Det er meget forskelligt hvor meget tøj folk vælger at købe! Jeg har rigtig meget, men har også købt en stor del af det brugt, så jeg fik bare rigtig rigtig meget for pengene! Kirstine var et gylpebarn, så jeg skiftede alt hendes gylpe-våde tøj mange mange gange hver dag. Da jeg dengang nok ikke havde mere end 6 hele sæt tøj (altså body, buks, bluse) så vaskede vi børnetøj hver dag, nogen gange to gange hver dag for at kunne følge med. Af og til havde hun også bare natdragt på, fordi hendes tøj stadig var i tørretumbleren. Men det kan man jo også sagtens! Altså de er jo SÅ små at nattøj er en nem og billig løsning at komme dem i, hvis man ikke vil bruge så mange penge på tøj i de helt små størrelser.
Jeg har længe haft min barnevogn/klapvogn/autostol herhjemme. Vi købte det på udsalg i en butik laaangt herfra, plus at det bare ikke er noget jeg vil bruge tid på at skulle køre efter/hente når babyen er nyfødt. Der vil vi hellere hygge herhjemme! Den eneste grund til at man ikke skulle hente den hjem er overtro, og det er jo som sagt... overtro!
Du kan se hvad jeg har af tøj her: https://www.baby.dk/debat/67658pi1/1--kvartal-2011/dittes-indkoebs-bimmerliste.aspx Jeg mener at min tøjliste står omme på side 2 eller 3. Der er siden kommet et par ekstra hjemmestrikkede trøjer til fra mormor og farmor!
Men som sagt: Der er ingen regler, intet rigtigt/forkert. Gør som du selv følger er rigtigt for dig!
Anmeld