liwsmor skriver:
kære baby-bruger.
jeg har det problem, ved faktisk ikke om det problem, eller jeg bare tager det for tungt.
jeg været samme med min kæreste lidt over et år, og vi har det godt, og vi skal flytte samme i næste weekenden, i hans lejlighed. det der så er, er jeg vidste godt han havde masse gæld, men det ikke sådan det været problem, for han tjener mange penge. det der så er nu hvor jeg gå på barsel her hjemme, har der først været en mand , men tandlægeregning han ikke har betalt, hvor ville blive kaldt til retten vis han ikke betalt og den anden var der ny hvor han bliver kaldt i retten for noget han boet i for 10 år siden, han forstår ikke det sidste selv, hvorfor han fået det, og så fik vi bøde da vi glemte at sætte p-skive, jeg siger jeg kan godt betale den, men det ville han ikke have, og han glemmer nu og betale den og den bliver dyrere og dyrere.
jeg sagt til ham jeg gerne ville hjælpe ham, med noget hans gæld men han ville ikke have det.
jeg bliver lidt ked og lidt vred for kan skam ikke helt finde ud hvor meget gæld han har? og om vi få det rækkkehus vi gerne ville have?
er det bare mig der tager tingene for tungt? eller er det problem og hvad kan jeg gør.
håber virkelig nogen der kan hjælpe mig. tak
Ej hvor en tung start for et forhold, økonomi er bare det mest uromantiske, øvøv
Jeg ved ikke så meget om det selv, men hold fast hvor har jeg set meget luksusfælden, så det er det jeg har at trække på
Det virker lidt til at din kæreste ikke vil indse sagens alvor, tror ikke de sender mænd ud med regninger for sjov!
Og jeg har det sådan, jaja det er HANS økonomi, men det er JERES drøm, der måske ikke kommer til at ske (familie+rækkehus) pga hans økonomi og så vil jeg mene at du har ret til at være med til at få den op at køre igen. Og hvis hans økonomi sejler kan det være du kan hjælpe med at strukturere afbetalingen - altså med hans penge, på den måde er det stadig ham der betaler, men I får en fælles struktur og et overblik?
Men mænd kan være svære at tale om mht økonomi, så måske er det godt at ta en lang god snak om hvilke drømme I har sammen og at de kun kan komme i opfyldelse hvis I hjælpes ad med at få økonomien oppe at køre
Nå, lidt lommefilosofi herfra, håber du kan bruge lidt og rigtig meget held og lykke med det hele