problemer med mænds gæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

Giraffen

liwsmor skriver:

tak skal du have. ja der ikke andet for end jeg må tag en snak med ham. men det jo hårdt når mænd ikke ville snakke om det .

Jaaa puha hvor jeg kender det, min halvdel er heller ikke glad for det. Kun hvis det handler om at han har tjent mange penge eller sådan noget

Men det hjalp da vi ligesom ikke tog den vinkel der hedder "nu bestemmer jeg lige at vi skal ha en go økonomi, så jeg demaskuliniserer dig lige og så overgiver du dig til mor her" (meget overdrevet, men håber du kan se billedet)

Istedet tog jeg den der "Det er jo dig jeg vil resten af mit liv og jeg ønsker vi får det godt og jo hurtigere vi får styr på det der økonomi, jo hurtigere kan vi koncentrere os om hinanden og vi drømmer om det og det og det skal vi bare huske og kæmpe om sammen" -> jeg fandt også ud af det ikke skader at gøre sig meget feminin og blid og ikke så mor-agtig.

Ved ikke om det gir mening hihi, men tror sagtens du kan snøre ham til at det måske pludselig er hans idé at nu skal der styr på økonomien, for sådan en rigtig mand er han nemlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

SussieThyssen

liwsmor skriver:

kære baby-bruger.

jeg har det problem, ved faktisk ikke om det problem, eller jeg bare tager det for tungt.

jeg været samme med min kæreste lidt over et år, og vi har det godt, og vi skal flytte samme i næste weekenden, i hans lejlighed. det der så er, er jeg vidste godt han havde masse gæld, men det ikke sådan det været problem, for han tjener mange penge. det der så er nu hvor jeg gå på barsel her hjemme, har der først været en mand , men tandlægeregning han ikke har betalt, hvor ville blive kaldt til retten vis han ikke betalt og den anden var der ny hvor han bliver kaldt i retten for noget han boet i for 10 år siden, han forstår ikke det sidste selv, hvorfor han fået det, og så fik vi bøde da vi glemte at sætte p-skive, jeg siger jeg kan godt betale den, men det ville han ikke have, og han glemmer nu og betale den og den bliver dyrere og dyrere. 

jeg sagt til ham jeg gerne ville hjælpe ham, med noget hans gæld men han ville ikke have det.

jeg bliver lidt ked og lidt vred for kan skam ikke helt finde ud hvor meget gæld han har? og om vi få det rækkkehus vi gerne ville have?

er det bare mig der tager tingene for tungt? eller er det problem og hvad kan jeg gør.

håber virkelig nogen der kan hjælpe mig. tak 

åhåh..det lyder slet ikke godt.
Det lyder lidt for meget som min x-svigersøn.
Der er kun en vej frem.
Du må sige meget bestemt til ham, at hvis I to skal leve livet sammen, så SKAL der styr på hans økonomi, og at det tilnøds må være dig, der styrer den for ham, for du kan ikke leve med det der.
Sæt tommelskruerne på ham, så du kan få fred i sindet, for ellers vil det bare accelerere og ødelægge jeres forhold på sigt, og når du bor sammen med ham, så vil du også ret hurtigt komme til at hæfte for alt det han går og roder sig ud i.
Tro mig jeg ved det, har set det for mange gange.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. november 2010

Pige2009

Jeg synes bestemt, det er et alvorligt problem. Når man bor sammen og har et barn sammen er det et fællesansvar, så jeg mener klart, at I skal få rene linier og så må han bide sin stolthed i sig og lade dig spæde til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.