik tage mig sammen.. arbejder jo også når kommunen holder åben.. så det er ik helt nemt..

ja håber også på at få noget af vide.. hvis de da finder en årsag.. man ved jo aldrig..

men nu må vi se..

held og lykke med det hele.. og håber sku du snart får den indkaldelse

Ja jeg kan godt forstå at du gerne vil skifte læge, hvad er det også for noget at hun ikke tjekker efter sådn nogle ting... >( Men sådan er der desværre vist bare nogle der er... :(

Jeg har netop i dag fået min indkaldelse... Jeg skal til Aalborg sygehus på onsdag i næste uge... :D Skønt at det er gået så hurtigt...

Knus fra Camilla.

Anmeld

26. august 2008

bette

uhh hvor fedt.. det er sku fordi jeg har krydset finger for dig.. :D
har tænkt meget på dig.. kan være det har hjulpet.. hihi.
ej det er da skønt!!! frygtede der ville gå lang tid.

er det så der du skal opereres? sorry kan ik stave det ord..

ja møg læge.. ved ik lige hva hun havde tænkt sig.. der var også engang før jeg mødte min mand hvor jeg var meget nede psykisk, havde mistet min mor.. og så gik jeg til lægen og bad om hjælp.. jeg blev så henvist til en psykoterapeut og en diætist.. (spiseproblemer) og det gik også fint.. men så begyndte psykoterapeuten at virke sådan nedladende og ikke forstående.. derefter gik jeg helt i kulkælderen hvor jeg så gik til lægen igen.. hun sendte så en henvisning til en psykiater som så afviste mig fordi jeg var igang med et forløb ved psykoterp. men det hjalp mig jo ik.. det var jo ligesom derfor jeg søgte ham.. ! tumpe..
men så sagde min læge bare at så var der ik mere hun kunne gøre for mig... whaat????? det endte med jeg måtte slæbe min bror med som er 2m høj og vejer 150kg og så sagde hun lige pludselig at der faktisk også liiige var en anden vi kunne prøve.. æhmm hvorfor sagde hun ik det før?

så jeg endte faktisk med at droppe det hele og så mødte jeg min mand hvor hele mit liv ændrede sig og jeg fik det meget bedre..
men skod læge.. ik?

nå men nok om mit pladder..

ihh hvor er jeg glad på dine vegne at du har fået den indkaldelse.. det må da være en lettelse

Anmeld

27. august 2008

MorCamilla

MariaE skriver:

En min mand og jeg kender var desværre allerede gået i overgangs alderen da hun var 25.....så de skulle pludselig have hjælp til at få et barn...
Så jo, det kan sagtens lade sig gøre.

Hejsa MariaE..

Mange tak for dit svar, måske det så godt kan lade sig gøre at det er det jeg også er ved at komme... (jeg er kun 23, men 2 år fra eller til det tvivler jeg på gør den store forskel..)
Mange tak for dit svar, det gør vist at jeg er nød til at ringe til lægen en af dagene:$

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.