IH!! Hvorfor hænger de fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. november 2010

Anonym trådstarter

Når jeg prøver at stikke bogstaver og tal ud i MMF, så kan jeg ikke få dem ud af udstikkeren? De sidder bare fast! Hvad gør jeg forkert?

Og MMF'en hænger også fast i kagerullen selvom der er drysset maizena på den - har også prøvet at rulle den ud på bagepapir med flormelis, men uden held ..

Hjælp , kloge kagedamer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Når jeg prøver at stikke bogstaver og tal ud i MMF, så kan jeg ikke få dem ud af udstikkeren? De sidder bare fast! Hvad gør jeg forkert?

Og MMF'en hænger også fast i kagerullen selvom der er drysset maizena på den - har også prøvet at rulle den ud på bagepapir med flormelis, men uden held ..

Hjælp , kloge kagedamer

Jeg har selv haft det samme problem med bogstaverne og de hang fast, da MMF'en var udrullet for tykt. Den skal være ultraslim!

Mht. det andet problem er det blot at bruge mere maizena eller også er det fordi MMF'en er for våd, så du skal bruge mere flormelis

Anmeld

26. november 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg har selv haft det samme problem med bogstaverne og de hang fast, da MMF'en var udrullet for tykt. Den skal være ultraslim!

Mht. det andet problem er det blot at bruge mere maizena eller også er det fordi MMF'en er for våd, så du skal bruge mere flormelis

Ja, jeg tror du har ret  - jeg synes nu selv jeg ruller den meget ud, men måske ikke nok?

Problemet er jo, at hvis jeg ruller den tyndere, hænger det jo fast i rullen

Kan du forestille dig en kamp jeg har haft? Men hvis den klistrer fast til rullen, skal jeg bare smide noget mere melis i MMF'en ? Eller hvordan ... ?

Anmeld

26. november 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Ja, jeg tror du har ret  - jeg synes nu selv jeg ruller den meget ud, men måske ikke nok?

Problemet er jo, at hvis jeg ruller den tyndere, hænger det jo fast i rullen

Kan du forestille dig en kamp jeg har haft? Men hvis den klistrer fast til rullen, skal jeg bare smide noget mere melis i MMF'en ? Eller hvordan ... ?

Ja, mere melis gør det. Møgarbejde og tro mig - jeg har selv været der så det er ikke noget at være flov over

Anmeld

26. november 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Ja, mere melis gør det. Møgarbejde og tro mig - jeg har selv været der så det er ikke noget at være flov over

Tak for det og tak for hjælpen - jeg må prøve igen på et andet tidspunkt

Anmeld

26. november 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Tak for det og tak for hjælpen - jeg må prøve igen på et andet tidspunkt

Der er ikke andet for - held og lykke

Anmeld

26. november 2010

tina76

Hej

Har selv prøvet det med bogstaver med MMF, men det virkede heller ikke for mig, gik til en butik i slagelse, de sagde at det lige skulle ligge og tørre lidt, så sagt som gjort, det prøvede jeg så, men det virkede stadig ikke, indtil jeg prøvede med det købte fondant, for det sagde de i butikken jeg skulle prøve, så kunne jeg få det til at virke. Det er bare min erfaring.

Tina

Anmeld

26. november 2010

mariamiss6

man kan sagtens få det til at virke med MMF også....

Når du ruller, så lad være med at rulle frem og tilbage og frem og tilbage.... rul fra en ende (eller midten) til ende, løft rullen, og rul igen, drej MMF'en på underlaget, rul 1 gang fra en ende (eller midten) til enden, og løft rullen...

HUSK at dyppe din bogstavudstikker i noget (helst sigtet) flormelis, og derefter trykker du dit bogstav ud. Brug en tandstik eller tynd pensel til at fjerne det der ikke hører til bogstavet, og dask så "linialen" fladt ned i bordet, så det sige SMÆK!

Er dit bogstav slet ikke frit, gør det da igen.

Er dit bogstav delvis løst, kan du med forsigtighed føre en tandstik eller en meget tynd pensel hele vejen under bogstavet, og lirke det ud på den måde....

Det er sådan jeg gør Og jeg bruger MMF og flormelis....

HUSK hvis din MMF er for tør (altså har for meget flormelis) eller har ligget for længe, og er begyndt at stivne, så vil dine bogstaver aller højest sandsynligt knække, når du skal have dem ud af formen...

Anmeld

27. november 2010

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

man kan sagtens få det til at virke med MMF også....

Når du ruller, så lad være med at rulle frem og tilbage og frem og tilbage.... rul fra en ende (eller midten) til ende, løft rullen, og rul igen, drej MMF'en på underlaget, rul 1 gang fra en ende (eller midten) til enden, og løft rullen...

HUSK at dyppe din bogstavudstikker i noget (helst sigtet) flormelis, og derefter trykker du dit bogstav ud. Brug en tandstik eller tynd pensel til at fjerne det der ikke hører til bogstavet, og dask så "linialen" fladt ned i bordet, så det sige SMÆK!

Er dit bogstav slet ikke frit, gør det da igen.

Er dit bogstav delvis løst, kan du med forsigtighed føre en tandstik eller en meget tynd pensel hele vejen under bogstavet, og lirke det ud på den måde....

Det er sådan jeg gør Og jeg bruger MMF og flormelis....

HUSK hvis din MMF er for tør (altså har for meget flormelis) eller har ligget for længe, og er begyndt at stivne, så vil dine bogstaver aller højest sandsynligt knække, når du skal have dem ud af formen...

Tusinde tak , jeg tror jeg kan få det til at virke nu - med det vigtigste våben - TÅLMODDIGHED !

Anmeld

27. november 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Tusinde tak , jeg tror jeg kan få det til at virke nu - med det vigtigste våben - TÅLMODDIGHED !

var så lidt bare husk på at selv de professionelle bruger mange forsøg, på de bogstaver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.