Gode råd mod tandpine??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.242 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. november 2010

L-Mortil3

Åh ak åh ve!!! For ind i syv sa... jeg har ondt i mit kranie!

Har MEGA tandlæge skræk men har nu endelig fået taget mig sammen til at få en tid på tirsdag (TIRSDAG FØRST!) hos en med speciale i tandlæge skræk!

Men for POKKER har MEGA ondt i hele hovedet, det, det drejer sig om er at min visdomstand (alle 4 i øvrigt) vokser sidelæns i kæben, og nu er nået så langt som til at have spist 2 rødder af nabokindtanden, og det gør siiiiiindsygt ondt... Men nuvel, skræk for tandlæger har man jo, så har bidt smerten i mig, men nu er det simpelthen så slemt jeg ingen steder kan være!

Har tager et par pamol et par gange idag, også selvom det er lidt fyfy nu man er gravid, men HVAD KAN JEG ELLERS GØRE???

Nogen mirakel midler til tandpine???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2010

Kay

at smørre nillike (staves??) olie på... har jeg hørt... det smager bare ikke godt

Anmeld

27. november 2010

SaraLM

Pamol er under mistanke for mulige fosterskader men er ikke af sundhedsstyrrelsen blevet frarådet.

Den læge jeg snakkede med mente ikke risikoen var stor, hvis man ikke har et overforbrug.

Dertil skal siges at pamol alene, ikke har en ordentlig effekt på tandsmerter, og skal kombineres med ibruprofen, fx Ibumetin for at kunne klare den type smerter.
Ifgl. www.medicin.dk er det præparat ikke under mistanke for fosterskader:

Dog ville jeg kontakte vagtlægen og høre om muligheder for smertelindring.

Rigtig god bedring!

Graviditet
Må kun anvendes under visse forudsætninger.
Der er data for flere tusinde 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af misdannelser. For NSAID generelt er der ved anvendelse i 1. trimester påvist en let øget risiko for spontan abort og hjertemisdannelser. I 3. trimester er NSAID kontraindiceret. Ibuprofen har en veldokumenteret god sikkerhedsprofil og foretrækkes blandt NSAID.

Anmeld

27. november 2010

th

Hej Søde..

Hvor jeg dog har ondt af dig, men har desværre været i næsten sammen sted, dog fik jeg betændelse, som gjorder at jeg til sidst var så hævet at jeg ikke kun trække vejret gennem munden. Vagtlægen anbefalet at skylde min mund i kold kamille te flere gange i løbet af dagen og aften, da dette både hjælpe på betændelse og beroliger.

JEg synes selv der hjælp en masse, jeg har aldrig kunne spise piller, så der hjælp. Det er det eneste jeg kan hjælpe med.

JEg fik efterfølgende revet alle 4 visdomstænder ud.

Anmeld

27. november 2010

Schelderup

Line&Liam skriver:

Har MEGA tandlæge skræk men har nu endelig fået taget mig sammen til at få en tid på tirsdag (TIRSDAG FØRST!) hos en med speciale i tandlæge skræk!

Men for POKKER har MEGA ondt i hele hovedet, det, det drejer sig om er at min visdomstand (alle 4 i øvrigt) vokser sidelæns i kæben, og nu er nået så langt som til at have spist 2 rødder af nabokindtanden, og det gør siiiiiindsygt ondt... Men nuvel, skræk for tandlæger har man jo, så har bidt smerten i mig, men nu er det simpelthen så slemt jeg ingen steder kan være!

Har tager et par pamol et par gange idag, også selvom det er lidt fyfy nu man er gravid, men HVAD KAN JEG ELLERS GØRE???

Stakkels stakkels dig!! Jeg kender kun alt for godt smerterne, som tandpine har med sig!! Og det er fuldstændig korrekt - pamol hjælper bare ikke

Jeg har selv lige været igennem 1½ uge med tandpine og en skrækkelig rodbehandling, hvor jeg til sidst bare sad med tårerne trillende ned ad kinderne - så ondt gjorde det. Men min læge holdt fast: Jeg måtte ikke tage andet end alm. dosis pamol/panodil grundet graviditeten. Så jeg brugte isposer til at lindre smerterne - for nogle kan det også være at varme omslag kan hjælpe. Men der er desværre ikke rigtigt noget mirakelmiddel

Hold ud - jeg ved at det er skrækkeligt.

Anmeld

27. november 2010

Frøken Sørensen

Hvis det bare er helt slemt ville jeg ringe til tandlægevagten og snakke med dem! De er rigtig gode til at guide!

Anmeld

27. november 2010

Muffinmus

Eneste mirakkeler sørme at tage til tandlægen. Med den ventetid du nu har brugt på at hidse dig selv op over hvor skrækeligt det er, risikere du så at miste alle dine kindtænder....det er meget muligt du er hunderæd for tandlægen, men en indre fornuft burde gør dig mere bange for at miste dine tænder resten af livet ved IKKE at gøre det.

Kom afsted til den aftalte tid og ellers ikke andre gode råd nu du er gravid.....Det begrænser jo ligesom det du må gøre.

Ibuprofen er ikke godt for nogen, hverken gravide eller ikke gravide og det skal snart på recept så folk ikke selv kan købe det:-)

Anmeld

27. november 2010

millesofie

Line&Liam skriver:

uhh av av

viol rod skulle kunne købe i matas og det skulle hjælpe hvis man tykker den og den skulle ikke være skadeligt for man bruger den også til småbørn der får tænder

det er det beste råd jeg har

eller måske noget bedøvende (aftamed eller andet)

held og lykke

Anmeld

27. november 2010

Faith

Du tager et stykke stærkt tråd, fks. sejlgarn, og binder det om tanden. Så kravler du op på taget, hægter tråden til skorstenen, og hopper ud. Så skulle problemet være løst

Ej undskyld Line Ku ik lade vær

Tandpine er noget af det mest frygtelige der findes! Da jeg fik lavet en rodbehandling for et stykke tid siden, havde jeg så stærke smerter at tandlægen udskrev morfin til mig. Det hjalp! Men det er jo ikke noget man bare sådan har liggende, og ved heller ikke om man må ta det under en graviditet

Håber du finder en løsning som holder dig nogenlunde smertefri

Anmeld

27. november 2010

Lone Jakobsen

nej nej hvor jeg dog føler med dig.

her nemlig selv en tand der volder mig store problemer.

har normalt ikke tandlæge skræk, men efter sidste gang hvor de insisterede på at lave en tand, jeg IKKE havde problemer med... så har jeg totalt mistet tilliden til dem.

under besøget måtte de bedøve mig 4 gange, og stadig gjorde det p.... ondt.... og siden har jeg haft næsten konstante smerter i den

så nu vil jeg trampe derned på mandag og be dem lave det om på deres regning...og i fuld narkose tak

håber du bliver smertefri.... og får hevet de dumme tænder ud

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.