jeg erså gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. november 2010

Divababy93

hvad er det for en verden vi lever i?
ringede til læge vageten med min 19 dage gamle søn som har fået forstoppelse og ikke kan komme af med det han skal, og får at vide jeg skal gå på arpoteket i dag og købe laktolose hvilket jeg så gør, men de har ikke mere før i morgen
så ringer jeg atter til vagtlægen i dag og høre hvad vi så gør, jamen han kan igen ting gøre og min søn har så ondt, det piner mig virkelig og se ham sådan, har prøvet alt andet og intet virker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Bondepigen

Divababy93 skriver:

hvad er det for en verden vi lever i?
ringede til læge vageten med min 19 dage gamle søn som har fået forstoppelse og ikke kan komme af med det han skal, og får at vide jeg skal gå på arpoteket i dag og købe laktolose hvilket jeg så gør, men de har ikke mere før i morgen
så ringer jeg atter til vagtlægen i dag og høre hvad vi så gør, jamen han kan igen ting gøre og min søn har så ondt, det piner mig virkelig og se ham sådan, har prøvet alt andet og intet virker

Hvad med movicol... ring og spørg om han må få det...

Anmeld

28. november 2010

oo

du kan lave cykelben med ham. du kan massere hans mave, du bruger de 3 lange fingre på hånden og gnider i cirkler fra navlen og udad mod ryggen på hans mave - HUSK at det skal være i urets retning!, du kan massere ham meget forsigtigt med en lillefinger med lidt vaseline/glidecreme/babyolie på rundt om endetarmsåbningen. man KAN også forsøge at stikke et termometer ind for at hjælpe det lidt på vej, hvis man synes det er en god ide...

Lactulosen hjælper heller ikke BANG med det samme, det er en proces ligesom med de andre ting, så du skal bare have fat i den imorgen. Men ellers....der findes vel et døgnapotek et sted du kan tage til?

Hilsen fra Trine, hvis Sol har haft forstoppelse siden fødslen

Anmeld

28. november 2010

Divababy93

har prøvet alt de sidste 48 timer, og jo der er et døgn arpotek i roskilde men vi har ingen bil

Anmeld

28. november 2010

Divababy93

bondepigen skriver:

Hvad med movicol... ring og spørg om han må få det...

han må kun få laktolose

Anmeld

28. november 2010

Ayasmor

Divababy93 skriver:

har prøvet alt de sidste 48 timer, og jo der er et døgn arpotek i roskilde men vi har ingen bil

det er bare slet ikke sjovt når de små pus er syge.. håber han snart får det bedre.. Har i ikke evt. en veninde, familie el. lign der kan køre ind på apoteket for jer??

Knus

Anmeld

28. november 2010

Divababy93

har lige snakket med hen veninde der kan soneterpi håber det hjælper

Anmeld

28. november 2010

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej med jer og tillykke med den lille dreng.

I skal ringe til lægevagten og kræve der bliver set på ham., sådan en lille dreng skal ikke være så forstoppet.Han skal trykkes på maven og lyttes på. Der må være nogen der kan køre for jer.

Held og lykke og god bedring med ham 

Varme hilsner

Lisbeth jess

Anmeld

28. november 2010

Thalia

Har du prøvet med almindelig kogt sukkervand?

Laktulose er altså meget voldsomt ved så lille en baby.

Og er det for øvrigt et ammebarn eller et flaskebarn der er tale om? Det er jo også vigtigt at huske på at ammebørn gerne må gå op til 10 dage mellem afføring - uden at det betyder forstoppelse.

Samt at det er fuldstændig normalt at nyfødte børn får ondt i maven de førswte måneder. Det er ikke nødvendigvis forstoppelse, men derimod tarmen der "folder sig ud". De er jo helt nye og ubrugte og når der så kommer mad ned igennem systemet skal de lige foldes helt ud, og det kan godt gøre rigtig ondt, og give en masse luft i maven. - Og hvis det er det der er tilfældet vil både laktulose og movikol faktisk gøre det hele endnu mere smertefuldt for din stakkels baby, for begge dele giver nemlig yderligere  luft i maven.

Herhjemme har det altid hjulpet med massage, lune bade (så baby kan slappe lidt af), og så i væste fald lidt sukkervand.

Anmeld

28. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

Divababy93 skriver:

begge mine har døjet med meget forstoppelse, min læge sagde jeg skulle stimulere deres "udgang" med spidsen af et termometer... det hjælper...

kom lidt creme-gele på spidsen af termometeret og kør det forsigtigt rundt i numse-huls kanten ogg pres hans ben op til maven, det kan godt tage nogle minutter men så kommer det os!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.