Har så lige haft min mor i røret, for at snakke om julegaver med hende... Som det sker hvert år, lander vi på snak om julegave-budgettet, hvilket er til diskussion hvert år.... Min mor kan ikke forstå vi har så svært ved at ligge penge til side, når man nu ved julen kommer... Det ved vi da også, men bliver bare så irriteret over manglende forståelse... I dag gik det så på at min lillesøster altså ikke har råd til at give for det samme som vi giver. Nu ved jeg så at min søster har 5000 kr om måneden til "sig selv" når hendes faste udgifter er betalt - og hun er da kun hende... Vi har så hver måned 4500 kr. at leve for, og kan da lige få det til at løbe rundt... vi er 3!!! Nå, men min mor mener så det handler om at spare op i løbet af året - hun har 5 at give gave til, vi har så 16 der skal have gave... Vi er så så heldige, at vores fritvalgskonto kommer til udbetaling her sidst i november, så vi bruger så de penge på julegaver... Det er så vores opsparing, frem for at ligge penge til side hver måned, i et i forvejen stramt budget... Det lykkedes så hvert år min mor at ødelægge glæden ved at skal købe julegaver, fordi hun synes det er dårligt vi ikke kan stige med 50 kr. pr. person hvert år... Det vil sige 800 kr mere om året oveni et julegavebudget, der allerede lyder på 4500 kr... Synes godt nok det er svært at se hvor de penge skal komme fra - troede man gav en gave for at glæde den person man køber til - uanset hvad den så kostede???
Nå, trængte lige til luft - sidder her med mine graviditets-hormoner og er ked af det skal være sådan - og har svært ved at finde glæden frem til en ellers hyggelig julegave-tur med manden på mandag...
Anmeld