Hvor skal jeg/vi holde jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

Anonym trådstarter

Og at vi så fremover er sammen til jul, hvert 2. år hos min familie og det andet år sammen med hans...

Jeg er et familiemenneske med store bogstaver, og kan ikke se og skulle undvære ham til jul... Og hvis vi er heldige, har vi et hus hvor vi selv kan holde julen..

Men er det ikke også det mest normale? Altså og skifte mellem familierne?? Og den familie man ikke ser, er man hos/får på besøg d. 26??

eller er min familie meget "underlig"??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

TinaPina

Anonym skriver:

Og at vi så fremover er sammen til jul, hvert 2. år hos min familie og det andet år sammen med hans...

Jeg er et familiemenneske med store bogstaver, og kan ikke se og skulle undvære ham til jul... Og hvis vi er heldige, har vi et hus hvor vi selv kan holde julen..

Men er det ikke også det mest normale? Altså og skifte mellem familierne?? Og den familie man ikke ser, er man hos/får på besøg d. 26??

eller er min familie meget "underlig"??

Vi har ikke haft noget fast, men vi har heller ikke haft børn.

Min kæreste gider ikke holde sammen med min familie, så det har han ikke gjort endnu. Men det kommer han til næste år, hvor baby er 6 måneder og holder sin første jul. Derefter holder vi skiftevis hos min mor, og hans forældre.

Vi har ingen faste traditioner i julen udover d 24. For ærlig talt så gider jeg sgu ikke alt det æderi, og så er vi 2 kæmpe familier og det bliver alt alt for meget altid. Det er et cirkus med svigerfamilien. Men det synes jeg jo nok også kun fordi de gør tingene helt anderledes end hos min familie.

Jeg synes i skal gøre som i kan finde ud af. Jeg tror ikke jeg havde taget mit barn med til jul hos nogle mennesker hun ikke kender.

Anmeld

29. november 2010

Kildebakken

Kære Trådstarter,

Avs - din fortælling gjorde lidt ondt at læse.

Jeg tror så absolut ikke at du kan læse ud af din kærestes udmelding at han ikke holder af dig og elsker dig, men det lyder til at han er den slags mand, som ikke synes at han i et forhold behøver at spille på samme hold som dig. Han tager sine egne beslutninger og har ikke tænkt sig at de skal være til diskussion. Det holder jo lige så længe du enten føjer ham eller i ikke skal deles om beslutningerne - men det skal I jo, for der bliver nød til at være klare linjer imellem jer omkring hvordan den lille skal opdrages og hvordan I bedst introducere et lille væsen til en stor verden. 

Man kunne frygte at han ikke har tænkt sig at lade sig binde og han vil lade dig stå med størstedelen af byrden omkring jeres barn - måske ændrer/rykker han sig med tiden, men det ved du ikke. 

Du må tage en alvorlig snak med ham og sætte fælles retningslinjer. Hvis han ikke er med på den, må du sætte dine egne retningslinjer, de som er bedst for dig og begge børn. 

KH

Anmeld

29. november 2010

Margorie

Når først baby er kommet til verden vil han ikke gå glip af babys første jul- det er jeg sikker på. Nogle mænd tror det ikke betyder noget- men når de så får deres eget barn så betyder familielivet pludselig en hel del Sådan en mand har jeg mig herhjemme, for 4 år siden kunne han ikke være mere ligeglad med både jule og fødselsdage- nu går han op i det med liv og sjæl og det hele skal være perfekt for hans lille familie= mig og ungerne
Bare giv ham lidt tid til at skifte mening

Anmeld

29. november 2010

Kløver

Anonym skriver:

Hej alle sammen..

Jeg er kommet i en meget kedelig situation, som jeg troede jeg havde undgået.. For vi havde jo haft den er snak, eller det troede jeg jo selvfølgelig...

I min familie har vi de sidste 8-9 år holdt jul hos min søster, men hele tiden aftalt, at den dag vi andre (min bror og jeg) stiftede familie/fik fast kæreste på, ville vi hvert 2. år være samlet, og hvert 2. år være hos den "nye" familie... Det fungerede fin med min eks, med min brors eks og i år er "valgfri" jul. Jeg har ekstraordinert min datter denne jul, så spurgte min kæreste om vi ikke skulle holde jul hos hans far (hans far og stedmor er egentlig de eneste hun kender i hans familie - min datter er 3) men det er d. 23. dec. Fint tænkte jeg, så kan vi slappe af hos min mor (som er alene i år)......... Men nej... Han vil ned til sin moster d. 24., for det har de altid gjort. Men vi var da velkomne til og tage med hvis vi ville... Jeg valgte og svare det var en lang tur for min datter, plus hun ikke kendte nogen... Fint, og vi aftalte at i år var vi hver for sig, og næste år sammen (med min familie) inkl vores på det tidspunkt ca. 9 mån. gamle barn.... Så jeg ringer til min mor og siger vi kommer d. 24, men det skal være ren hygge og ikke for meget jul... (Orker ikke al juleræset)

Så der tænkte jeg, så slap jeg ud af den kattepine, men nææææææ nej ;

Min mor var forbi idag, og høre ad hvordan det gik herhjemme. Og ganske naturligt spørger hvordan vi har fået planlagt Jul? 

Min kæreste svarer jo at han tager ned til sin moster, som han plejer. Hvortil min mor siger; Jamen så er i jo også klar til jeres første fælles jul hos Maria^"min søster"... Nå siger min kæreste, hvorfor da det? samtalen går lidt frem og tilbage, men det ender fint med han fortæller at i hans familie har hans søster ALTID holdt jul hjemme, de tog til hver deres familie( hende og hendes eksmand) hvor hun havde børnene med til jul.. Så det regnede han da stærkt med og fortsætte.... det var jo ikke nødvendigt at vi holdte jul sammen næste år når h*n ikke var ældre end 9 mån... 

Min mor prøvede at komme med; det kan jo også være i selv ønsker og holde jul, i har jo nok fået købt hus til den tid og kommet på plads...

"Nææ, det er da ikke nødvendigt, vi holder bare jul hver for sig. Det fungerede for min søster."

AHVA?????????? Hvor var det lige jeg var faldet af??

jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre eller sige??   Det er ikke mere end 14-21 dage siden vi snakkede det igennem, og aftalte denne jul hver for sig, og derefter skiftesvis hos hver vores familie... (Medmindre vi selv begyndte og holde jul hjemme) Og nu kommer denne bombe så bare....

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, men i min frustration har jeg da ordnet samtlige plader i komfuret, tørt det af så det funkler og ordnet toilettet.... Alt imens han så NFL og var på nettet.....

YES hvor jeg bare eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker ham ligenu.... og han snork bobbler i sofaen, skulle man bare skride i seng uden og sige noget?

puha, ved slet ikke hvad jeg skal sige, andet end i nok er nød til at få snakket om det og fundet en løsning

sender en kæmpe krammer og håber i får fundet ud af det hele og at i får en god jul 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.