Ny og alle forkortelserne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.462 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. november 2010

Frøken J.

Pyh, jeg får da oprettet nogle emner! Nå, men jeg oprettede mig for nogle dage siden. Er en 21-årig pige fra Århus, der arbejder på en lille med kæresten!

Anyways, det jeg egentlig ville spørge om var, om der findes en oversigt over forkortelser herinde, eller om nogen gad lave en, som vi nye kunne bruge?  Der bruges rigtig mange indforståede forkortelser. Fx MA, SA, ÆL osv. Kan godt regne ud at ÆL er ægløsning, men kunne være meget rart, hvis nogen lige gad forklare alle de forkortelser, som de kan komme i tanke om bliver brugt herinde! Eller linke til en liste, hvis den findes 

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

Becks

Secrets skriver:

Pyh, jeg får da oprettet nogle emner! Nå, men jeg oprettede mig for nogle dage siden. Er en 21-årig pige fra Århus, der arbejder på en lille med kæresten!

Anyways, det jeg egentlig ville spørge om var, om der findes en oversigt over forkortelser herinde, eller om nogen gad lave en, som vi nye kunne bruge?  Der bruges rigtig mange indforståede forkortelser. Fx MA, SA, ÆL osv. Kan godt regne ud at ÆL er ægløsning, men kunne være meget rart, hvis nogen lige gad forklare alle de forkortelser, som de kan komme i tanke om bliver brugt herinde! Eller linke til en liste, hvis den findes 

På forhånd tak 

Hejsa..

Der er en tråd om det her, den er delt fint op

https://www.baby.dk/debat/51957pi1/ordet-er-frit/indsamling-af-alle-forkortelser-til-liste.aspx

Anmeld

29. november 2010

Frøken J.

Tutter skriver:

Hejsa..

Der er en tråd om det her, den er delt fint op

https://www.baby.dk/debat/51957pi1/ordet-er-frit/indsamling-af-alle-forkortelser-til-liste.aspx

TAk!!!! Jamen så var der ikke andet. Hehe. Øh, så må jeg hellere snakke om noget andet.. Eller ja.. Nej, jeg er blank

Anmeld

29. november 2010

Becks

Secrets skriver:

TAk!!!! Jamen så var der ikke andet. Hehe. Øh, så må jeg hellere snakke om noget andet.. Eller ja.. Nej, jeg er blank

Ved dog ikke om den liste nogensinde er kommet ud

Anmeld

29. november 2010

Silvermist

SA = Spontan abort

MA = Missed abortion

MME = Modermælkserstatning

NF = Nakkefold scanning

MD = Misdannelses scanning

JM = Jordemoder

FG = Fødegang

GUL = Graviditet udenfor livmoderen

SP = Sundhedsplejerske

DP = Dagpleje

VS = Vuggestue

FTF = For tidligt født

AK/AKS - Akut kejsersnit

PK/PKS - Planlagt kejsersnit

PB = Privat besked

Og velkommen til  Selv kommer jeg fra Århus, er 29 år og mor til 2 skønne piger på 3½ år og 14 måneder.

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Secrets skriver:

På forhånd tak 

hehe..ja...jeg måtte også lige spørge mig for i starten...jeg anede ikke at der sådan en fin liste
Og nu har jeg da ellers været herinde i nogle måneder...hmmm faktisk lige siden Zafir fødte online LOL
Men spørg du bare løs.
Der findes ikke dumme spørgsmål...kun dumme svar!

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. november 2010

Frøken J.

Silvermist skriver:

SA = Spontan abort

MA = Missed abortion¨

MME = Modermælkserstatning

NF = Nakkefold scanning

MD = Misdannelses scanning

JM = Jordemoder

FG = Fødegang

GUL = Graviditet udenfor livmoderen

SP = Sundhedsplejerske

DP = Dagpleje

VS = Vuggestue

FTF = For tidligt født

AK/AKS - Akut kejsersnit

PK/PKS - Planlagt kejsersnit

PB = Privat besked

Og velkommen til  Selv kommer jeg fra Århus, er 29 år og mor til 2 skønne piger på 3½ år og 14 måneder.

Tak skal du have!

Dejligt med en anden Århusianer, synes altid folk på nettet bor på sjælland. Hehe Og hvor er du i øvrigt flot i din bryllupskjole og i det hele taget. Så de billeder du havde lagt op i en anden tråd

Anmeld

29. november 2010

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

hehe..ja...jeg måtte også lige spørge mig for i starten...jeg anede ikke at der sådan en fin liste
Og nu har jeg da ellers været herinde i nogle måneder...hmmm faktisk lige siden Zafir fødte online LOL
Men spørg du bare løs.
Der findes ikke dumme spørgsmål...kun dumme svar!

Kærligst
Sussie

Det er sku også svært at finde rundt i så stor et forum og finde det, som man leder efter! Og rart man bare kan spørge. Har godt set der var et link til den fødsel et sted faktisk, har ikke lige fået set den!

Anmeld

29. november 2010

Silvermist

Secrets skriver:

Tak skal du have!

Dejligt med en anden Århusianer, synes altid folk på nettet bor på sjælland. Hehe Og hvor er du i øvrigt flot i din bryllupskjole og i det hele taget. Så de billeder du havde lagt op i en anden tråd

Hvor er du sød, tak skal du have

Tror at vi er en del herinde fra dejlige Århus, er dog ikke helt sikker. Og Århus ser jo bare så skøn ud med al den sne. Er bare i det vildeste julehumør

Håber at du bliver glad for Baby.dk

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Secrets skriver:

Det er sku også svært at finde rundt i så stor et forum og finde det, som man leder efter! Og rart man bare kan spørge. Har godt set der var et link til den fødsel et sted faktisk, har ikke lige fået set den!

Det skulle du gøre...det var en kæmpe oplevelse. Jeg var på i 7 timer og fik slet ikke sovet den nat LOL
Enjoy

Men du spørger bare, hvis der er noget du vil vide, og ellers så må du jo bare gå på opdagelse her og der og alle vegne LOL
Og hvis det er helt tosset, så kan man altid spørge en moderator eller Henrik selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.