Hvad laver I med Jeres baby ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

Eliza/lykke

Anonym skriver:

Tusinde tak for det - nu sidder jeg ikke med en stor portion dårlig samvittighed over jeg ikke laver noget med ham 24/7.

Nej, lad vær med at ha dårlig samvittighed - bare nus med ham. Så meget han vil - så kommer alt det sjove meget snart :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Anonym trådstarter

Eliza/lykke skriver:

Nej, lad vær med at ha dårlig samvittighed - bare nus med ham. Så meget han vil - så kommer alt det sjove meget snart :-)

Det vil jeg gøre og glæde mig til han snart kan noget af alt det han gerne vil

Anmeld

28. november 2010

Mumto3

Anonym skriver:

Så længe han ser tv'et som noget spændende pga. farverne og bevægelserne, kan jeg ikke se noget galt i, at han eeelsker at sidde at se det. Dermed ikke sagt, at jeg placerer ham foran skærmen flere timer om dagen. Men en halv time alt i alt på en dag , kan det da godt blive til..

Men ja, det kan være svært at aktivere sådan en lille skid. Jeg er helt urolig for om han bliver udfodret nok..

Mest af alt har børn i den alder brug for fysisk stimulering, enten i form af at være i en slynge eller på f.eks. en sansegynge. Det er ikke hjernemæssigt aktivitet de har behov for  den aldre. De skal lære at beherske kroppen først, og det gøres via fysisk stimulering.

Anmeld

28. november 2010

oo

herhjemme er det selvfølgelig også de obligatoriske skide, sove og spise derudover snakker vi meget, sol og jeg. vi træner forskellige lyde óg jeg har nogle lyde-lege som vi leger og som hun langsomt er ved at være med på. så laver vi forskelligt med kroppen, basker med arme og ben, træner ryg, hænger på hovedet og hun ligger på min arm mens jeg siddende hopper i sengen. vi træner syn med sommerfuglen Finn og luftballonerne over hendes puslebord. vi hører musik, mest Troldebierne, og danser rundt, og så putter vi rigtig meget, hvor sol ligger på min arm eller bryst og bare slumrer

hvis du ikke ved hvad du skal lave med baby kan jeg anbefale bogen "leg med din baby", den er supergod

Anmeld

28. november 2010

Rosa

baby2010 skriver:

For at være politisk ukorrekt vil jeg lige tilføje Teletubbies - det er godt, når man har leget sig træt og intet andet virker

Hepsan

Anmeld

28. november 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

herhjemme er det selvfølgelig også de obligatoriske skide, sove og spise derudover snakker vi meget, sol og jeg. vi træner forskellige lyde óg jeg har nogle lyde-lege som vi leger og som hun langsomt er ved at være med på. så laver vi forskelligt med kroppen, basker med arme og ben, træner ryg, hænger på hovedet og hun ligger på min arm mens jeg siddende hopper i sengen. vi træner syn med sommerfuglen Finn og luftballonerne over hendes puslebord. vi hører musik, mest Troldebierne, og danser rundt, og så putter vi rigtig meget, hvor sol ligger på min arm eller bryst og bare slumrer

hvis du ikke ved hvad du skal lave med baby kan jeg anbefale bogen "leg med din baby", den er supergod

Tusinde tak for svaret, der var mange gode forslag imellem Jeg har reserveret "Leg med din Baby" på biblioteket, venter bare på den kommer hjem

Anmeld

28. november 2010

oo

Anonym skriver:

Tusinde tak for svaret, der var mange gode forslag imellem Jeg har reserveret "Leg med din Baby" på biblioteket, venter bare på den kommer hjem

godt!!  jeg sad også og tænkte fuck da sørens barsel sluttede! så lånte jeg den bog og den er supergod fordi den forklarer hvad legene er godt for og viser med billeder hvordan man skal gøre

Anmeld

28. november 2010

Rosa

Jeg vil lige sige at jeg faktisk synes det var ret svært at finde på noget at "lave" med baby da han var så lille - det er meget nemmere nu hvor han griner, smiler, rækker ud og kan sidde selv imens. Nu går vi ture hvor jeg slår kalechen ned på barnevognen og så øver vi os i at jeg peger og han kigger Vi hopper i sengen og danser (han sidder på min arm), vi læser små billedbøger, blæser sæbebobler, bygger tårne med klodser og vælter dem igen og så spiller vi musik på forskellige trommer og musikting vi har anskaffet os og svinger med farvede tørklæder imens - det elsker han

Mvh

Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.