Hvad kan jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

Moar'en

lisesp83 skriver:

Jeg bruger købegrød..

Hun får meget forskelligt. Og jeg er begyndt på det fra 8 mdr, selvom hun kun er lidt over 7 mdr. Men det kan hun altså bare godt lide.

Måske skulle jeg prøve brød igen. Hun skal begynde i dagpleje om 2 mdr, så måske er det en idé at hun kan spise brød.

har du prøvet med hjemmelavet grød? Viktor var ikke vild med købegrød eller frugt mos, måske det var for sødt? Men han guffede grød i sig når jeg lavede det på majsmel, det var da et forsøg i hvert fald, og det tager ikke meget længere tid at lave end købegrød

Du får os lige et link til sundhedstyrelsens hjemmeside om mad til børn, den brugte jeg meget da Viktor var lille

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Mad_netversion_0903/html_files/index19.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

lisesp83

Moar'en skriver:

har du prøvet med hjemmelavet grød? Viktor var ikke vild med købegrød eller frugt mos, måske det var for sødt? Men han guffede grød i sig når jeg lavede det på majsmel, det var da et forsøg i hvert fald, og det tager ikke meget længere tid at lave end købegrød

Du får os lige et link til sundhedstyrelsens hjemmeside om mad til børn, den brugte jeg meget da Viktor var lille

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Mad_netversion_0903/html_files/index19.html

Tjekker lige linket ud. Det kan ski da godt være, at det købegrød er for sødt for hende.

Og ja, det er vel ligeså let, og om ikke andet, billigere i længden.

Anmeld

28. november 2010

Jetjen

lisesp83 skriver:

Jeg bruger købegrød..

Hun får meget forskelligt. Og jeg er begyndt på det fra 8 mdr, selvom hun kun er lidt over 7 mdr. Men det kan hun altså bare godt lide.

Måske skulle jeg prøve brød igen. Hun skal begynde i dagpleje om 2 mdr, så måske er det en idé at hun kan spise brød.

Tror ikke der er andet at gøre end at blive ved med at prøve. hun skal nok lære det. Har da hørt at er der noget de ikke kan li' skal man forsøge igen en uges tid senere. Så kan verden se helt anderledes ud.

Anmeld

28. november 2010

lisesp83

Jetjen skriver:

Tror ikke der er andet at gøre end at blive ved med at prøve. hun skal nok lære det. Har da hørt at er der noget de ikke kan li' skal man forsøge igen en uges tid senere. Så kan verden se helt anderledes ud.

Jah, men tror også jeg ville blive træt af det, hvis jeg skulle spise havregrød hele tiden.

Og syns nu de købegrød er meget ens i smagen, så jeg burde nok kaste mig ud i, at lave det selv.

Anmeld

28. november 2010

Jetjen

lisesp83 skriver:

Jah, men tror også jeg ville blive træt af det, hvis jeg skulle spise havregrød hele tiden.

Og syns nu de købegrød er meget ens i smagen, så jeg burde nok kaste mig ud i, at lave det selv.

Jo det kan du have ret i kan blive lidt ensformigt

Jeg tænkte nu på brødet. Må indrømme min datter også kun fik købegrød. Hun ville så ikke ha' det jeg selv lavede. Det eneste hun til dato har sagt nej til at spise tror jeg. Men hun ville jo så gerne ha' brød og mos.

Ellers tror jeg faktisk det kommer helt af sig selv oppe ved dagplejen (nu har hun nok lært det inden to mdr - men hvis alligevel hun ikke har). Når hun ser de andre børn spise spændende mad gider hun da ikke sidde med sin grød.. Hun skal nok få det lært.

Anmeld

28. november 2010

lisesp83

Jetjen skriver:

Jo det kan du have ret i kan blive lidt ensformigt

Jeg tænkte nu på brødet. Må indrømme min datter også kun fik købegrød. Hun ville så ikke ha' det jeg selv lavede. Det eneste hun til dato har sagt nej til at spise tror jeg. Men hun ville jo så gerne ha' brød og mos.

Ellers tror jeg faktisk det kommer helt af sig selv oppe ved dagplejen (nu har hun nok lært det inden to mdr - men hvis alligevel hun ikke har). Når hun ser de andre børn spise spændende mad gider hun da ikke sidde med sin grød.. Hun skal nok få det lært.

Ja tror også det kommer stille og roligt hen af vejen.

Mange tak for dit svar.  

Anmeld

28. november 2010

Moar'en

lisesp83 skriver:

Tjekker lige linket ud. Det kan ski da godt være, at det købegrød er for sødt for hende.

Og ja, det er vel ligeså let, og om ikke andet, billigere i længden.

det er nemlig lige det

Anmeld

28. november 2010

CarinaSB

Jeg fik et tip af min svigerinde .. Da deres børn ikk ville have kartofler puttede de syltetøj på .. det prøvede jeg med Noah og han æd helt vildt 

Anmeld

28. november 2010

lisesp83

CarinaSB skriver:

Jeg fik et tip af min svigerinde .. Da deres børn ikk ville have kartofler puttede de syltetøj på .. det prøvede jeg med Noah og han æd helt vildt 

Hehe syltetøj! Ja hvorfor ikk? Det da forsøget værd.

Anmeld

28. november 2010

Eliza/lykke

Hej med dig

Sikke mange svar - du får lige et mere :-)

Elizabeth er 6½ mrd, og har spist grød (købegrød) siden 3½ mrd., Og nøj.... hvor bliver hun træt af det. Nu har jeg fjernet risgrøden, fordi den var alt for nem at spise. Så pludselig ville hun ikke have grød til aftensmad mere.................. uha... hvad gør man så???

Jeg har udskiftet alle måltiderne nu alt er købegrød/glas:

7.30 mild fuldkornsgrød ½ portion med frugtmos on the side

9.00 sødmælk og lidt frugtmos

12.00 suppe, grøntsagsmos, eller fuldkornsgrød

16.30 MME og yougurt til hendes jerndråber og D-vitamin

18.00 Købeglas med kalkun/pasta med kødsovs/broccoli etc.

19.30 MME og frugtmos til at runde dagen af med

Prøv at køb de glas med kødretter i, og varm et ½ glas og giv eventuelt et lille stykke brød ved siden af - de synes det meget sjovt at sidde og bide i.

Elizabeth kan heller ikke spise stykker af brød endnu. Hun kaster også op. Men vi prøver hver weekend at give hende små bitte firkanter af bondebrød med smør på - MEGET SMÅ stykker - så hun får fornemmelsen af det. Ellers ikke.

Prøv engang at give mere smag, også til frokost. Og så giv "mild godnat fuldkornsgrød" købepulver til morgenmad. Det lægger en god bund uden at være for hård.

KNUS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.