Hej alle sammen..
Jeg er kommet i en meget kedelig situation, som jeg troede jeg havde undgået.. For vi havde jo haft den er snak, eller det troede jeg jo selvfølgelig...
I min familie har vi de sidste 8-9 år holdt jul hos min søster, men hele tiden aftalt, at den dag vi andre (min bror og jeg) stiftede familie/fik fast kæreste på, ville vi hvert 2. år være samlet, og hvert 2. år være hos den "nye" familie... Det fungerede fin med min eks, med min brors eks og i år er "valgfri" jul. Jeg har ekstraordinert min datter denne jul, så spurgte min kæreste om vi ikke skulle holde jul hos hans far (hans far og stedmor er egentlig de eneste hun kender i hans familie - min datter er 3) men det er d. 23. dec. Fint tænkte jeg, så kan vi slappe af hos min mor (som er alene i år)......... Men nej... Han vil ned til sin moster d. 24., for det har de altid gjort. Men vi var da velkomne til og tage med hvis vi ville... Jeg valgte og svare det var en lang tur for min datter, plus hun ikke kendte nogen... Fint, og vi aftalte at i år var vi hver for sig, og næste år sammen (med min familie) inkl vores på det tidspunkt ca. 9 mån. gamle barn.... Så jeg ringer til min mor og siger vi kommer d. 24, men det skal være ren hygge og ikke for meget jul... (Orker ikke al juleræset)
Så der tænkte jeg, så slap jeg ud af den kattepine, men nææææææ nej ;
Min mor var forbi idag, og høre ad hvordan det gik herhjemme. Og ganske naturligt spørger hvordan vi har fået planlagt Jul?
Min kæreste svarer jo at han tager ned til sin moster, som han plejer. Hvortil min mor siger; Jamen så er i jo også klar til jeres første fælles jul hos Maria^"min søster"... Nå siger min kæreste, hvorfor da det? samtalen går lidt frem og tilbage, men det ender fint med han fortæller at i hans familie har hans søster ALTID holdt jul hjemme, de tog til hver deres familie( hende og hendes eksmand) hvor hun havde børnene med til jul.. Så det regnede han da stærkt med og fortsætte.... det var jo ikke nødvendigt at vi holdte jul sammen næste år når h*n ikke var ældre end 9 mån...
Min mor prøvede at komme med; det kan jo også være i selv ønsker og holde jul, i har jo nok fået købt hus til den tid og kommet på plads...
"Nææ, det er da ikke nødvendigt, vi holder bare jul hver for sig. Det fungerede for min søster."
AHVA?????????? Hvor var det lige jeg var faldet af??
jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre eller sige??
Det er ikke mere end 14-21 dage siden vi snakkede det igennem, og aftalte denne jul hver for sig, og derefter skiftesvis hos hver vores familie... (Medmindre vi selv begyndte og holde jul hjemme) Og nu kommer denne bombe så bare....
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, men i min frustration har jeg da ordnet samtlige plader i komfuret, tørt det af så det funkler og ordnet toilettet.... Alt imens han så NFL og var på nettet.....
YES hvor jeg bare eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker ham ligenu.... og han snork bobbler i sofaen, skulle man bare skride i seng uden og sige noget?