Hård mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.668 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. november 2010

spj

Håber der er nogen der har et godt råd. Min datter på 7 måneder har fået hård mave og kan derfor ikke komme af med afføringen. Hun presser og presser. Er der nogen der har et godt husråd? Jeg har prøvet at cykle med hendes ben, massere maven også har jeg ædt rosiner i lange baner hele dagen i håb om at det ville hjælpe (det har hjulpet før). Skal måske lige sige, at jeg ammer hende også får hun grød om formiddagen og kartoffelmos med forskellige grøntsager i om aften. Hun spiser som hun plejer.

Håber der er nogen der kan hjælpe. Vil helst undgå medicin hvis det er et gammel husråd der kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Noneother

spj skriver:

Håber der er nogen der har et godt råd. Min datter på 7 måneder har fået hård mave og kan derfor ikke komme af med afføringen. Hun presser og presser. Er der nogen der har et godt husråd? Jeg har prøvet at cykle med hendes ben, massere maven også har jeg ædt rosiner i lange baner hele dagen i håb om at det ville hjælpe (det har hjulpet før). Skal måske lige sige, at jeg ammer hende også får hun grød om formiddagen og kartoffelmos med forskellige grøntsager i om aften. Hun spiser som hun plejer.

Håber der er nogen der kan hjælpe. Vil helst undgå medicin hvis det er et gammel husråd der kan hjælpe.

Sveskemos  Det virker super her, og lillefyr elsker det.

Anmeld

25. november 2010

spj

Noneother skriver:

Sveskemos  Det virker super her, og lillefyr elsker det.

Det kan godt være jeg skal ty til det. Har bare ikke ville introducere hende for sødt endnu, men hvis det hjælper på maven skal hun helt klart ha det. Hvordan laver man det?

Anmeld

25. november 2010

Noneother

spj skriver:

Det kan godt være jeg skal ty til det. Har bare ikke ville introducere hende for sødt endnu, men hvis det hjælper på maven skal hun helt klart ha det. Hvordan laver man det?

Pyyh den var værre.

Altså jeg laver det på den måde, at jeg går i Bilka og køber et glas, som jeg så går hjem og åbner.

Anmeld

25. november 2010

Bare mig..

Årh lille pus.. Min datter har bøvlet med maven i to mdr. nu.. Og intet ikke-medicinisk virker.. Kun lactolose og movicol.. Og stopper jeg efter de anbefalede dage, så har vi bøvlet igen.. Sveskemos virker IKKE her.. - Uanset hvor lidt eller hvor meget jeg giver hende..

Så hvis det andet ikke virker, så prøv det. - Der sker ikke noget ved det, og de kan ikke blive afhængige af det!!!!

Held og lykke med det.. - Det er hårdt at se på sine små pus, når de ikke kan komme af med afføring.. Nicoline presser helt vildt og det gør så ondt, at hun SKRIGER når hun skal af med det.. Det er så store "bolde"afføring at det drømmer man slet ikke om.. Nok på størrelse med en tennisbold..

Anmeld

25. november 2010

spj

Noneother skriver:

Pyyh den var værre.

Altså jeg laver det på den måde, at jeg går i Bilka og køber et glas, som jeg så går hjem og åbner.

Det var også et ondt spørgsmål ;-) mon ikke man bare kan blendte det med lidt vand.

Anmeld

25. november 2010

spj

Noneother skriver:

Pyyh den var værre.

Det var også et ondt spørgsmål ;-) mon ikke man bare kan blendte det med lidt vand. Hvis hun kunne tykke dem havde hun jo bare fået en hel.

Anmeld

25. november 2010

Skouboe

Gå på apoteket og køb lacutulose - det er mælkesukker og intet andet og virker ved at trække væske til tarmene.. bare husk at trappe langsomt ud igen, da den hårde mave ellers kommer tilbage.

Anmeld

25. november 2010

spj

~~M.Nielsen~~ skriver:

Årh lille pus.. Min datter har bøvlet med maven i to mdr. nu.. Og intet ikke-medicinisk virker.. Kun lactolose og movicol.. Og stopper jeg efter de anbefalede dage, så har vi bøvlet igen.. Sveskemos virker IKKE her.. - Uanset hvor lidt eller hvor meget jeg giver hende..

Så hvis det andet ikke virker, så prøv det. - Der sker ikke noget ved det, og de kan ikke blive afhængige af det!!!!

Held og lykke med det.. - Det er hårdt at se på sine små pus, når de ikke kan komme af med afføring.. Nicoline presser helt vildt og det gør så ondt, at hun SKRIGER når hun skal af med det.. Det er så store "bolde"afføring at det drømmer man slet ikke om.. Nok på størrelse med en tennisbold..

Ja, det er bare så hårdt at se på. Hun har gjort det to gange i dag, hvor hun nærmest går fra grin til skrig. Hun har heldigvis kun haft problemer en gang før og der hjalp det, at jeg spiste en masse rosiner. Men det har desværre ikke hjulpet i dag. Det er bare så synd for hende.

Stakkels din pige, at hun har døjet med det i så lang tid. Det er bare ikke sjovt. Man kan jo sagtens forstå, at det gør ondt når det er tennisbolde der kommer ud. Vores er så ikke så store, men alligevel.

Anmeld

25. november 2010

Noneother

spj skriver:

Det var også et ondt spørgsmål ;-) mon ikke man bare kan blendte det med lidt vand. Hvis hun kunne tykke dem havde hun jo bare fået en hel.

Ja det var et ondt spørgsmål....

Der er en opskrift her ellers

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=23108

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.