Opskriften på tyloselim eller andet lim til små blomster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.857 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. november 2010

heidi30

Jeg købte alle andre ting ved kagebutikken men glemte tyloselimen.

Jeg gider ikke betale fragt igen, så håber der er nogen som har en opskrift på det eller kan fortælle mig hvordan jeg ellers kan "klistre" blomster osv. fast på kagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

birgitte

heidi30 skriver:

Jeg købte alle andre ting ved kagebutikken men glemte tyloselimen.

Jeg gider ikke betale fragt igen, så håber der er nogen som har en opskrift på det eller kan fortælle mig hvordan jeg ellers kan "klistre" blomster osv. fast på kagen.

Altså jeg bruger bare vand

Anmeld

25. november 2010

A.

birgitte skriver:

Altså jeg bruger bare vand

er det rigtigt falder det ikke af ?

Anmeld

25. november 2010

heidi30

Hmm, det ville jeg da også tro hvis man kun bruge vand?!

Anmeld

25. november 2010

birgitte

nej det gør det ikke og det er fordi vandet opløser sukkeret en lille smule og de to "smelter" nærmest  sammen, men altså man kan også bruge royal icing hvis man hellere vil det (æggehvide glasur)

men vand fungerer altså helt fint.  men næste gang du bestiller noget kan du jo købe tyloselim og så sammenligne

Anmeld

25. november 2010

heidi30

birgitte skriver:

nej det gør det ikke og det er fordi vandet opløser sukkeret en lille smule og de to "smelter" nærmest  sammen, men altså man kan også bruge royal icing hvis man hellere vil det (æggehvide glasur)

men vand fungerer altså helt fint.  men næste gang du bestiller noget kan du jo købe tyloselim og så sammenligne

Ok, jeg prøver med vandet ellers må jeg spørge om hjælp igen 

Anmeld

25. november 2010

birgitte

heidi30 skriver:

Ok, jeg prøver med vandet ellers må jeg spørge om hjælp igen 

du må spørge alt det du vil!

Anmeld

25. november 2010

mariamiss6

birgitte skriver:

men næste gang du bestiller noget kan du jo købe tyloselim og så sammenligne

Ææææhm kan det ikke bedre betale sig at købe tylosepulveret og så selv lave limen????

Der skal meget lidt pulver til for eksempel en halv deciliter vand... under en kvart teske fuld tror jeg....

Anyways, til trådstarter, du kan jo også bare bruge æggehvide, har jeg ladet mig fortælle, det skulle også klistre fint

Anmeld

25. november 2010

birgitte

mariamiss6 skriver:

Ææææhm kan det ikke bedre betale sig at købe tylosepulveret og så selv lave limen????

Der skal meget lidt pulver til for eksempel en halv deciliter vand... under en kvart teske fuld tror jeg....

Anyways, til trådstarter, du kan jo også bare bruge æggehvide, har jeg ladet mig fortælle, det skulle også klistre fint

joh det tænkte jeg også på at skrive, så du har helt ret og ja æggehvide er os fint men bruger du ikke også bare vand ell?

Anmeld

25. november 2010

mariamiss6

birgitte skriver:

joh det tænkte jeg også på at skrive, så du har helt ret og ja æggehvide er os fint men bruger du ikke også bare vand ell?

nej jeg har faktisk tylosepulver, så laver lim det er MEGET bedre synes jeg, fordi man slipper for at holde tingene fast lige så længe...

Hvis man skal lime et øre fast på en elefant, så synes jeg tyloselim er bedre end vand, fordi det klistrer mere....
Hvor imod når man bruger vand, kan man godt risikere det hele sejler lidt rundt og tager evigheder om at lime sig fast og ikke glide af igen...

Hvad bruger du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.