Træt, og kød er lidt klamt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. november 2010

ooo

Jeg er så træt for tiden, og kan sove som ingen anden. Det er så træls, men tror næsten at jeg sover 12-14 timer i døgnet.

Jeg havde store bage dag i går med to af mine veninder, og vi bagte julekager fra klokken 15 til 21:30, og jeg var bare smadret. Da de gik, smuttede jeg i seng, og sov til klokken 8 i morges. Var så vågen i to timer, og så faldt jeg i søvn på sofaen, imens jeg var ved at læse en artikel til specialet. Sov da lige tre timer igen. Hvad sker der for mig???

Det værste var at jeg var så træt i går, og havde en smule kvalme, men kunne ikke fortælle mine veninder hvorfor jeg var ved at kaste op ved tanken om at kværne en jødekage.

Og så har jeg fået en ting med kød. Kan slet ikke overskue at skulle spise det, men kan ikke lade være med at tænke på det. Jo mere jeg tænker på det, jo mere kvalme får jeg. Se det er jo dumt! Har bare lyst til pomfritter, de der der er saltede og fedtede. Så er jeg kørende hvis jeg får dem, det er jeg (næsten) sikker på.

Nå, skal ikke klage, jeg har heldigvis ikke et job jeg skal passe, kun et speciale som jeg kan skrive imellem diverse marathon lure. Og det er ikke fordi jeg har vild kvalme overhovedet, kan bare ikke lige holde tanken om kød ud.

Så alt i alt er det hele fjong her på Amager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

TbCp

Åhh ja den træthed husker jeg tydeligt!!!!

Men ja, så er det da fint at der ikke er et arbejde at passe, for jeg syntes godt nok det var hårdt at skulle op kl. 6 hver dag

Dejligt at du ikke har de vilde gener, så er det da til at holde ud

Jeg kunne forøvrigt ikke have lugten af svinekød der blev stegt

Anmeld

29. november 2010

ooo

TbCp skriver:

Åhh ja den træthed husker jeg tydeligt!!!!

Men ja, så er det da fint at der ikke er et arbejde at passe, for jeg syntes godt nok det var hårdt at skulle op kl. 6 hver dag

Dejligt at du ikke har de vilde gener, så er det da til at holde ud

Jeg kunne forøvrigt ikke have lugten af svinekød der blev stegt

Tør slet ikke tænke på hvis jeg skulle op klokken 6. Så skulle jeg jo gå i seng klokken 17 dagen før. Det ville vist ikke være helt optimalt.

Anmeld

29. november 2010

LIZO

bare rolig det bliver bedre

men husker det godt.  jeg måtte os bare ha en lille lur hver dag de første 3 måneder.. 

Anmeld

29. november 2010

otlitrom

Velkommen til de gravides verden, Metchen Jeg er så en af dem der skal op kl 5.45 hver morgen, og har 8 timers vagt 4-5 dage om ugen.. Jeg går i seng kl 20, og jeg ligger stort set på sofaen fra jeg kommer hjem kl 16! Jeg er FÆRDIG!

Jeg kan kun smile af, at du faldt i søvn ned i artiklen. Der kan være to grunde. Enten er den møgkedelig, eller også er du bare gravid!

Dejligt at du ikke lider så meget af kvalme. Pris dig lykkelig!!

Jeg synes det er fantastisk du er gravid, og tænker tit: Hey, metchen er også det der gravid nu! Deeeejligt

Anmeld

29. november 2010

JustAnotherName

Åhh gud, ja. Hvor jeg godt husker det!

Det er forfærdeligt at være såååå træt. Ingen søvn er god og lang nok, men er bare evig-træt!! .....Især var jeg træt da jeg ventede Celina og jo havde Bianca, som kun var 11 måneder, da jeg blev gravid. Puuh, det var ind imellem hårdt!

Og så havde jeg ikke morgen-kvalme, men "hel-dags kvalme". Ikke sådan at jeg kastede op, men jeg gik bare med en konstant følelse af godt at kunne. Og mange lugte provokerede mig. Min lugtesans var forstærket mangfoldigt. Frygteligt! Pludseligt kunne jeg ikke klare lugten af Kenneths ene duft - Jeg syntes jeg kunne lugte lavendel og aparges - og det gav mig kvalme! Ja selv lugten af en krydderbolle i underetagen kunne jeg spotte, selvom jeg sad på overetagen .....fuldstændig vanvittigt, var det. Og Kenneth følte sig jaget. Hehe.

Det er bare sjovt på den mystiske måde, at være gravid. Og samtidig ikke så sjovt, når man selv står i det jo. Men man må bare tage det som det er, og lytte til ens krop, når den fortæller, at den behøver hvile.
Det er jo et pisse godt tegn. For det er jo fordi kroppen bruger SÅ meget energi på, at opvarte den lille derinde  

Håber kvalmen fortsætter med "kun" at komme ved tanken om kød.
Det er dog rimeligt overkommeligt, i forhold til  hvor galt nogle kan få det.

Dejligt at du trives, trods alt. Og lille bebs derinde får alt den hvile og ro som behøves for at vokse og have det godt   

Anmeld

29. november 2010

Barbamama

Åh ja den træthed!!!! Den kan være så overmandende og der er bare ikke noget at gøre! Sov sov sov! He he. Og ja man får nogle mærkelige ideer med mad... Jeg kunne heller ikke klare lugten af kød de første mange uger men jeg var plaget af kvalme. Og på et tidspunkt spiste jeg en bolle med nutella OG jordbær-syltetøj. Jeg syntes det smagte FANTASTISK!

Anmeld

29. november 2010

anna-jonas

Sjovt...................for da jeg ventede Jonas, kunne jeg simpelthen ikke ha' hverken lugten, synet eller smagen af kød...............og hvidløg. Så vi levede rimeligt vegetarisk i en periode.

Bare sov.................for du får aldrig muligheden senere i livet, for at sove når det lige passer, og du føler dig træt.

Anmeld

29. november 2010

oo

du er jo ved at gro et helt nyt menneske, tænk lige på hvor CRAZY det er!!! det er ikke så overraskende du er lidt slap i det

oh ja, kød! jeg kan huske vi skulle forbi slagteren i rosengårdscenteret og jeg var LIGE VED at ørle af den der ferkse kød lugt , samtidig kunne jeg ikke tænke på andet end store fede bøffer (og brunede kartofler)

Anmeld

29. november 2010

Milka

jep, lyder som en normal graviditet

sov, mit barn, sov!!! din krop arbejder vildt hårdt og har behov for al den hvile du kan give den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.