spiser ikke kød :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Moar2011

Fiona78 skriver:

Ja det kender jeg godt fra mine fiskeoliepiller som er MEGA

Spiser dem med en mundfuld youghurt så glider de nemt ned

tager du også fiskeolie`

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

motterhea

Fiona78 skriver:

Ja men også andre bønner feks hestebønner og kidneybønner

De er gode i feks salat eller sammenkogt

Og man kan blende dem og putte i brød og smoothies

Anmeld

25. november 2010

Jarnsaxa

Uha, der findes MASSER af proteinholdig mad, der ikke er kød

Som nogle allerede har nævnt, er bønner en god erstatning. ALLE slags. Friske, frosne, på dåse. Man kan også få bønnepostej (som erstatning for leverpostej).

Derudover er der linser, som smager skide godt, er sundt og kan bruges i mange ting. Skriv gerne en PB, hvis du vil have nogle vegetaropskrifter

Så er æg jo en enormt proteinrig kilde. Dem kan man lave en masse med, bare man husker, at der også er en del kolestorol i.

Og så kender du sikkert tofu. Det er sojaprodukter, der er en slags "erstatning" for kød. Du bruger det altså ligesom kød. Tofu og sojaprodukter kan fås i alle mulige afskygninger. I mange helseforretninger kan du få kunstige pølser, kunstig hakkebøf, kunstig hakkekød osv., altsammen lavet af soja. Det er sundt, fedtfattigt og proteinrigt. Det er en stor bestanddel i en veganers kost

Håber det gav lidt inspiration, ellers må du endelig skrive. Er selv næsten-vegetar

Anmeld

25. november 2010

Fiona78

Babyklar skriver:

tager du også fiskeolie`

Ja det er bevist at fiskeolier er kanon gode for udviklingen af bebs´s hjerneceller og det er især godt hvis man i forvejen ikke spiser meget fisk samt at man undgår de tungmetaller der nemt kan være i nogle slags fisk

Anmeld

25. november 2010

Fiona78

motterhea skriver:

Og man kan blende dem og putte i brød og smoothies

Anmeld

25. november 2010

linemus

Der er protein i rigtig mange grøntsager, så spis en masse forskellige af dem. Der er et produkt, der hedder Quinoa - der er masser af proteiner i, og det kan spises fx ligesom ris eller blandes i andre retter. Spis masser af nødder og mandler. Og så er der bønner og linser, som de andre nævner (bælgfrugter). Fx kan du lave falafler på kikærter.

Line - der ikke har spist kød under graviditeten, men dog altid husket multivitaminpille og jerntablet.

Anmeld

25. november 2010

Moar2011

Fiona78 skriver:

Ja det er bevist at fiskeolier er kanon gode for udviklingen af bebs´s hjerneceller og det er især godt hvis man i forvejen ikke spiser meget fisk samt at man undgår de tungmetaller der nemt kan være i nogle slags fisk

Nåårh okey - men de da bare giga store

Anmeld

25. november 2010

Fiona78

Babyklar skriver:

Nåårh okey - men de da bare giga store

Helt vildt

Jeg har fået at vide at i Kvickly kan man købe nogen som er knap så store, dem skal jeg klart have når jeg er færdig med dem her

Anmeld

25. november 2010

aarhusmor

Jeg spiser kikærter hver dag til morgenmad, de indeholder mere protein end kød.

De købes tørre, lægges i godt med vand, står et døgn. Så kan du spise dem rå eller koge dem i 20 min. Evt. kan du lave humus af dem.

og ja bælgfrugter i det hele taget. Bønner på dåse og tørre. Husk det med vand og kogning. Du kan blande dem i alle de samme madretter som du kommer kød i.

Anmeld

25. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Alle bælgfrugter. Bønner, linser osv... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.