sovs til kylling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.262 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. november 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger

Min mand har idag bestilt lørdags kylling til aftensmad. Jeg har tænkt mig at lave bådkartofler til. Men nu er jeg jo jyde med stort J og skal derfor dælme have sovs til...

Kunne godt lave en brun sovs ud af væsken fra kyllingen. Men syntes jeg ikke helt passer til båd kartofler.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen som har en super ide til hvilken sovs jeg skal lave til lørdags kylling og båd kartofler??

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

L.J.L

cabaret sovs!!

Anmeld

29. november 2010

Trine89

Man kan lave en paprika sovs måske  

Anmeld

29. november 2010

mortilflere

Nu spiser vi ikke lørdags kylling men kyllinge bryst , og der for vi barinese (stave) sovs til .

Eller oxo bruger jeg væden fra kyllingen og la´ver brun sovs

Anmeld

29. november 2010

Valle81

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Min mand har idag bestilt lørdags kylling til aftensmad. Jeg har tænkt mig at lave bådkartofler til. Men nu er jeg jo jyde med stort J og skal derfor dælme have sovs til...

Kunne godt lave en brun sovs ud af væsken fra kyllingen. Men syntes jeg ikke helt passer til båd kartofler.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen som har en super ide til hvilken sovs jeg skal lave til lørdags kylling og båd kartofler??

Kram

Hejsa:0)

Åhh enrigtig god bearnaise sovs er ldrig af vejen - men ellers så kunne du lave en anden udgave af brun sovs.

Tag rødløg, rd peber og champingon og snit i små fine stykker. Svits det i lidt smør  - hæld lidt vand på og smid lidt okseboullion i og lad det simre - spæd til med fløde og kulør og lidt jævning og så er der bare lækker lækker sovs:0)

Knus

Christina, største sovsefan:0)

Anmeld

29. november 2010

betski

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Kram

Nu synes jeg jo nok at en brun sovs passer til bådkartofler. Ellers synes jeg jensens favorit sovs er super god til lige nøjagtig kylling og bådkartofler. Eller lav en lækker tomatsalsa til umm

Anmeld

29. november 2010

JulieE

Hvad med en god rødvinssovs?? Jge synes kylling og rødvinssovs smager super lækkert sammen

Anmeld

29. november 2010

KajaHH

Vi har før fået det med bådkartofler til, og jeg bruger væden fra kyllingen til at lave en brun sovs af,det kan alle i familien li.

Så krydrer jeg kyllingestykkerne med karry,paprika salt og peber, og det kommer jo så med i sovsesmagen og det passer perfekt til kartoflerne. Synes jeg

Anmeld

29. november 2010

LouiseNielsen

Hmm tænker måske en svampe sovs???

Det er vel bare champinon ristet på pangen i noget smør også cremfine??? Eller mon ik det vil give smag nok... Skal ikke være noget tungt, bare en let ting lige til kartoflerne...

Anmeld

29. november 2010

twinny

En god pebersovs.. det sys jeg er dejligt til bådkartofler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.