Indflytter/fraflytter syn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Koen.

Mette. skriver:

Ja præcis, hvis du opdager det der, skulle der meget gerne blive gjort rent af et firma. Jeg har selv gjort samme fejl hvor jeg glemte at tjekke - hvilket resulterede i rigtig ulækre bageplader og spaghetti stumper i skabene. Det er altså rigtig surt når man i forvejen har nok i at skulle ordre alt det andet. 

Lyder ikke særlig lækkert, og når der i forvejen er lidt travlt med alt det andet.. Tak for tippet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Louisiana

Du skal faktisk kigge efter alt... Såsom fugt, pletter på tæpper, eller gulv i det hele taget, også på vægge og i loft. Alt det, som der kan ende med, at du skal betale, når du flytter igen. Alt hvad der ikke er på skrift, kan de kræve, at du erstatter eller betaler for at få ordnet. Og som en anden skriver - ridser og skræmmer alle mulige steder. Slitage i det hele taget. F.eks. har de forrige lejere i "mit" hus haft en hund, der har bidt et ordentligt stykke af trappen til 1. sal, og det fik jeg skrevet i lejekontrakten, at det var der, da jeg flyttede ind, så jeg ikke står og skal betale en helt ny trappe, når jeg flytter igen. Du skal også tjekke, at der ikke er utætheder, som i vandhaner o.lign. Åbn og luk alle skabe og skuffer, tænd og sluk for alle vandhaner og radiatorer osv osv.

Held og lykke i den nye lejlighed

Anmeld

25. november 2010

Koen.

Louisiana28 skriver:

Du skal faktisk kigge efter alt... Såsom fugt, pletter på tæpper, eller gulv i det hele taget, også på vægge og i loft. Alt det, som der kan ende med, at du skal betale, når du flytter igen. Alt hvad der ikke er på skrift, kan de kræve, at du erstatter eller betaler for at få ordnet. Og som en anden skriver - ridser og skræmmer alle mulige steder. Slitage i det hele taget. F.eks. har de forrige lejere i "mit" hus haft en hund, der har bidt et ordentligt stykke af trappen til 1. sal, og det fik jeg skrevet i lejekontrakten, at det var der, da jeg flyttede ind, så jeg ikke står og skal betale en helt ny trappe, når jeg flytter igen. Du skal også tjekke, at der ikke er utætheder, som i vandhaner o.lign. Åbn og luk alle skabe og skuffer, tænd og sluk for alle vandhaner og radiatorer osv osv.

Held og lykke i den nye lejlighed

godt du fik det skrevet på, ellers kunne det da blive dyrt Tak de mange gode råd

Anmeld

25. november 2010

Louisiana

Mette. skriver:

Ja præcis, hvis du opdager det der, skulle der meget gerne blive gjort rent af et firma. Jeg har selv gjort samme fejl hvor jeg glemte at tjekke - hvilket resulterede i rigtig ulækre bageplader og spaghetti stumper i skabene. Det er altså rigtig surt når man i forvejen har nok i at skulle ordre alt det andet. 

Jeg har prøvet noget lign. Jeg tog over for at tjekke min nye lejlighed, og for at male med det samme, og jeg fik da mit livs chok, da jeg så den lejlighed! Komfuret var så beskidt, at da viceværten kom og kiggede (efter jeg havde beklaget mig), sagde han med det samme, at jeg fik et nyt. Det samme gjaldt toilette (det var så ulækkert, at min kæreste ikke engang ville stå op og tisse ned i det ), og der blev også lagt nyt gulv i køkkenet, nye gulvtæpper i stue og soveværelse, og så skulle der ellers vaskes af fra gulv til loft. (Der hang ca 10.000 udtørrede bussemænd på væggen ). Det er noget af det ulækreste jeg længe har oplevet, og jeg er så glad for, at jeg så det INDEN jeg stod med alle møbler og flyttekasser i lejligheden, så havde jeg tudet en uge, tror jeg!

Anmeld

25. november 2010

Louisiana

lillespurv20 skriver:

godt du fik det skrevet på, ellers kunne det da blive dyrt Tak de mange gode råd

Ja, det kunne blive voldsomt dyrt  Var så lidt

Anmeld

25. november 2010

Mettemus

Og sørg for at tage billeder af evt. fejl og mangler som kan vedlægges, så der ikke er noget at stille spørgsmålstegn ved når du flytter igen.

Og tillykke med ny lejlighed, håber i falder godt og hurtigt til

Anmeld

25. november 2010

Louisiana

Mettemus skriver:

Og sørg for at tage billeder af evt. fejl og mangler som kan vedlægges, så der ikke er noget at stille spørgsmålstegn ved når du flytter igen.

det glemte jeg vidst at skrive, men tænkte i al fald på det

Anmeld

26. november 2010

Kløver

lillespurv20 skriver:

Ja tror det er det, det hedder På tirsdag skal jeg op i min nye lejlighed og se, om alt er som det skal være efter de gamle lejere når nu jeg skal flytte ind onsdag

Men Hvad skal jeg holde øje med som der evt kunne være galt?

Ved at jeg skal kigge efter om der er kommet maling på gulvene, om lister ovs er i orden, men er der andre ting?

Håber i forstår hvad jeg mener

Tanja

dengang jeg flyttede i lejlighed, kiggede jeg efter alt der kunne føres tilbgae som noget de ville have penge for, i istandsættelse, var der malet ordentligt, gulvene, var der ridser, hvordan så bordpladen i køkkenet ud, paneler, døre, vinduer osv osv, tog også en masse billeder, og de første 14 dage skrev jeg ned efterhånden som jeg opdagede fejl og mangler, også ting som feks en brudt flise på badeværelset eller lignende Sendte listen ind og gemte en kopi, så jeg ikke skulle betale for noget jeg ikke havde gjort ved fraflytning

håber du bliver glad for dit nye hjem

Anmeld

26. november 2010

SussieThyssen

lillespurv20 skriver:

Ja tror det er det, det hedder På tirsdag skal jeg op i min nye lejlighed og se, om alt er som det skal være efter de gamle lejere når nu jeg skal flytte ind onsdag

Men Hvad skal jeg holde øje med som der evt kunne være galt?

Ved at jeg skal kigge efter om der er kommet maling på gulvene, om lister ovs er i orden, men er der andre ting?

Håber i forstår hvad jeg mener

Tanja

- Sørg for at have 2 vidner med.

- Sørg for blyant og papir så alle fejl og mangler kan skrives ned.

- Medbring camera, så samtlige anmærkninger kan fotodokumenteres.

- Se efter skader på samtlige lofter, gulve og vægge.

- Noter dig gulvenes tilstand.

- Kig efter skimmelpletter i hjørner, lofter og gulve, samt opboblinger af tapeterne. Kig efter skimmel omkring vinduesrammer og i hjørnerne af vinduer og vinduesrammer og på væggene under vinduerne.

- Læg hænderne på alle ydervægge og noter om der er kuldebroer på dem...det vil sige områder hvor væggene udstråler kulde.

- Norter om der i værelsernene er mindst ET vindue der kan åbnes, så der kan luftes ud.

- Noter om der er ordentlig udluftningsventil på badeværelset og i køkkenet.

- Noter dig badefaciliteterne er i ordentlig stand og ikke virker jordslåede, at afløb og deslige er velfungerende fra samtlige vandudledninger.

- Noter dig tilstande af alle faste elementer, skabe, hårde hvidevarer, køkkenelementer, badeværelses elementer m.m.

- Noter tilstand af vandhaner og brusehoved m.m.

- Noter elfaciliteter og at samtlige radiatorer virker som de skal, og at der er nye termostater på.

- Noter dig vinduernes tilstand, alder og isoleringevne. Ingen punkterede vinduer.

- Spørg til udefrakommende støjgener.

Herefter gennemgår du listen og lejekontrakten med udlejer og tilbyder enten selv at renskrive den eller I underskriver den på stedet sammen med udlejer og de 2 vidner, og siger at den skal vedlægges lejekontrakten som anmærkning og at du vil fremsende fotodokumentationen som også skal vedlægges.
Du skal selvfølgelig have en tilsvarende mangelliste i din egen lejekontrakt.
Det er også ved denne lejlighed at du påpeger de ting som skal være i orden til du flytter ind.
Husk at al kontakt skal sendes anbefalet og at du, hvis du mailer med udlejer altid sørger for at sende dig selv en kopi.

Håber dette kan bruges.
Jeg har selv været udlejer i en årrække og også været lejer, og har altid fulgt denne procedure.
Det er ikke altid udlejerne kan lide det, men de SKAL acceptere det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. november 2010

Koen.

Mettemus skriver:

Uh ja god ide

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.