spiser ikke kød :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

JustMe

Andre rigtigt gode proteinkilder er magre mælkeprodukter. Skummetmælk, mager reven ost eller skiveost (indeholder mere protein pr. 100 g end rent kyllingekød!). Fromage frais eller skyr er ligeledes rigt på protein (omkring 10 g pr. 100 g) og hytteost er også en formidabel kilde.

Personligt er jeg ikke fan af bønner og linser, men jeg har en opskrift på bønnebrøsnies, som er muffins lavet på kogte bønner (hvide bønner, soyabønner, smørbønner, etc.) og med fromagefrais/skyr i. Jeg laver dem godt nok med kunstige sødemidler, da jeg er insulinresistent, men tror også de kan laves på alm. sukker. De har selvfølgelig ikke samme kagekonsistens som alm. kakaomuffins, men de er superlækrealligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

<3

Babyklar skriver:

Heej Damer.

Jeg har siden jeg ka huske, ikke været glad for kød. hva skal jeg så gøre for at bebs får det den skal have?

BØNNER!!!

ej jeg er heller ikke glad for køb men da jeg blev gravid så anbefalede min læge mig at spise mere kød for som han sagde at "babyer er så svære at lave på gulerødder" og jeg fik også hurtig kødcraving men pga. at min system ikke kunne klare andet end hakket kød så det var en lange 9mdr

vil anbefale dig at spise så meget kød du kan og så ellers fylde godt op med bønner, æg, rapsolie og nødder (men ikke peanuts da det kan give allergi mener nogle læger)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.