Julegave til min skønne mormor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.050 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. november 2010

FamilenStorm

Hejsa..

Har lige brug for lidt inspiration til en rigtig god julegave til min skønne mormor..

Jeg står i den uheldige situation at denne jul højst sandsynligt bliver min mormors sidste :-(

Hun har kræft i bugspytkirtlen som har bredt sig til nyre og lunger :-( det er rigtig sørgeligt og rigtig hårdt.. Hun har valgt ikke at blive behandlet eller undersøgt nærmere, så er svært ar vurdere hvor længe hun har igen :-(

Så er mit dilemma bare hvad man giver i julegave der måske kun er her i kort tid endnu? Hun ønsker sig ikke noget, da hun ikke mener "det kan betale sig"

Fra Alberte får hun en vægkalender med billeder af hende og et kaffekrus med et billed.. Så nu mangler jeg bare en god have fra os..

Nogle der har et forslag??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

FamilenStorm

Slet ingen der har et forslag??? :-(

Anmeld

28. november 2010

foto på lærred

Først et til dig, det må være hårdt når du ved din elskede mormor ikke har længe endnu. Håber I får en god jul sammen. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget appetit hun har når hun er syg, men ellers kunne en "julekurv" måske være noget hun kunne nyde i juledagene. En af de der små 25 ml (eller hvor meget der nu er i) snaps og Baily og lidt julelækkerier i form af yndlingsslik, måske nogle hjemmebagte småkager i en flot dåse, samt et personligt håndskrevet brev hvor du skriver hvor meget du holder af hende, hvorfor og hvordan hun har været med til at gøre dit liv bedre.

Anmeld

28. november 2010

henh01

tror hendes højeste ønske er at være sammen med familien. Den perfekte gave kan ikke købes for penge.

Jeg mistede min mormor for 2 år siden og jeg er stadig meget ked af ikke at kunne besøge hendes osv.. Derfor er mit foreslag at I laver noget sammen med din mormor.. Tager hjem til hende og bager småkager måske, så kan hun få duften af småkagerne og lidt julehygge på den måde, samtidig med at hun tilbringer tid med sin højt elskede familie. Det er da den bedste gave man kan forestille sig.

Anmeld

28. november 2010

Maria-s

Åh det er SÅ hårdt at stå i den situation....  Jeg har stået i samme situation med min morfar som var dødsyg af kræft og da han havde sin sidste fødselsdag vidste vi alle godt at det blev hans sidste... (ære være hans minde ) Ej jeg sidder og får helt tåre i øjene...

Nå men jeg tænker hvad med et rigtig lækkert tørklæde eller sjal? Noget med lidt farve på, i et rigtig lækker blødt materiale, der kan "friske hende op" og gi hende lidt kulør. Også rigtig dejligt mht. at holde varmen, for hun vil sikkert blive mere og mere kuldeskær?...

En stor 'er til dig

Anmeld

28. november 2010

FamilenStorm

Mange tak.. Er rigtig hårdt ja og især fordi hun altid har haft en stor betydning for mig.. Men er trøstende at vide at der er tid til at få sagt farvel..Der var rigtig mange skønne forslag.. Vi besøger hende ca hver 14. Dag da jeg bor på Fyn og hun på Djursland.. Så vi tager derop så tit som muligt..Men vil da helt sikkert tage jeres forslag til efterretning og de hvad jeg kan finde på.. Tænker lige at jeg kunne sende en lille ting hver dag i december mdr.. Lidt julehygge.. Hmm.. Dyrt i Porto, men det værd..

Anmeld

28. november 2010

mortilflere

Hvad med en digatal ramme med foto fra jeres hver dag 

Anmeld

28. november 2010

FamilenStorm

mortilflere skriver:

Hvad med en digatal ramme med foto fra jeres hver dag 

Den havde jeg også haft i tankerne :-) men det ødelagde min mit lige.. Min mormor er nemlig så meget med på moden at hun har en computer :-) så der køre pauseskærmen med billeder af oldebarn og os :-) så der røg den plan.. Den står nemlig inde hvor hun ligger så hun kan ligge og se på den..

Anmeld

28. november 2010

Klumpe-dumpe

Heidibh skriver:

Den havde jeg også haft i tankerne :-) men det ødelagde min mit lige.. Min mormor er nemlig så meget med på moden at hun har en computer :-) så der køre pauseskærmen med billeder af oldebarn og os :-) så der røg den plan.. Den står nemlig inde hvor hun ligger så hun kan ligge og se på den..

Jeg synes ideen med at sende en lille ting hverdag i dec. er rigtig god.

Og selve juleaften, kan hun modtaget et brev hvor i du har beskrevet din kærlighed til og for hende. Samt et foto af jer sammen, altså dig, dit barn og hende....

Anmeld

28. november 2010

Mi

En oplevelse. Alt afhængig af hvor dårlig hun er. Måske en tur bare med dig og dine børn?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.