Jeg har et problem med min tumling...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

astridsmor08

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Mumto3

Jeg hør jo til dem der fortæller mine børn hvad DE GODT MÅ ikke alt det de ikke må.

I vores gamle lejlighed havde vi nogle stikkontakter, som ikke var hmm... helt efter bogen.... børnene måtte ikke rører ved dem. Så vi lærte dem fra de var i kravlealderen, at de måtte gerne kigge på stikkontakterne. Det forstod de godt, og vi sad tit på gulvet og kiggede på stikkontakter sammen. Det er jo sådan med opmærksomhed, at børn vil rigtig gerne have det, så istedet for at give børnene opmærksomhed når de laver ballada (og så laver de mere ballade) så giver vi børnene max opmærksomhed når de gør noget rigtigt. Så derfor vidste børnene at hvis de sagde: kigge stikkontakt. så vidste de, at de fik positiv opmærksomhed, og at vi straks satte os på gulvet sammen emd dem og kiggede på stikkontakter. Det blev de hurtigt træt af, og vi kunne så igen sætte os op til bordet og læse avis igen (eller hvad vi nu laver).

Vi har haft 3 børn i lejligheden og de har ALDRIG rørt kontakterne på trods af at de sad lige over fodpanlet og i dejlige børnehøjde.

Sådan har vi valgt at løse problemerne hjemme hos os. Vi har ikke 'skærmet' af og lavet alle mulige sikkerhedsforanstaltninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.