Hvordan bliver jeres jul o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

N&J

Angelspot skriver:

Jeg skal holde jul sammen med min kæreste og hans to børn, hjemme ved mine svigerforældre i år. Det er første gang og jeg glæder mig til det. Er selv skilsmisse barn så er vant til at holde jul mange forskellige steder, så det  blir sjovt at prøve noget nyt. Eneste minus er at jeg ikke får min mors hjemmelavede ris a la mande i år, fordi de plejer at få citronfromage til dessert (hvad sker der lige for det??) Men det er jo også en oplevelse i sig selv og jeg er sikker på det bliver en dejlig aften

Det lyder da rigtig hyggeligt, og det er altid spændende at se hvordan andre holder jul.. holder dog med dig med hensyn til citronformagen.. men okey det bliver så en helt ny oplevelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

N&J

CarinaSB skriver:

vi skal holde jul hjemme hos min mands søster iår .. Vi skiftes til at holde jul hos min familie og hans .. Han har dog kun hans søster og farmor tilbage da hans mor døde her i matrs mdr .. Og hans far døde i 2005

men vi skal os bare hygge .. det er super hyggeligt at være hjemme hos hans søster .. Og noah nyder at være dernede .. Noah's kusine er helt skudt i ham og vil nusse ham hele tiden

Det lyder da som en rigtig god ide at holde jul sammen med hans familie, det må virkeligt ikke være sjovt, specielt i juletiden når man mangler sine forældre.. men håber I får en rigtig dejlig jul ;O)

Anmeld

25. november 2010

N&J

hvor lyder det hyggeligt <3

lyder som nogle dage fyldt med glæde & kærlighed.

Med lidt søskene skænderier mellem alt kærligheden.. hihi

Anmeld

25. november 2010

Kay

uhh vi skal holde jul i min familie i år... hjemme hos mine forældre i det nordsjællandske... vi køre fra kbh når jeg har fri fra job d. 23... og så er det op og pynte træ med min kusine på 10 og min svigerinde

D. 24 skal der bare julehygges, lige fra vi står op... med langtids stegning af gås og flæske steg, glasering af æbler, og alt hvad der høre til... samtidig med at der skal gufles en masse hjemme lavet konfekt og småkager

hend på eftermiddagen kommer farmor, farfar, faster + mand og fætter +kusinen... 12 mennesker i alt til jul... der skal selvfølgelig ses jule disney og hygges endnu mere... og lægges gaver under træet... så skal der spises, synges og danses rundt om træet... hvorefter de 2 yngste medlemmer af familien deler gaver ud... og hygges mere indtil vi går i seng...

d. 25 skal vi bare slappe af indtil jeg skal på job... en aftenvagt... og tilbage til forældrene og sove...

og så bliver det d. 26 hvor vi skal havde julefrokost hos mine forældre med en masse af deres venner og det plejer altid at vare (næsten) mere hyggeligt end jule aften

og nååår ja... så er det den dag jeg tager min sidste p pille og vi starter vores lille baby projekt  så lige meget hvad der sker (næsten) bliver det en god jul i år 

Anmeld

25. november 2010

N&J

Kay skriver:

uhh vi skal holde jul i min familie i år... hjemme hos mine forældre i det nordsjællandske... vi køre fra kbh når jeg har fri fra job d. 23... og så er det op og pynte træ med min kusine på 10 og min svigerinde

D. 24 skal der bare julehygges, lige fra vi står op... med langtids stegning af gås og flæske steg, glasering af æbler, og alt hvad der høre til... samtidig med at der skal gufles en masse hjemme lavet konfekt og småkager

hend på eftermiddagen kommer farmor, farfar, faster + mand og fætter +kusinen... 12 mennesker i alt til jul... der skal selvfølgelig ses jule disney og hygges endnu mere... og lægges gaver under træet... så skal der spises, synges og danses rundt om træet... hvorefter de 2 yngste medlemmer af familien deler gaver ud... og hygges mere indtil vi går i seng...

d. 25 skal vi bare slappe af indtil jeg skal på job... en aftenvagt... og tilbage til forældrene og sove...

og så bliver det d. 26 hvor vi skal havde julefrokost hos mine forældre med en masse af deres venner og det plejer altid at vare (næsten) mere hyggeligt end jule aften

og nååår ja... så er det den dag jeg tager min sidste p pille og vi starter vores lille baby projekt  så lige meget hvad der sker (næsten) bliver det en god jul i år 

Hold da op, I er da et helt fodboldhold til den juleaften, men hvor bliver det bare hyggeligt.. ;O) 

Glaseret æbler, det har jeg faktisk aldrig smagt, men det lyder rigtig dejligt, sukker og æbler - hmm det kan da ikke gå helt galt.. 

Håber at I får en rigtig dejlig og hyggelig jul, og der venter en dejlig julegave til jer i det nye år.. ih.. hvor er det spændende (bliver så skruk, når folk begynder at prøve.. hihi)

Anmeld

25. november 2010

Kay

N&J skriver:

Hold da op, I er da et helt fodboldhold til den juleaften, men hvor bliver det bare hyggeligt.. ;O) 

Glaseret æbler, det har jeg faktisk aldrig smagt, men det lyder rigtig dejligt, sukker og æbler - hmm det kan da ikke gå helt galt.. 

Håber at I får en rigtig dejlig og hyggelig jul, og der venter en dejlig julegave til jer i det nye år.. ih.. hvor er det spændende (bliver så skruk, når folk begynder at prøve.. hihi)

jeg glæder mig også rigtig meget... har været skruk siden jeg fyldte 18.... så syntes snart jeg har ventet længe...  men heldigvis for det... har lige skulle havde det hele på plads... '

elsker i forvejen alt ved julen... men i år bliver endnu bedre

Anmeld

26. november 2010

Kløver

N&J skriver:

Jeg elsker julen.. alle traditionerne, pynten, duften, disney juleshow, sneen og bare det at være sammen, så jeg tænkte om vi der havde lyst ikke skulle dele og fortælle om hvordan vores jul bliver holdt i år - med alt det I nu har lyst til at fortælle om.. 

uh ha, i år skal vi ikke være hjemme, vi skal over til min far, så jeg tror det kommer til at foregå nogenlunde sådan her:

Hygge med morgenmad, manden og jeg, og så skal vi forberede til min fødselsdag, den 25 dec, skal så se om jeg kan nå at komme i kirke, og også nå at se disneys juleshow, showet enten hjemme eller ovre hos min far... og hunden skal også lige ha haft en ekstra lang gåtur i løbet af dagen.

Aftenen tilbringes så hos min far og hans kone, sammen med min farmor. vi regner med vi først skal have noget julemad, håber på bla and derefter nok noget syngen og dansen om juletræ, og så noget gaveudpakning, meget almindeligt og traditionelt.... evt noget spil bagefter og hygge og afslapning, og skal jo nok lige ringe go jul, til dem vi ikke holder jul med i år men ja tror det bliver ca sådan

Anmeld

26. november 2010

Kløver

N&J skriver:

Mig og Nikita skal igen hjem til mine forældre, jeg har endnu ikke holdt en jul uden min mor og far og mine "små" søskene på 25 og 22 vi er ikke helt klar til at holde jul fra hinanden. I år kommer selvfølgelig mit og min søsters barn og min søsters mand (som hun dog skal skilles fra), derudover kommer en en ven af familien, en mand på nogen og 70 år, som har holdt jul med os de sidste 12 år, og så bliver det spændende om der skulle dukke en ekstra gæst op, vi har alle (os børn) min. en gang haft en ven eller veninde med til juleaften.. 

Vores jul starter når jeg kommer hjem til Esbjerg til et hjem med over 300 nisser (min far talte dem et år, men køber flere nisser hvert år), os tre børn køber alle vores gaver sammen for et fast beløb hvert år, så vi starter med at købe de sidste gaver vi mangler (og vi mangler altid nogen) det bruger vi en hel dag på, i år tager vi en tur til Tyskland, fordi det nu bare engang er så hyggeligt at shoppe dernede, vi køber egentlig ikke så meget og skændes altid lidt på turen, men vi hygger os alligevel. 

Dagen efter laver vi konfekt, i år har vi besluttet at lave en ting hver, der er alt for meget konfekt hvert år, så vi er gået på kompromis, og jeg bager pebernødder efter min mormors opskrift.

Så pynter min søster, bror, mor og mig juletræ, mens min far tager masser af billeder og i år kommer til at tage sig af børnene, hele pyntningsprocessen foregår altid med masser af grin, da min bror og mig bare pynter løst og min søster retter på det fordi hun ikke kan lide vores "tilfældige" pyntning af træet og så driller vi hende med at hun skal smage på træet, fordi hun et år da vi var ude og fælde træet sammen hele familien, besluttede sig for at agere strofen: først skal træet vises, siden skal det spises.. så det bliver hun troeligt drillet med hvert år. Inden de tager afsted pakker vi vores lillejuleaftensgave op, vi køber et spil hvert år, som vi så spiller juleaften 

Så kommer juleaften:

Den foregår altid således, min far står i køkkenet fra formiddagen, min mor dækker bord og småskændes lidt med min far fordi ja han er kok og bliver stresset når folk stiller for mange spørgsmål til opgaverne og ikke bare laver dem, så vi bytter altid min mor og jeg, så kan hun gå og nusse med alt det andet og passe mit barn, mens jeg hjælper til ude i køkkenet med at få maden klar (vi får normalt fasan og faseret kalkun, og nogen gange lidt and med hj. sovs.. mums mums) Når maden er køreklar så passer det med disneys juleshow - SOM JEG SKAL SE.. så laver vi slikfade og småkage fade imens, og det passer med mine søskene begynder at komme, og ja så er der lige en julekalender eller to vi kan få set, og min far står igen i køkkenet.

Så er tiden til at gaverne kommer under træet (de har altid svært ved at være der, men vi prøver altid alligevel), og så spiser vi den lækre julemad min far har tilberedt, til dessert hører der hjemme ved os en ris'a'la'mende - uhmmm, når vi har spist og skiftes til at ligge på sofaen og slå mave, så skal der danses om juletræet, vi skal hver vælge en sang, min far slutter altid af med nu er det jul igen - hvor vi skal rundt i HELE under etagen, så er det gavetid og vi deler alle gaverne ud til de forskellige, hjemme ved os pakker vi op en af gangen - de yngste først, når klokken så er omkring 23 er vi ved at være færdige (børnene er lagt i mellemtiden) og vi har lige tid til et spil inden vi alle sover ovenpå den dejlige aften. , 

Dagen efter mødes vi altid hjemme ved mine forældre igen og spiser rester og spiller spil hele aftenen. 

2. juledag står den på julefrokost, hvor jeg altid får min ynglingsret: kylling med champignon a la creme, og vi ender altid med at spille lidt igen om aftenen...

Og det er så VORES JUL, hvad med jeres????

hvor lyder det hyggeligt... det med gaverne kender jeg godt, specielt førhen, da vi var så mange til at holde jul, så var der slet ikke plads

Håber i får en dejlig aften

Anmeld

26. november 2010

N&J

Maja84 skriver:

uh ha, i år skal vi ikke være hjemme, vi skal over til min far, så jeg tror det kommer til at foregå nogenlunde sådan her:

Hygge med morgenmad, manden og jeg, og så skal vi forberede til min fødselsdag, den 25 dec, skal så se om jeg kan nå at komme i kirke, og også nå at se disneys juleshow, showet enten hjemme eller ovre hos min far... og hunden skal også lige ha haft en ekstra lang gåtur i løbet af dagen.

Aftenen tilbringes så hos min far og hans kone, sammen med min farmor. vi regner med vi først skal have noget julemad, håber på bla and derefter nok noget syngen og dansen om juletræ, og så noget gaveudpakning, meget almindeligt og traditionelt.... evt noget spil bagefter og hygge og afslapning, og skal jo nok lige ringe go jul, til dem vi ikke holder jul med i år men ja tror det bliver ca sådan

Det lyder som en rigtig dejlig juleaften.. 

kommer hele familien så over til fødselsdag dagen efter eller hvad gør man når man er født midt i juletiden som et lille julemirakel?? :O)

Anmeld

26. november 2010

Kløver

N&J skriver:

Det lyder som en rigtig dejlig juleaften.. 

kommer hele familien så over til fødselsdag dagen efter eller hvad gør man når man er født midt i juletiden som et lille julemirakel?? :O)

hehe tak

ang fødselsdag, kom familien altid, som lille holdte vi fødselsdag, med lidt kombi af julefrokost, og blev så mere og mere julefrokost med årene. men der kom mine mostre, bedsteforældre, ja den nærmeste familie.

nu holder jeg det selv, og ahr brudt ud af nogle traditioner, så nu er det, med start fra sidste år, hvert år, at jeg holder fødselsdag, med spisning 8ikke traditionel julefrokost) og gæsterne, er så min mor og far, biologiske far og hans kone, mine søskende evt med påhæng, mine svigerforældre, og 2 svogere

i år har vi valgt, pga min termin i marts, at manden og jeg holder det samlet den dag 8han har i januar) selve maden, har vi bestilt som buffet ved kokken og jomfruen, og laver evt selv tunmousse til forret, og køber noget islagkage til dessert, orker ikke med stor mave på at stå og lave kæmpe 3 retters og stor mmf kage som ellers sidste år havde jeg lavet en kæmpe "bryllups" agtig kage i 3 etager, til 30 mennesker, blev næsten spist det hele, på trods af halvdelen af selskabet meldte fra i sidste øjeblik, så de er ikke inviteret fremover...

men ja det er super hyggeligt, og elsker at have den dag, fordi man så sidder om morgenen efter en skøn juleaften, og nyder man har fødselsdag, med flag på bordet og julepynt i stuen det er bare helt specielt mange spørger om jeg ikke ville bytte, men næææ har jo aldrig prøvet andet, og elsker min dag 25/12

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.