Hvad hedder jeres børn og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

MarleneH

Min søn hedder christoffer fordi vi syns det var et pænt navn

Min datter hedder Lykke fordi jeg havde aborteret mange gange inden det lykkedes med hende, derfor var det et perfekt navn syns vi

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Ryberg

Min dreng hedder Lasse, 1 fordi der ikke er særlig mange der hedder det for tiden, og så har jeg egentlig altid været lidt vild med navnet, da jeg synes de typer der hedder Lasse aldrig har holdt sig tilbage og altid været stærke mennesker...

Og så ligner han bare en Lasse

Anmeld

26. november 2010

SiLiMiMa

hm... simon hedder simon fordi... det kunne vi begge li med det samme... det var min kæreste, der foreslog det som første navn, han nævnte og jeg sagde bare: OK!

Line hedder Line fordi en af min kærestes venner har en sød kæreste, som hedder Line......

Mille hedder Mille, fordi det er så sødt - synes det er verdens sødeste pigenavn og min kæreste arbejdede for en del år siden i et par mdr som medhjælper i en børnehave og der gik en lille pige, som var så sød og hun hed Mille.

Maia hedder Maia fordi hun ikke måtte hedde Frida for min kæreste og efter lang tids spekulation over andre navne kom vi på Maia, som begge ku li.

heise

Anmeld

26. november 2010

Corn

Ældstemand hedder Andreas, fordi det var det smukkeste af alle de forslag hans far kom med, og han synes han skulle have et navn med det samme. Og fordi det er et maskulint navn og betyder mand/mandig

Mellemmand hedder Anton fordi han er fræk og en ordentlig muskel-basse.

Mindstemanden hedder Aslan, fordi de to store synes løven fra Narnia-løven, heksen og garderobeskabet er supersej, og vi synes navnet er flot og stærkt (betyder løve)

Og så er det forresten ikke planlagt at de alle har navne der starter med A, så det må være noget med lyden/klangen vi falder for

Anmeld

26. november 2010

Mor til L&S

Vores datter hedder Liva - Det var mit forslag og min kæreste var heldigvis med på den

Da hun blev født blev vi bare bekræftet i at hun var en Liva

Anmeld

26. november 2010

oo

Da vi startede Projekt Baby for over 3 1/2 år siden skrev Søren et eventyr til mig om os. Han skrev om min barndom, og at jeg i virkeligheden var barn af solen og i eventyret møder Søren og jeg så hinanden og får en datter og hende kalder vi naturligvis Sol. Siden dengang har vi været enige om, at hvis vi fik en datter skulle hun hedde Sol - og i oktober i år kom hun så

Hendes mellemnavn, Celia, har hun fra den cubanske revolutionære kvinde Celia Sanchez

Anmeld

26. november 2010

Maja88

Tjuhl skriver:

Da vi startede Projekt Baby for over 3 1/2 år siden skrev Søren et eventyr til mig om os. Han skrev om min barndom, og at jeg i virkeligheden var barn af solen og i eventyret møder Søren og jeg så hinanden og får en datter og hende kalder vi naturligvis Sol. Siden dengang har vi været enige om, at hvis vi fik en datter skulle hun hedde Sol - og i oktober i år kom hun så

Hendes mellemnavn, Celia, har hun fra den cubanske revolutionære kvinde Celia Sanchez

først og fremmest: synes det er et flot navn, men er det egentlig godkendt???? har sådan undret mig

Anmeld

26. november 2010

oo

Maja88 skriver:

først og fremmest: synes det er et flot navn, men er det egentlig godkendt???? har sådan undret mig

ja, det er godkendt, hun hedder det skam helt officielt og det var godkendt da vi kom til også

Anmeld

26. november 2010

Maja88

Tjuhl skriver:

ja, det er godkendt, hun hedder det skam helt officielt og det var godkendt da vi kom til også

oki så der er andre i dk også som hedder sol??? hvor sjovt- har jeg aldrig hørt før. men er jo også et unikt navn

Anmeld

26. november 2010

oo

Maja88 skriver:

oki så der er andre i dk også som hedder sol??? hvor sjovt- har jeg aldrig hørt før. men er jo også et unikt navn

jep, der er andre - og det er godkendt som både pige og drenge navn (nok fordi man normalt sir solen er hankøn og månen hunkøn, men ja, i hvert fald, godkendt til begge køn)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.