kan min søster være gravid? hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. november 2010

Anonym trådstarter

hej piger. min søster stoppede med piller for lidt over 3 mdr. siden. hun har været sammen med 2 drenge, i den periode, men har ikke haft sin mens. siden hun stoppede på p-piller, og de har ikke beskyttet sig.

Hun tog 2 af mine graviditetsteste med en lille uges mellemrum der begge viste negativt. sagde hun skulle gå til lægen.. Men de seneste dage har hun haft det dårligt og haft rigtigt meget kvalme, hvilket hun ellers ikke har. så var hun ved lægen idag, hvor hun kun tog en urin test og sagde den var negativ, ville gerne have haft hende til at tage en blodprøve da den er mere præcis. Hun fik at vide af lægen at hvis hendes mens. ikke var kommet inden for 2 uger, skulle hun komme igen..

men så ville hun være over de 3 mdr, måske, og hun ønsker slet ikke noget barn?

hvad ville i gøre?

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

Karo

Anonym skriver:

hej piger. min søster stoppede med piller for lidt over 3 mdr. siden. hun har været sammen med 2 drenge, i den periode, men har ikke haft sin mens. siden hun stoppede på p-piller, og de har ikke beskyttet sig.

Hun tog 2 af mine graviditetsteste med en lille uges mellemrum der begge viste negativt. sagde hun skulle gå til lægen.. Men de seneste dage har hun haft det dårligt og haft rigtigt meget kvalme, hvilket hun ellers ikke har. så var hun ved lægen idag, hvor hun kun tog en urin test og sagde den var negativ, ville gerne have haft hende til at tage en blodprøve da den er mere præcis. Hun fik at vide af lægen at hvis hendes mens. ikke var kommet inden for 2 uger, skulle hun komme igen..

hvad ville i gøre?

knus

Det er rigtigt at en blodprøve er mere præcis end en graviditetstest, men hvis hun skulle være 3 måneder henne, så er jeg ret sikker på hun allerede ville have en positiv test nu. Normalt kan man teste efter 4 uger og for nogle kan der godt gå 2 uger mere før de har en positiv test. Jeg har aldig hørt om nogen det går 3 måneder før de har en positiv test.

Mon ikke hun har fået en influensa eller noget andet ?

Anmeld

29. november 2010

Muffinmus

Først og fremmest sige til din søster hun er et uansvarligt pigebarn!!!!

Og derefter, nej, tror ikke hun er gravid hvis lægen siger hun ikke er det, dog er lægens teste nogle gange lidt dårligere end dem man SELV køber faktisk, Så sig hun skal købe en der måler på 50, det gør mange af testene og giver den ikke udslag, så er der nok bare ikke noget.

Anmeld

29. november 2010

Anonym trådstarter

altså er selv gravid og kunne teste positiv da jeg var 3-5, men derfor er der jo nogle der ikke kan teste positiv før lang tid efter..

hvis HCGet ikke stiger så hurtigt, eller har jeg misforstået det.. tænkte jo også at det ikke er sikkert hun er blevet gravid med det samme men god kunne senere hen?

Anmeld

29. november 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Og derefter, nej, tror ikke hun er gravid hvis lægen siger hun ikke er det, dog er lægens teste nogle gange lidt dårligere end dem man SELV køber faktisk, Så sig hun skal købe en der måler på 50, det gør mange af testene og giver den ikke udslag, så er der nok bare ikke noget.

kan kun give dig ret, og er kun ano for hendes skyld

men ja, tænkte om hun kunne være lang tid om at danne HCG? altså hun har ellers normalt altid sin mens.. men ja hun er nok ikke gravid.. Håber jeg nu heller ikke..

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

hvad ville i gøre?

knus

Sørge for at den blodprøve bliver taget NU..og hvis lægen ikke vil, så find en anden, der vil, for jeg vil ikke ønske for hende, at skulle igennem en sen abort, hvis hun nu ikke vil have barnet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. november 2010

LouiseNielsen

MariaE skriver:

Nu var det jo ikke din mening om hendes søster hun spurgte efter...

Tror ikke hun er gravid. Så ville testene have vist det. Men tror lige hendes krop skal finde ud af hun ikke tager p-piller mere og derfor udebliver hendes mens...

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Karo skriver:

Det er rigtigt at en blodprøve er mere præcis end en graviditetstest, men hvis hun skulle være 3 måneder henne, så er jeg ret sikker på hun allerede ville have en positiv test nu. Normalt kan man teste efter 4 uger og for nogle kan der godt gå 2 uger mere før de har en positiv test. Jeg har aldig hørt om nogen det går 3 måneder før de har en positiv test.

Mon ikke hun har fået en influensa eller noget andet ?

Så har du hermed hørt om mig
jeg har aldrig kunnet testes positiv på urinen før tidligst i uge 16, men på blodprøverne kunne jeg godt..og jeg ved, der er et par stykker mere herinde, der har det på sammen måde. Vi udskiller så lidt Hcg i urinen, så det ikke kan måles der...så vi findes altså.

Anmeld

29. november 2010

sismofutten

Er det ikke meget normalt, at der går noget tid før man får mens. når man stopper på p-piller?!

Anmeld

29. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Sørge for at den blodprøve bliver taget NU..og hvis lægen ikke vil, så find en anden, der vil, for jeg vil ikke ønske for hende, at skulle igennem en sen abort, hvis hun nu ikke vil have barnet.

Kærligst
Sussie

Ja har jeg også sagt til hende, og undre mig over lægen ikke valgte at gøre det med det samme, men istedet skubbe hende 2 uger mere

men ellers ringer jeg sku og klager til hendes læge. Min graviditet var planlagt osv. og selvom jeg vidste jeg var gravid, kunne lægen ikke teste positiv ved en urin test med det samme, men kun ved blodprøven..  nok derfor jeg helst vil have hun for taget den blodprøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.