jeg erså gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

klmf

Thalia skriver:

Har du prøvet med almindelig kogt sukkervand?

Laktulose er altså meget voldsomt ved så lille en baby.

Og er det for øvrigt et ammebarn eller et flaskebarn der er tale om? Det er jo også vigtigt at huske på at ammebørn gerne må gå op til 10 dage mellem afføring - uden at det betyder forstoppelse.

Samt at det er fuldstændig normalt at nyfødte børn får ondt i maven de førswte måneder. Det er ikke nødvendigvis forstoppelse, men derimod tarmen der "folder sig ud". De er jo helt nye og ubrugte og når der så kommer mad ned igennem systemet skal de lige foldes helt ud, og det kan godt gøre rigtig ondt, og give en masse luft i maven. - Og hvis det er det der er tilfældet vil både laktulose og movikol faktisk gøre det hele endnu mere smertefuldt for din stakkels baby, for begge dele giver nemlig yderligere  luft i maven.

Herhjemme har det altid hjulpet med massage, lune bade (så baby kan slappe lidt af), og så i væste fald lidt sukkervand.

Kan kun være enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

K&S

hvad er det for en verden vi lever i?
ringede til læge vageten med min 19 dage gamle søn som har fået forstoppelse og ikke kan komme af med det han skal, og får at vide jeg skal gå på arpoteket i dag og købe laktolose hvilket jeg så gør, men de har ikke mere før i morgen
så ringer jeg atter til vagtlægen i dag og høre hvad vi så gør, jamen han kan igen ting gøre og min søn har så ondt, det piner mig virkelig og se ham sådan, har prøvet alt andet og intet virker

Anton har haft forstoppelse siden fødslen (mavsen er heldigvis i orden nu) - han har hele tiden fået lactulose, men vi fik anbefalet af vores læge, at hvis det blev meget slemt og han ikke havde afføring hver dag (han er flaskebarn), så kunne vi give ham Microlax, som er et flydende afføringsmiddel - det kan måske tage "proppen" hvis der skulle være sådan en...! Vi har brugt det 2 gange med held - vi har brugt en ½ tube pr. gang  

Og så har vi dagligt givet ham kogt vand med sukker i - det hjælper afføringen igennem tarmene  og så har vi cyklet, cyklet, cyklet med benene...! Og brugt hans ben til at massere mavsen (husk - med uret )

Håber I finder på en løsning

Anmeld

29. november 2010

Thalia

K&S skriver:

Anton har haft forstoppelse siden fødslen (mavsen er heldigvis i orden nu) - han har hele tiden fået lactulose, men vi fik anbefalet af vores læge, at hvis det blev meget slemt og han ikke havde afføring hver dag (han er flaskebarn), så kunne vi give ham Microlax, som er et flydende afføringsmiddel - det kan måske tage "proppen" hvis der skulle være sådan en...! Vi har brugt det 2 gange med held - vi har brugt en ½ tube pr. gang  

Og så har vi dagligt givet ham kogt vand med sukker i - det hjælper afføringen igennem tarmene  og så har vi cyklet, cyklet, cyklet med benene...! Og brugt hans ben til at massere mavsen (husk - med uret )

Håber I finder på en løsning

Det er bare rigtigt vigtigt at huske at man kun må bruge den slags efter aftale med egen læge - og udelukkende hvis man har et flaskebarn.

Det gør mere skade end gavn hvis man giver et ammebarn afføringsmidler på den måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.