kan min søster være gravid? hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

Anonym trådstarter

LouiseNielsen skriver:

Nu var det jo ikke din mening om hendes søster hun spurgte efter...

Tror ikke hun er gravid. Så ville testene have vist det. Men tror lige hendes krop skal finde ud af hun ikke tager p-piller mere og derfor udebliver hendes mens...

ja kan self. sagtens være pga. hendes stop med p-piller hun ikke har fået sin mens..

men synes bare det er meget lang tid nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

Anonym trådstarter

sismofutten skriver:

Er det ikke meget normalt, at der går noget tid før man får mens. når man stopper på p-piller?!

jamen det er nok meget forskelligt, for da jeg ville være gravid efter brug af p-piller i 6 år, stoppede jeg, fik min mens 3 dage efter, og så blev jeg gravid med det samme.. så fik den jo med det samme.. men ved heller ikke om sådan noget er meget individuelt eller arveligt..

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja har jeg også sagt til hende, og undre mig over lægen ikke valgte at gøre det med det samme, men istedet skubbe hende 2 uger mere

men ellers ringer jeg sku og klager til hendes læge. Min graviditet var planlagt osv. og selvom jeg vidste jeg var gravid, kunne lægen ikke teste positiv ved en urin test med det samme, men kun ved blodprøven..  nok derfor jeg helst vil have hun for taget den blodprøve

Kunne jo også tyde på at du hører til de, der først udskiller synligt Hcg i urinen senere end normalt, ligesom jeg, og det anlæg kan din søs også have, så bare afsted til den blodprøve.
selvfølgelig kan det også være pga p-pillestop, og kvalmen kan være den mavevirus der florerer, men hellere gå med livrem og seler.
Bruger pigebarnet ikke kondom???

Anmeld

29. november 2010

sismofutten

Anonym skriver:

jamen det er nok meget forskelligt, for da jeg ville være gravid efter brug af p-piller i 6 år, stoppede jeg, fik min mens 3 dage efter, og så blev jeg gravid med det samme.. så fik den jo med det samme.. men ved heller ikke om sådan noget er meget individuelt eller arveligt..

Det er vidst lige så individuelt som vores kroppes måde at reagere på at være gravid, at føde osv., for jeg fik aldrig rehelmæssig mens. efter stop på p-piller - og det tog os ca. 6 måneder at blive gravid :-)

Men jeg håber det bedste for din søster :-)

Anmeld

29. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kunne jo også tyde på at du hører til de, der først udskiller synligt Hcg i urinen senere end normalt, ligesom jeg, og det anlæg kan din søs også have, så bare afsted til den blodprøve.
selvfølgelig kan det også være pga p-pillestop, og kvalmen kan være den mavevirus der florerer, men hellere gå med livrem og seler.
Bruger pigebarnet ikke kondom???

ja må ringe til hendes læge.. nej har hun ikke gjort, hun plejer altid at bruge p-piller, har hun gjort de sidste 4 år, men efter hun er stoppet med det bruger hun igenting.. det er bare for dumt..

Anmeld

29. november 2010

Anonym trådstarter

sismofutten skriver:

Det er vidst lige så individuelt som vores kroppes måde at reagere på at være gravid, at føde osv., for jeg fik aldrig rehelmæssig mens. efter stop på p-piller - og det tog os ca. 6 måneder at blive gravid :-)

Men jeg håber det bedste for din søster :-)

ja  må hellere tage en snak med hende.. for det der dur ikke ihvertfald

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

ja må ringe til hendes læge.. nej har hun ikke gjort, hun plejer altid at bruge p-piller, har hun gjort de sidste 4 år, men efter hun er stoppet med det bruger hun igenting.. det er bare for dumt..

JA det er det...har du ikke holdt foredrag for hende om risikoen for kønssygdomme..og nu også graviditetrisiko??
Nå, det antager jeg du har.
Spark hende ned til lægen og få et pessar eller en spiral, når der er komme styr på det med gravid eller ej.

Anmeld

29. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

JA det er det...har du ikke holdt foredrag for hende om risikoen for kønssygdomme..og nu også graviditetrisiko??
Nå, det antager jeg du har.
Spark hende ned til lægen og få et pessar eller en spiral, når der er komme styr på det med gravid eller ej.

hehe jo hun er 20 og ved det hele, kun tænker bare ikke nok på hvad der faktisk kan ske.. men tager en snak med hende om det idag

tak for hjælpen piger

Anmeld

29. november 2010

paprika

Hej. 

Da jeg stoppede på mine p-piller fik jeg heller ikke min mens. Jeg tog rigtig mange teste, og de var alle negative. Efter 2mdr uden mens fik jeg taget en blodprøve, og den var positiv. på det tidspunkt var jeg 8+3 uger henne. og er nu 12+3 ... Bed lægen om at tage en blodprøve så hun kan nå at få en abort hvis det er tilfældet. 

Held og lykke

Anmeld

29. november 2010

Karo

SussieThyssen skriver:

Så har du hermed hørt om mig
jeg har aldrig kunnet testes positiv på urinen før tidligst i uge 16, men på blodprøverne kunne jeg godt..og jeg ved, der er et par stykker mere herinde, der har det på sammen måde. Vi udskiller så lidt Hcg i urinen, så det ikke kan måles der...så vi findes altså.

Nej hvor vildt

Jamen man skal lære noget nyt hverdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.