Hvad kan jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

lisesp83

Karo skriver:

Prøv laks og så lidt kartofler du moser med en gaffel. Det var der første min søn spiste da han heller ikke ville rigtige kartofler.

Mange tak for rådet. Det vil jeg prøve.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

jannebjerre

lisesp83 skriver:

Min datter er nu 7 mdr. Og hun er blevet rigtig grød træt. Det er virkelig slemt. Før kunne jeg putte frugt mos på, også spiste hun gerne en del.

Men nu er den hel gal! Hvad gør jeg?

Rugbrød er hun slet ikke klar til. Sidst jeg prøvede, kastede hun op, og jeg måtte vende hende nedad, fordi hun ikke kunne få luft. Jeg blev så bange. Men vores aftensmad kan hun godt. Kommer selvf an på hvad vi får!

Vores dag ser normalt sådan her ud:

Kl 7.30 180 ml MME

Kl 10.30 en portion grød

Kl 13.30 150 ml MME

Kl 17 en portion grød

Kl 19 godnat flaske 200 ml MME

Dette er ca tider. Spiser hun for tit? Skal der gå flere timer imellem? Jeg tænker bare, at så får hun ikke ret meget, for hun blir puttet til natten kl 19.30. Og sover til ca 7.15.

Hjælp en lidt desperat mor.

Hej..

Da Felix pludselig nægtede sin grød og jeg mener NÆGTEDE!! Han skreg hver evig eneste gang.... der fik jeg det råd af SP, at give ham små ting han selv kunne putte i munden, og pludselig blev det sjovt for ham at spise igen! Det andet var simpelthen så kedelig og han ville selv...og nu vil han også gerne have grød når han får det om morgenen...

knus

Anmeld

25. november 2010

jannebjerre

jannebjerre skriver:

Hej..

Da Felix pludselig nægtede sin grød og jeg mener NÆGTEDE!! Han skreg hver evig eneste gang.... der fik jeg det råd af SP, at give ham små ting han selv kunne putte i munden, og pludselig blev det sjovt for ham at spise igen! Det andet var simpelthen så kedelig og han ville selv...og nu vil han også gerne have grød når han får det om morgenen...

knus

Derudover er det måske en go idé at give tre faste måltider om dagen...for når de er 7mdr er mme faktisk ikk et måltid der mætter dem ordenligt mere...

Anmeld

28. november 2010

Moar'en

har ikke lige læst de andre svar, men med hensyn til kartoffelmosen, har du prøvet at putte lidt mme i og moste kogte gulerødder i? Det gør den ikke er så "klistert" og tyk.

Anmeld

28. november 2010

Moar'en

hov du fik den 2 gange

Anmeld

28. november 2010

lisesp83

Moar'en skriver:

har ikke lige læst de andre svar, men med hensyn til kartoffelmosen, har du prøvet at putte lidt mme i og moste kogte gulerødder i? Det gør den ikke er så "klistert" og tyk.

Nej det har jeg ikke, men jeg vil lige prøve det.

Mange tak

Glædelig 1 søndag i advent til dig.

Anmeld

28. november 2010

Moar'en

lisesp83 skriver:

Nej det har jeg ikke, men jeg vil lige prøve det.

Mange tak

Glædelig 1 søndag i advent til dig.

i lige måde

Hvad grød får hun egentlig?

Anmeld

28. november 2010

Mille83

Det er samme spisetider som Nicoline hun er lidt over 6 mdr  Så de passer helt fint...

Her ville hun heller ikke kartofler el noget andet grød, men så var der en der sagde jeg kunne prøve jordskokker, så nu får hun kartoffel og jordskokker, kæmpe hit  

men hun vil ikke have det hvis jeg moser med gaffel det skal igennem blenderen, og hvis det skal være ekstra lækkert får hun en klat smør blandet i, det skal lige siges hun ikke vejer så meget så hun har godt af at få lidt mere indbords og derfor bruger jeg lidt smør til det når hun har en dag hun ikke spiser så meget

Anmeld

28. november 2010

lisesp83

Moar'en skriver:

i lige måde

Hvad grød får hun egentlig?

Jeg bruger købegrød..

Hun får meget forskelligt. Og jeg er begyndt på det fra 8 mdr, selvom hun kun er lidt over 7 mdr. Men det kan hun altså bare godt lide.

Måske skulle jeg prøve brød igen. Hun skal begynde i dagpleje om 2 mdr, så måske er det en idé at hun kan spise brød.

Anmeld

28. november 2010

lisesp83

Mille83 skriver:

Det er samme spisetider som Nicoline hun er lidt over 6 mdr  Så de passer helt fint...

Her ville hun heller ikke kartofler el noget andet grød, men så var der en der sagde jeg kunne prøve jordskokker, så nu får hun kartoffel og jordskokker, kæmpe hit  

men hun vil ikke have det hvis jeg moser med gaffel det skal igennem blenderen, og hvis det skal være ekstra lækkert får hun en klat smør blandet i, det skal lige siges hun ikke vejer så meget så hun har godt af at få lidt mere indbords og derfor bruger jeg lidt smør til det når hun har en dag hun ikke spiser så meget

Syns der er mange der nævner de jordskokker.

Det skal da også lige prøves. Forandring fryder som sagt.. Og med en smørklat smør. (nissebanden) Fnis, kunne ikke lade vær.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.